Wie moet Meurs opvolgen?

Post Reply

Wie moet Meurs opvolgen?

Poll ended at Mon Nov 10, 2008 17:56

Niemand, een betere is niet te vinden
3
14%
Maakt niet uit, niemand zal het slechter doen
5
24%
Geert Wilders
5
24%
Een baantjesjager uit de bondsraad
2
10%
Iemand anders nl:
6
29%
 
Total votes: 21

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Post by Fred van Amersfoort » Mon Nov 10, 2008 16:40

Ok Hanco, maakt verder niet uit. Maar nu weer even serieus, is mijn plan van de denktank een idee en wat vind je van mijn voorstel voor het nieuwe bestuur?

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Mon Nov 10, 2008 16:55

Fred van Amersfoort wrote:Eigenlijk zou een Wiersma zijn verantwoordelijkheid eens moeten nemen. Althans als naam richting de buitenwereld. En als fondsenwerver. Van Beek voor de zorgvuldigheid daarnaast. als bruggenbouwer. Walraven voor de evenementen. Keurentjes voor de jeugd. Kosters voor het bezoeken van verenigingen en het inventariseren van de noden. Vervolgens een KNDB werkgroep die daadwerkelijk op lokaal nivo verenigingen praktisch gaat ondersteunen. Verder een neutrale persoonlijkheid die de vele zinloze vetes eens aanpakt. Elenbaas,De Witt, Van Dusseldorp, Kosmos als denktank die op een a4tje een beleidsvoorstel doen.
Met Henk, Eric, Tjalling en mij noem je meteen vier van de meest controversiële figuren in de damwereld. Dat lijkt me niet zo'n goed idee, Fred. Wouter van Beek en Harm Wiersma zijn geen vrienden, integendeel. Aart Walraven zou een goede voorzitter zijn, of anders Piet Smit uit de Zaanstreek.

Maar ik vermoed dat de nieuwe voorzitter allang bekend is bij een handvol ingewijden.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Post by Fred van Amersfoort » Mon Nov 10, 2008 18:07

Ik heb liever scherpe discussies met controversiele figuren dan dat alles gezapig bij het oude blijft. Iedereen moet het uiteraard wel hetzelfde doel hebben: het zinkende schip redden. Daar heb je nu eenmaal moedige mensen voor nodig die verder kunnen kijken dan hun prive-oorlogjes. Ik denk dat iemand als Henk daar toe in staat is en Eric zeker ook. En ook Kosmos kan dat zonder moeite. Er is trouwens niks mis mee om elkaar eens flink de hersens in te slaan en na afloop als volwassen kerels een pot bier te drinken. Alles is beter dan slappe compromissen en dodelijke stilstand. We kunnen natuurlijk tot de laatste dag verdeeld blijven maar dan is het wel heel snel einde oefening denk ik.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Mon Nov 10, 2008 20:02

Fred van Amersfoort wrote:Ik heb liever scherpe discussies met controversiele figuren dan dat alles gezapig bij het oude blijft. Iedereen moet het uiteraard wel hetzelfde doel hebben: het zinkende schip redden. Daar heb je nu eenmaal moedige mensen voor nodig die verder kunnen kijken dan hun prive-oorlogjes. Ik denk dat iemand als Henk daar toe in staat is en Eric zeker ook. En ook Kosmos kan dat zonder moeite. Er is trouwens niks mis mee om elkaar eens flink de hersens in te slaan en na afloop als volwassen kerels een pot bier te drinken. Alles is beter dan slappe compromissen en dodelijke stilstand. We kunnen natuurlijk tot de laatste dag verdeeld blijven maar dan is het wel heel snel einde oefening denk ik.
De baantjesjagers in de bondsraad zullen het niet in alles met je eens zijn Fred. Verschillenden staan te trappelen om te 'promoveren' naar het hoofdbestuur van de KNDB.
Wie we nodig hebben is iemand die het Aart Walravensysteem durft in te voeren, iemand die goede contacten onderhoudt met mogelijke sponsors en subsidiegevers, iemand die kan schrijven en spreken, organiseren en delegeren, dapper is en bescheiden en niet controversieel, representatief is, maar ook sportief, met veel vrije tijd. Aart Walraven dus!
<center>
Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
wellnesswrotter
Posts: 323
Joined: Mon May 21, 2007 15:10
Location: www.snukenkuzco.nl
Contact:

Post by wellnesswrotter » Mon Nov 10, 2008 20:35

Er zijn altijd voors en tegens bij een kandidatuur. Je moet ook niet alleen zien om de businessrelaties en sponsorgelden die iemand kan hebben en vergaren. De bond heeft ook een ECHTE leider nodig. Ik kijk even naar kandidaten van de top100 op de ratinglijst en daarbuiten.

Ton Sijbrands!
WEL: om bekendheid, en dan mag hij eens laten zien of hij het beter kan
NIET: ken zijn organiseren vermogen niet

Harm Wiersma?
WEL: om bekendheid, ondernemendheid en businessrelaties
NIET: om verstrooidheid en drukte

Gerard Jansen!
WEL: Absolute topper, en rustig
NIET: .....?....

Jeroen vd Akker
WEL: Jong, getalenteerd, internationaal successen
NIET: te jong?

Johan Krajenbrink?
WEL: Om zijn drive
NIET: Om zijn al omstreden beslissingen in het verleden

Hendrik vd Zee!
WEL: rustig iemand, proffessioneel
NIET: heeft het al druk

Cor van Dusseldorp:
WEL: rustig, jeugdleider
NIET: ?

Gill Salome:
WEL: rustig en bespraakt
NIET: te weinig actief

Jos Stokkel:
WEL: internationaal successen, rustig
NIET: ?

Jan Ekke de Vries:
WEL: heeft Hijken op de kaart gezet
NIET: woont teveel in het noorden?

Zo gaat het lijstje nog wel even door.
Richard Mooser, Peter Hoopman, Laurens Fijn van Draat, John vd Borst, Rein vd Pal, ....

Als ik me lijstje zo bekijk: 1. Hendrik vd Zee, 2. Gerard Jansen, 3. Jan Ekke de Vries.

Maar ja, wie ben ik.

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Nov 10, 2008 20:51

Fred van Amersfoort wrote:Ik heb liever scherpe discussies met controversiele figuren dan dat alles gezapig bij het oude blijft. Iedereen moet het uiteraard wel hetzelfde doel hebben: het zinkende schip redden. Daar heb je nu eenmaal moedige mensen voor nodig die verder kunnen kijken dan hun prive-oorlogjes. Ik denk dat iemand als Henk daar toe in staat is en Eric zeker ook. En ook Kosmos kan dat zonder moeite. Er is trouwens niks mis mee om elkaar eens flink de hersens in te slaan en na afloop als volwassen kerels een pot bier te drinken. Alles is beter dan slappe compromissen en dodelijke stilstand. We kunnen natuurlijk tot de laatste dag verdeeld blijven maar dan is het wel heel snel einde oefening denk ik.
Ha ha, die Fred. Als jij de leiding op je neemt (en na afloop een flinke pot bier meedrinkt) dan geloof ik wel in een goede afloop.
Henk, Tjalling, Hanco, doen jullie mee?
We leven af en toe toch in een mannenwereld...

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Mon Nov 10, 2008 22:13

Eric van Dusseldorp wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Ik heb liever scherpe discussies met controversiele figuren dan dat alles gezapig bij het oude blijft. Iedereen moet het uiteraard wel hetzelfde doel hebben: het zinkende schip redden. Daar heb je nu eenmaal moedige mensen voor nodig die verder kunnen kijken dan hun prive-oorlogjes. Ik denk dat iemand als Henk daar toe in staat is en Eric zeker ook. En ook Kosmos kan dat zonder moeite. Er is trouwens niks mis mee om elkaar eens flink de hersens in te slaan en na afloop als volwassen kerels een pot bier te drinken. Alles is beter dan slappe compromissen en dodelijke stilstand. We kunnen natuurlijk tot de laatste dag verdeeld blijven maar dan is het wel heel snel einde oefening denk ik.
Ha ha, die Fred. Als jij de leiding op je neemt (en na afloop een flinke pot bier meedrinkt) dan geloof ik wel in een goede afloop.
Henk, Tjalling, Hanco, doen jullie mee?
We leven af en toe toch in een mannenwereld...
Hanco heeft denk ik wel gelijk. De personen in kwestie zijn te controversieel dat de beoogde samenwerking waarschijnlijk stuk gaat lopen.
Ik kan me een email-wisseling tussen Henk, Eric en ondergetekende van een 1 1/2, 2 jaar terug nog herinneren. Het onderwerp laat ik maar in het midden.
Het leek veelbelovend, maar leverde uiteindelijk niks op.

Ik ben bang dan dat ook nu weer zo zal gaan. Hanco blijft bij de Walraven-telling, Henk bij Delfts, Eric bij 3-0 en Tjalling gaat voor Killer.
Je moet van sterke huize komen, om die dogma's te doorbreken Fred!

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Mon Nov 10, 2008 22:26

Jo Feijen [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Nov 10, 2008 22:32

Piet Bouma wrote: Hanco blijft bij de Walraven-telling, Henk bij Delfts, Eric bij 3-0 en Tjalling gaat voor Killer.
Je moet van sterke huize komen, om die dogma's te doorbreken Fred!
Valt wel mee, Piet.

Ik geloof niet dat Hanco alleen voor de Walraven-telling gaat. Tjalling gaat zeker niet alleen voor Killer. Ikzelf heb de 3-0 allang afgezworen, omdat ik weet dat de topspelers er niet aan willen. Ook niet iemand als Auke Scholma die er belang bij heeft, maar niettemin fel tegen is.
Dus alleen Henk zal moeten inleveren. Lukt dat?

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Mon Nov 10, 2008 22:52

Piet Bouma wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Ik heb liever scherpe discussies met controversiele figuren dan dat alles gezapig bij het oude blijft. Iedereen moet het uiteraard wel hetzelfde doel hebben: het zinkende schip redden. Daar heb je nu eenmaal moedige mensen voor nodig die verder kunnen kijken dan hun prive-oorlogjes. Ik denk dat iemand als Henk daar toe in staat is en Eric zeker ook. En ook Kosmos kan dat zonder moeite. Er is trouwens niks mis mee om elkaar eens flink de hersens in te slaan en na afloop als volwassen kerels een pot bier te drinken. Alles is beter dan slappe compromissen en dodelijke stilstand. We kunnen natuurlijk tot de laatste dag verdeeld blijven maar dan is het wel heel snel einde oefening denk ik.
Ha ha, die Fred. Als jij de leiding op je neemt (en na afloop een flinke pot bier meedrinkt) dan geloof ik wel in een goede afloop.
Henk, Tjalling, Hanco, doen jullie mee?
We leven af en toe toch in een mannenwereld...
Hanco heeft denk ik wel gelijk. De personen in kwestie zijn te controversieel dat de beoogde samenwerking waarschijnlijk stuk gaat lopen.
Ik kan me een email-wisseling tussen Henk, Eric en ondergetekende van een 1 1/2, 2 jaar terug nog herinneren. Het onderwerp laat ik maar in het midden.
Het leek veelbelovend, maar leverde uiteindelijk niks op.

Ik ben bang dan dat ook nu weer zo zal gaan. Hanco blijft bij de Walraven-telling, Henk bij Delfts, Eric bij 3-0 en Tjalling gaat voor Killer.
Je moet van sterke huize komen, om die dogma's te doorbreken Fred!
Luister, Piet, je slaat de plank volkomen mis. Ik vind dit een heel minne reactie van je!
"Tjalling gaat voor Killer." Ik vind dit wel erg ongenuanceerd! Ik dogmatisch? Zo ken je mij niet. Pure belediging.
Ik heb NB net nog mijn bewondering uitgesproken voor het plan van Vengaboy, ik ben erg jaar in Delft en spreek er met lof over, ik heb het Walraven-systeem bejubeld en dan kom je mij even vertellen hoe star ik ben?
Je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen. Ik sta open voor vele ideeen. Nog opgevallen dat ik het laatst over rapid had?
Wanneer kom jij weer met je gebruikelijke circustelling?
Heaven is no location, but a state of mind

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Mon Nov 10, 2008 22:57

Kosmos wrote:
Piet Bouma wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Ha ha, die Fred. Als jij de leiding op je neemt (en na afloop een flinke pot bier meedrinkt) dan geloof ik wel in een goede afloop.
Henk, Tjalling, Hanco, doen jullie mee?
We leven af en toe toch in een mannenwereld...
Hanco heeft denk ik wel gelijk. De personen in kwestie zijn te controversieel dat de beoogde samenwerking waarschijnlijk stuk gaat lopen.
Ik kan me een email-wisseling tussen Henk, Eric en ondergetekende van een 1 1/2, 2 jaar terug nog herinneren. Het onderwerp laat ik maar in het midden.
Het leek veelbelovend, maar leverde uiteindelijk niks op.

Ik ben bang dan dat ook nu weer zo zal gaan. Hanco blijft bij de Walraven-telling, Henk bij Delfts, Eric bij 3-0 en Tjalling gaat voor Killer.
Je moet van sterke huize komen, om die dogma's te doorbreken Fred!
Luister, Piet, je slaat de plank volkomen mis. Ik vind dit een heel minne reactie van je!
"Tjalling gaat voor Killer." Ik vind dit wel erg ongenuanceerd! Ik dogmatisch? Zo ken je mij niet. Pure belediging.
Ik heb NB net nog mijn bewondering uitgesproken voor het plan van Vengaboy, ik ben erg jaar in Delft en spreek er met lof over, ik heb het Walraven-systeem bejubeld en dan kom je mij even vertellen hoe star ik ben?
Je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen. Ik sta open voor vele ideeen. Nog opgevallen dat ik het laatst over rapid had?
Wanneer kom jij weer met je gebruikelijke circustelling?
Soms, moet je dus iets even scherp stellen!
Tjalling doet dus mee Fred, Eric stapt ook van zijn 3-0 af. Wat zullen Henk en Hanco doen? Zijn zij ook 'grote' mannen?

Wieger Wesselink
Posts: 1149
Joined: Sat Jun 28, 2003 13:22
Location: Eindhoven, The Netherlands
Contact:

Post by Wieger Wesselink » Mon Nov 10, 2008 23:28

Image

Aart Walraven lijkt mij ook een hele geschikte opvolger van Meurs. Hij heeft voldoende bestuurlijke ervaring, en ik twijfel er bij hem niet aan dat hij het algemeen dambelang voorop zal stellen. Nu maar hopen dat hij interesse heeft in de functie...

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Mon Nov 10, 2008 23:29

Kosmos wrote:
Piet Bouma wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Ha ha, die Fred. Als jij de leiding op je neemt (en na afloop een flinke pot bier meedrinkt) dan geloof ik wel in een goede afloop.
Henk, Tjalling, Hanco, doen jullie mee?
We leven af en toe toch in een mannenwereld...
Hanco heeft denk ik wel gelijk. De personen in kwestie zijn te controversieel dat de beoogde samenwerking waarschijnlijk stuk gaat lopen.
Ik kan me een email-wisseling tussen Henk, Eric en ondergetekende van een 1 1/2, 2 jaar terug nog herinneren. Het onderwerp laat ik maar in het midden.
Het leek veelbelovend, maar leverde uiteindelijk niks op.

Ik ben bang dan dat ook nu weer zo zal gaan. Hanco blijft bij de Walraven-telling, Henk bij Delfts, Eric bij 3-0 en Tjalling gaat voor Killer.
Je moet van sterke huize komen, om die dogma's te doorbreken Fred!
Luister, Piet, je slaat de plank volkomen mis. Ik vind dit een heel minne reactie van je!
"Tjalling gaat voor Killer." Ik vind dit wel erg ongenuanceerd! Ik dogmatisch? Zo ken je mij niet. Pure belediging.
Ik heb NB net nog mijn bewondering uitgesproken voor het plan van Vengaboy, ik ben erg jaar in Delft en spreek er met lof over, ik heb het Walraven-systeem bejubeld en dan kom je mij even vertellen hoe star ik ben?
Je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen. Ik sta open voor vele ideeen. Nog opgevallen dat ik het laatst over rapid had?
Wanneer kom jij weer met je gebruikelijke circustelling?
Weer sla je de plank mis. Weer praat je voor mij. Ik neem jou niet meer serieus, Piet.
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Tue Nov 11, 2008 00:01

Wieger Wesselink wrote:Image

Aart Walraven lijkt mij ook een hele geschikte opvolger van Meurs. Hij heeft voldoende bestuurlijke ervaring, en ik twijfel er bij hem niet aan dat hij het algemeen dambelang voorop zal stellen. Nu maar hopen dat hij interesse heeft in de functie...
Het zou geweldig zijn als Aart het wil doen! Hij heeft zoveel kwaliteiten. Ik vergat nog zijn enthousiasme over het spel.

Tijdens het Europees veteranenkampioenschap in 2003 in de Bijlmer speelden we een partij waarin een paar merkwaardige finesses voorkwamen. Aart was zó enthousiast over die wendingen dat hij na afloop steeds maar bezig bleef met die partij, overlopend van geestdrift over de schoonheid van het spel.

Een paar jaar geleden speelden we in Goes met Hiltex 2. PWG won, maar Aart verloor. Aart was diepbedroefd over zichzelf, heel innemend om hem zo te zien.

In Europese veteranentoernooien was Aart geregeld een maatje te groot voor Frank Teer, die ook wel iets ziet in Aart's puntentelling. De Aart Walraventelling volg ik nu enkele jaren in het toernooi in Goes. In Beijing hadden we een zinderend slot mogen meemaken als de FMJD Aart's puntentoekenning in de finales had laten tellen.

Een aantal jaren geleden ben ik op bezoek geweest bij het Hiltex Zeeland Open. Aart was een hartelijke gastheer. Ik denk niet dat er een dammer bestaat met wie Aart het niet kan vinden. Wat Wieger zegt is heel belangrijk: Aart vindt zichzelf veel minder gewichtig dan het algemeen belang.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Post by Fred van Amersfoort » Tue Nov 11, 2008 11:33

Ik ken Aart zelf niet van nabij maar hoor alleen maar positieve verhalen over hem. Misschien kan hij morgen beginnen?

Post Reply