Ik neem aan dat je mijn vriend Kees wel even mondeling heb gewaarschuwd, JP?Jan Pieter wrote:Overigens, belangrijke mededeling, die al op de site staat, maar voor de zekerheid ook hier:
De slotronde begint zaterdag om 11 uur.
11e Internat. Bijlmerdamtoernooi, 2 t/m 8 november 2008
- Hanco Elenbaas
Telegraaf, vr 07 nov 2008, 20:21
Zege Schwarzman binnen bereik
Door onze dammedewerker
AMSTERDAM - In de voorlaatste ronde van het elfde Bijlmerdamtoernooi veranderde weinig aan de ranglijst. Koploper Alexander Schwarzman deelde broederlijk de punten met de Duitse vertegenwoordiger Vadim Wirny.
Bij Valneris tegen Dolfing ook een rustig duel zonder hoogtepunten. Kees Thijssen stond iets nadeliger zonder vervelende gevolgen tegen Alexander Getmanski. Desondanks twee beslissingen. Pim Meurs herstelde zich met een lichte combinatie ten koste van de Afrikaan Jean Marc Ndjofang, die uit vorm is.
Ron Heusdens wisselde verliespartijen af met een daverende zege op de oerdegelijke Evgeny Vatoetin. Schwarzman ontmoet in de slotronde Ndjofang en de twee spelers liggen elkaar niet. Thijssen speelt tegen Valneris met een grote kans op remise, waarbij wereldkampioen Schwarzman moeiteloos het toernooi naar verwachting zal gaan winnen. Misschien loopt het toch anders. In de meestergroep lijkt de toernooiwinst van Domchev voor de hand, omdat zijn voornaamste concurrent Boudewijn Derkx zich volstrekt onnodig van het bord liet zetten door de Belgische topper Ronald Schalley.
Voornaamste uitslagen: Wirny – Schwarzman 1-1, Getmanski – Thijssen 1-1, Valneris – Dolfing 1-1, Ndjofang – Meurs 0-2, Vatoetin – Heusdens 0-2. Stand aan kop: 1. Schwarzman 10 pnt. gevolgd door Thijssen en Valneris met 9 pnt.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
-
Als test is de slotronde ook semi-live zichtbaar op Toernooibase:Jan Pieter wrote: De slotronde begint zaterdag om 11 uur.
http://toernooibase.kndb.nl/liveapplet/ ... s.php?Id=1
of ook: http://toernooibase.kndb.nl en dan de link Live-applets links bovenin.
Last edited by Piet Bouma on Sat Nov 08, 2008 11:23, edited 1 time in total.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
We hebben alle spelers er tot vervelens toe op gewezen en inderdaad, iedereen is op tijd voor de slotronde gearriveerd.Kosmos wrote:Ik neem aan dat je mijn vriend Kees wel even mondeling heb gewaarschuwd, JP?Jan Pieter wrote:Overigens, belangrijke mededeling, die al op de site staat, maar voor de zekerheid ook hier:
De slotronde begint zaterdag om 11 uur.
- Jan Pieter
Voor wie mocht denken dat de registratie van de partij Meurs-Getmanski is stilgevallen: Pim denkt nog steeds na over zijn 26e zet. Getmanski heeft 16 minuten gebruikt, Pim heeft nog 16 minuten over...
*EDIT* We hebben een zet. Met nog 6 minuten en 42 seconden te gaan, heeft Pim 42x33 geslagen en de dam dus niet genomen. Iemand enig idee waarom?
*EDIT2* Pim heeft een prachtige remise-afwikkeling genomen. Dat maakt het voor mij nog onbegrijpelijker. Hij moet winnen om een grootmeesternorm te scoren en kans te maken op een podiumplaats. Remise of een nederlaag maakt eigenlijk geen verschil.
*EDIT3* Pim heeft nu nog 1 minuut en 30 seconden voor 10 zetten.
Bij Getmanski staat 1:30 op de klok, bij Pim 1.30
*EDIT* We hebben een zet. Met nog 6 minuten en 42 seconden te gaan, heeft Pim 42x33 geslagen en de dam dus niet genomen. Iemand enig idee waarom?
*EDIT2* Pim heeft een prachtige remise-afwikkeling genomen. Dat maakt het voor mij nog onbegrijpelijker. Hij moet winnen om een grootmeesternorm te scoren en kans te maken op een podiumplaats. Remise of een nederlaag maakt eigenlijk geen verschil.
*EDIT3* Pim heeft nu nog 1 minuut en 30 seconden voor 10 zetten.
Bij Getmanski staat 1:30 op de klok, bij Pim 1.30
-
- Jan Pieter
De wereldkampioen wint het grootmeestertoernooi ongedeeld met een score van 2+ 7= 0-
Hoe kwamen de overwinnjingen tot stand?
Kneus knoopte zichzelf op en tegen Pim profiteerde hij van een tijdnoodblunder. Bij de te verwachten remise was +1 de hooogste score geweest.
Wat moeten we hiervan denken?
Kneus knoopte zichzelf op en tegen Pim profiteerde hij van een tijdnoodblunder. Bij de te verwachten remise was +1 de hooogste score geweest.
Heaven is no location, but a state of mind
-
Helemaal niets!Kosmos wrote:De wereldkampioen wint het grootmeestertoernooi ongedeeld met een score van 2+ 7= 0-
Als je alle partijen die ooit gespeeld zijn en gespeeld gaan worden, is het overduidelijk een remisespelletje [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
(tijdnood)fouten en (mis)experimenten horen bij het spel en gelukkig zijn er nog een aantal die dat nog durven....
-
Kneus knoopte zichzelf helemaal niet op. Kijk naar Sijbrands' damrubriek van afgelopen zaterdag, waarin met veel respect en enthousiasme over de partij wordt gesproken. Kneus' partijopzet zag er riskant, maar lang niet slecht uit, maar Schwarzman, die niet voor niets wereldkampioen is, was hem met enkele onorthodoxe zetten een slag voor. Hulde aan beide spelers, zeker ook aan Kneus die niet speelt om niet te verliezen.Kosmos wrote:De wereldkampioen wint het grootmeestertoernooi ongedeeld met een score van 2+ 7= 0-
Pimmetje stond in tijdnood voor een zeer lastige keuze, nadat hij door het Beest langzaam maar zeker in moeilijkheden was gebracht. Hij koos verkeerd en verloor. Dus geen tijdnoodblunder.
Dat is wat ik ervan vind. Schwarzman speelde in een aantal andere duels wat zuinig, maar een prof als hij gaat in eerste instantie voor de toernooiwinst en niet om enkele toevallige passanten te vermaken...
Het gaat me natuurlijk niet om het spel van de wereldkampioen, dat is prima.Eric van Dusseldorp wrote:Kneus knoopte zichzelf helemaal niet op. Kijk naar Sijbrands' damrubriek van afgelopen zaterdag, waarin met veel respect en enthousiasme over de partij wordt gesproken. Kneus' partijopzet zag er riskant, maar lang niet slecht uit, maar Schwarzman, die niet voor niets wereldkampioen is, was hem met enkele onorthodoxe zetten een slag voor. Hulde aan beide spelers, zeker ook aan Kneus die niet speelt om niet te verliezen.Kosmos wrote:De wereldkampioen wint het grootmeestertoernooi ongedeeld met een score van 2+ 7= 0-
Pimmetje stond in tijdnood voor een zeer lastige keuze, nadat hij door het Beest langzaam maar zeker in moeilijkheden was gebracht. Hij koos verkeerd en verloor. Dus geen tijdnoodblunder.
Dat is wat ik ervan vind. Schwarzman speelde in een aantal andere duels wat zuinig, maar een prof als hij gaat in eerste instantie voor de toernooiwinst en niet om enkele toevallige passanten te vermaken...
Het gaat me erom dat zelfs een beest als Schwarzman met de nodige medewerking nota bene, niet verder komt dan +2.
Of is dat normaal dat iemand een toernooi ongedeeld wint met twee winstpartijen en zeven remises?
Zie je dan echt niet hoe achterlijk de toernooiopzet in de Bijlmer is?
Dit is echt niet meer van deze tijd. Goed, er zullen genoeg dammers zijn die het allemaal niks kan schelen en daarom kan het niet-dammers ook allemaal geen bal schelen zo'n remisetoernooi.
Een enorme verspilling van talent! Maar ik praat tegen muren geloof ik.
Heaven is no location, but a state of mind