De 10 mooiste damproblemen aller tijden
-
-
-
OK, then there is only 1 solution. It wasn't clear that black has to move in the diagram though...Eric van Dusseldorp wrote:But black has to move...Rein Halbersma wrote:I don't know, but in any case it has 2 solutions. The (I guess) intended 6 (48) [(42) 40 (34) 39 (43) 47+] 40 (34) 43 (39) 44+ is rather cute, but the much simpler 43 (50) 6+ might not be what you intended?gluk wrote:
It is new?
-
Bijna een automaat. Frans problemistenconcours FFJD 2008.
Voor nog een heleboel van dit soort problemen: www.ericsdamsite.com
-
Adrianus (Bakel, 4-11-1943), bij ons in Brabant beter bekend als Janus. Was een redelijk sterke partijspeler, maar is daarmee gestopt (als ik me niet vergis na een conflictueuze situatie binnen zijn club) en heeft zich op de problematiek gestort. Hij is inderdaad altijd bescheiden en nogal teruggetrokken geweest. Ik heb zijn adres (hij woont nog steeds in Bakel), voor het geval je contact met hem zou willen opnemen. Dat zal dan op de ouderwetse manier moeten gebeuren (post of telefoon), want Janus weigert de digitale snelweg te betreden.Eric van Dusseldorp wrote:Weet iemand de voornaam en woonplaats van de problemist A. Wuijtenburg? Is er nog meer over hem te vertellen?
Zo zoetjes aan behoort deze man -met een deel van zijn werk- tot de top van de Nederlandse damproblematiek, maar hij treedt volgens mij niet echt op de voorgrond.
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen
Leonard Cohen
-
Bedankt! Ik wijd binnenkort een damrubriek aan hem en kan deze gegevens goed gebruiken.composite wrote:Adrianus (Bakel, 4-11-1943), bij ons in Brabant beter bekend als Janus. Was een redelijk sterke partijspeler, maar is daarmee gestopt (als ik me niet vergis na een conflictueuze situatie binnen zijn club) en heeft zich op de problematiek gestort. Hij is inderdaad altijd bescheiden en nogal teruggetrokken geweest. Ik heb zijn adres (hij woont nog steeds in Bakel), voor het geval je contact met hem zou willen opnemen. Dat zal dan op de ouderwetse manier moeten gebeuren (post of telefoon), want Janus weigert de digitale snelweg te betreden.Eric van Dusseldorp wrote:Weet iemand de voornaam en woonplaats van de problemist A. Wuijtenburg? Is er nog meer over hem te vertellen?
Zo zoetjes aan behoort deze man -met een deel van zijn werk- tot de top van de Nederlandse damproblematiek, maar hij treedt volgens mij niet echt op de voorgrond.
-
Het kampioenschap van de Alpen 2009 werd pas in de barrage beslist. En hoe!
http://www.ericsdamsite.com/Alpenkampioenschap.doc
http://www.ericsdamsite.com/Alpenkampioenschap.doc