World Mind Sports Games 2008, Beijing, China

Post Reply
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sat Oct 04, 2008 22:48

Piet Bouma wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Het zal wel ergens in de reglementen staan, maar weet iemand of na de groepsfase de nr. 1 van de ene groep gekoppeld wordt aan de nr. 8 van de andere groep?
Regulations:

Code: Select all

B/ 2nd Phase.
The 16 qualified players will play the final phase by direct elimination competition.

1/8- final	¼- Final	Semifinal	Final
H1 :A1-B8
H2 :A5-B4	Q1: H1-H2
H3 :A3-B6
H4: A7-B2	Q2: H2-H4	Q1:Q2	Winners
H5: A2-B7
H6: A6-B3	Q3: H5-H6
H7: A4-B5				
H8: A8-B1	Q4: H7-H8	Q3:Q4	Loosers (3rd place)
En nog wat leuks:

Article VIII : Organization 1/8-Final
The games will be played with the same time rate. In case of a draw, the player with the best ranking in the 1st phase in his group will be qualified.
Article IX : Organization 1/4-Final
The games will be played with the same time rate. In case of a draw a barrage will be played with a time rate of 20 minutes per player plus 10 seconds per move played. In case of a new draw, the player with the best ranking in the 1st phase in his group will be qualified.

Article X : Organization matches for medals (semifinal and Final)
The games will be played with the same time rate. In case of a draw a barrage will be played with a time rate of 20 minutes per player plus 10 seconds per move played. In case of a new draw, another game will be played with the time rate of 7 minutes per player plus 10 seconds per move followed eventually by a game in time rate of 5 minutes per player plus 3 seconds per move. If there is still no winner the player with the best ranking in the 1st phase in his group will be qualified for the final.
In the final the players continue in a time rate of 5 minutes per player plus 3 seconds per move till their is a champion.
Dat is heavy.
Neerlands hoop in bange dagen Kees Thijssen kan zich nu geen puntverlies (en al helemaal geen dubbel puntverlies) meer permitteren tegen een derdegarnituur-Rus.

Maar ik heb het idee dat er wel over nagedacht is. De klassering in de voorrondes is dus toch belangrijk en waarom ook niet. Het alternatief is het sneldamgeram zoals dat een keer in een EK in Zeeland is voorgekomen. Ook niet ideaal.

In de finale is de klassering in de voorrondes losgelaten. De beste sneldammer zal winnen. Maar nogmaals, ik constateer dat erover is nagedacht. Ideaal is het nooit, acceptabel vind ik het in dit geval wel.

Bonja
Real name: Bennie Hiddink

Post by Bonja » Sat Oct 04, 2008 23:04

Piet Bouma wrote:
PARTIJEN/GAMES

All games from 1st round also available.
Click on link GAMES above the standings.
En groep B [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img] [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img] zal wel weer wat ovwer het hoofd zien!?!

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sat Oct 04, 2008 23:09

Bonja wrote:
Piet Bouma wrote:
PARTIJEN/GAMES

En groep B zal wel weer wat ovwer het hoofd zien!?!
Klik op 'Forbidden City" en dan op games. (Hetzelfde bij de vrouwen, Swiss).
Overigens, zou Johan Demasare daar ook nog een mooie Chinese naam aan moeten koppelen. Iets als: Terracotta Army? Of: Dragon Ladies?

Bonja
Real name: Bennie Hiddink

Post by Bonja » Sat Oct 04, 2008 23:17

Piet Bouma wrote:
Bonja wrote:
Piet Bouma wrote: PARTIJEN/GAMES

En groep B zal wel weer wat ovwer het hoofd zien!?!
Klik op 'Forbidden City" en dan op games. (Hetzelfde bij de vrouwen, Swiss).
Overigens, zou Johan Demasare daar ook nog een mooie Chinese naam aan moeten koppelen. Iets als: Terracotta Army? Of: Dragon Ladies?
En ik maar denken dat ik dan bij een foto side seeying terecht zou komen waar ik nie op zit te wachten, Bedankt!

Villem

Post by Villem » Sun Oct 05, 2008 06:14

Q: exists somewhere list of pairings of next round?

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Oct 05, 2008 08:18

All information at http://www.wmsg-draughts.org/. The broadcast of live games from China is not quite an easy thing. We have to deal with a single internet server of the BICC and like 200 chess games uploaded simultanuously. Yesterday round 1 came through at a delay of only a few seconds for the first 3 hours, but the rest of the day we had trouble. I think nobody could see round 2 from without the BICC. Round 3 has just started and work so far. All games of round 1 are on the site, as well as the e-games of round 2. The rest of round 2 will be published as soon as possible.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Oct 05, 2008 10:35

De Telegraaf, 5 oktober 2008

Bridgeteams sterk in Peking

Van onze bridgemedewerker

PEKING, zondag
De Nederlandse bridgeteams zijn de eerste Word Mind Sports Games in het olympisch dorp te Peking goed begonnen. Deze denksportspelen zijn bij bridge de opvolger van de landenolympiade. Bij de open afdeling zijn liefst 72 landen van de partij, die zijn verdeeld over vier groepen. De eerste vier van elke groep plaatsen zich na een halve competitie voor de kruisfinales. Nederland zit in groep B en speelt met de drie paren Ton Bakkeren met Huub Bertens, Bauke Muller met Simon de Wijs en Vincent Ramondt met Berry Westra. De Nederlanders begonnen het toernooi met een 9-21 nederlaag tegen concurrent Israël, maar zetten daarna de zaak recht met twee monsterzeges op zwakke broeders, 25-1 tegen Korea en 25-0 tegen Jamaica.

De vrouwen deden het nog beter. Zij zijn erop gebrand het slechte presteren bij het afgelopen WK te Sjanghai weg te wissen. Carla Arnolds met Bep Vriend, Jet Pasman met Anneke Simons en de debutanten Claudia van der Salm met Anke Wijma wonnen driemaal, 21-9 tegen Ierland, 24-6 tegen Barbados en 17-13 tegen Mexico. Zij nestelden zich daarmee aan de kop. Bij de vrouwen zijn er drie groepen van 18 landenteams waarvan de eerste vijf in elke groep zich kwalificeren.

In de eerste twee ronden bij de dammers was grootmeester Auke Scholma het meest succesvol door een maximale score. Nederlands kampioen Ron Heusdens en Kees Thijssen liepen in de tweede ronde tegen een nul aan.
Fier aan kop gaat ook oudwereldkampioen Alexei Tsjizjov, terwijl wereldkampioen Alexander Schwarzman en de toppers Anatoli Gantwarg (tegen Frits Luteijn) en Alexander Georgiev al een punt verlies moesten toestaan. Bij de vrouwen gaan de Siberische Irina Platonova en Matrena Nogovitsyna mee aan kop, terwijl onze Nederlandse Tanya Chub en Vitalia Doumesh op één punt achterstand volgen. Nina Hoekman is ook goed van start gegaan.

Voornaamste uitslagen: Thijssen – Van Mourik 2-0, Geisenblass – Scholma 0-2, Schwarzman – Varik 1-1, Volosienkin – Tsjizjov 0-2, Heusdens – Ludwig 0-2, Tokusarov – Thijssen 2-0, Scholma – Lemmens 2-0. Vrouwen: Hoekman – Verheul 2-0, Golubeva – Fung 2-0, Tkachenko – Romanskaia 2-0, Nogovitsyna – Van Voorthuizen 2-0, Chub – Akhmatova 2-0.

“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Oct 05, 2008 11:05

Persbericht

10.53 uur zondag 5 oktober 2008

OUTSIDER LUDWIG LAAT ZICH ZIEN

Beijing - De eerste dag van de World Mind Sports Games is gespeeld. Auke Scholma en Wouter Ludwig hebben twee gewonnen partijen achter hun naam staan. Tilburger Ludwig laat zien dat de Europese studententitel niet voor niets bij hem terecht gekomen is. De student maakt geen deel uit van de door de KNDB afgevaardigde delegatie. Hij schreef zich in op eigen initiatief en mocht meedoen omdat niet alle damlanden de hun toegewezen plaatsen bezetten.

Scholma versloeg achtereenvolgens Geisenblass uit Duitsland en de Belg Lemmens. In ronde drie treft hij in Alexei Chizhov een van de topfavorieten als tegenstander. Ludwig had in de eerste ronde weinig moeite met Poghosyan uit Armenië. Zijn scalp uit de tweede ronde mocht er zijn: Regerend Nederlands kampioen Ron Heusdens. Heusdens heeft zo'n slordige 100 ratingpunten meer. Vandaag zal Ludwig flink aan het denken gezet worden door de jonge Oekraiener Anikeev.

Coaches

De Nederlandse equipe staat onder leiding van Rob Clerc en Rik Keurentjes. Clerc is gepokt en gemazeld in het wedstrijddammen. Zelf acteerde hij jarenlang als wedstrijddammer op de hoogste podia. Keurentjes is een 'jonkie'. In 2004 behaalde hij een bronzen medaille op het wereldkampioenschap voor junioren. Tijdens de voorbereiding hielden de coaches zich vooral bezig met organisatorische zaken terwijl nu tijdens het toernooi de technische ondersteuning een belangrijke taak is. Alexander Baljakin bleek kort voor aanvang af te moeten haken. Nederlands kampioen Ron Heusdens is zijn vervanger.

Talenten

Volgens coach Keurentjes heeft de KNDB een bewuste keuze gemaakt om naast drie toppers bij de heren en de vrouwen ook de toptalenten naar de WMSG te sturen. ,,Wij denken dat zij hier daadwerkelijk kans maken op een goede klassering." Door het pakken van drie punten elk staven Boomstra, Steijlen en Meurs deze uitspraak.

Voorrondes

Clerc en Keurentjes hameren erop dat de Nederlanders meteen al in de voorronde uitstekend moeten presteren. De beste acht uit de twee voorrondegroepen kwalificeren zich voor de finales waar de verliezer via knock-out het toernooi verlaat. De hoogst geplaatste speler heeft, volgens Keurentjes, een zeer groot voordeel. ,,Bij remise gaat de degene die het hoogst geklasseerd de voorronde uitkomt door naar de volgende ronde. Bij de kwart en halve finales worden nog wel barrages achter eventuele remises gekoppeld, maar ook daar is het uiteindelijk de betere uit de voorronde die bij gelijk blijven doorgaat."

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Sun Oct 05, 2008 11:35

Wat gebeurt er met de live borden?? Ze deden het vanochtend zeer goed en ineens lijkt de hoofdcomputer op hol geslagen.. Er klopt totaal niets meer van.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Sun Oct 05, 2008 11:37

Oow.. Men 1 lijkt het nog wel goed te doen..

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Oct 05, 2008 11:59

Bijzonder interessant hoe de Nederlandse deelnemers verdeeld zijn. Een gedeelte behoort kennelijk bij een delegatie, officieel afgevaardigden zeg maar. Keurentjes en Clerc als coaches maar mogelijk ook de bordenjongens Guido B en anderen. Weer anderen zijn hobbyisten, kenelijk op eigen kracht afgereisd. We zijn allemaal gelijk maar anderen zijn soms net wat meer gelijk. Helaas zijn er mankementen bij de weergave op de borden maar dat is een detail. Alles goed daar Guido? Vergoeding al binnen? Huisvesting naar tevredenheid? Als KNDB lid had ik graag gedeeld in de kosten. Doe ik wel vaker, afgelopen vrijdag nog stukje Fortis gekocht, nou ja dat werd voor mij gekocht door een minister. Guido, jij bent toch wel officieel delegatielid mag ik hopen, zonder jou wordt het niets daar. Goed dat je er bent jongen, lastig dat er zo veel dammers zijn denk ik?

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Oct 05, 2008 12:17

Villem wrote:Q: exists somewhere list of pairings of next round?
If pairings of the next round are uploaded in Toernooibase, they are visible at tte link: All results. Scroll downwards and on the bottom the pairing is visible.

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Oct 05, 2008 12:45

The games of the second round are available at http://www.wmsg-draughts.org. Today we had problems with the second set of electronic boards, connecting Men 2 board 2-7. We keep looking for the solution. We are very happy with today's internet connection though.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Oct 05, 2008 17:24

Ik voorspel dat de finale zal gaan tussen de nr. 1 van groep 1 en de nr. 1 van groep 2.

Ik baseer dit op het feit dat
a. de groepswinnaars van de categorie Tsjizjov/Georgiev/Schwarzman/Valneris zullen zijn;
b. ze gewoon niet moeten verliezen in de knockoutfase tegen in principe zwakkere of gelijkwaardige spelers, ook niet in de partijen met versneld tempo. Maar waarom zouden ze?

De 'voorwedstrijden' zijn dus heel erg belangrijk, in wezen belangrijker dan de fase die erop volgt. Alleen in de finale wint de beste sneldammer.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Positief vind ik wel, dat het zwaartepunt wordt gelegd (m.u.v. de finale dan) bij de echte partijen.
Negatief lijkt me het te verwachten aantal grote remises in de knockoutfase, omdat de 'sterkste' speler alleen maar belang heeft bij niet-verliezen.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sun Oct 05, 2008 17:38

Eric van Dusseldorp wrote:Ik voorspel dat de finale zal gaan tussen de nr. 1 van groep 1 en de nr. 1 van groep 2.

Ik baseer dit op het feit dat
a. de groepswinnaars van de categorie Tsjizjov/Georgiev/Schwarzman/Valneris zullen zijn;
b. ze gewoon niet moeten verliezen in de knockoutfase tegen in principe zwakkere of gelijkwaardige spelers, ook niet in de partijen met versneld tempo. Maar waarom zouden ze?

De 'voorwedstrijden' zijn dus heel erg belangrijk, in wezen belangrijker dan de fase die erop volgt. Alleen in de finale wint de beste sneldammer.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Positief vind ik wel, dat het zwaartepunt wordt gelegd (m.u.v. de finale dan) bij de echte partijen.
Negatief lijkt me het te verwachten aantal grote remises in de knockoutfase, omdat de 'sterkste' speler alleen maar belang heeft bij niet-verliezen.
Dit systeem lokt dus remises uit en is de dood in de pot.
Bij het WK Braziliaans dammen paste men hetzelfde systeem toe met als gevolg dat na de voorwedstrijden alleen nog remises vielen. Anikeev werd wereldkampioen door in de HF en de finale te remiseren.
Ik verwonder mij erover mij hoe mensen in staat zijn zo'n inferieur systeem te bedenken?
Heaven is no location, but a state of mind

Post Reply