Zakdambordje
Zakdambordje
'Ouwe 'Seun' uit Harlingen vroeg mij de volgende tekst te plaatsen, omdat hij foutmeldingen krijgt als hij iets op dit forum wil plaatsen:
Hallo Damliefhebbers,
Het valt mij op dat er niet zoveel dammers meer met een magnetisch dambordje rondlopen. Dat kan twee dingen betekenen:
1. Ik wil mijn partij niet laten zien na de wedstrijd. Geen geanalyseer onder het eten bij de chinees of waar dan ook.
2. Mijn bord is foetsie/versleten, een aantal schijven zijn van de pleiterik, die magneten doen niet wat ze zouden moeten doen nl. magnetisch zijn.....
Behoor je meer tot de 2e categorie dan was ik benieuwd of je wellicht weer zo'n bordje zou willen kopen en zo ja tegen welke prijs?
Navraag bij de KNDB leverde op dat er in het verleden met een fabrikant was gesproken die bij een afname van minstens 1000 stuks wel weer iets in elkaar wilde knutselen.
Dan moeten het wel de juiste magneten zijn want de versie met die slappe-hap-magneten waarbij de magneten zelf twijfelen of ze wel een magneet zijn, waren waardeloos.
"Vroeger"kostten die dingen iets van 37,50 meende ik, let wel in guldens.
Dus mensen reageren, wellicht kunnen ze weer in productie gegooid worden.
Ouwe Seun te Hârns
Hallo Damliefhebbers,
Het valt mij op dat er niet zoveel dammers meer met een magnetisch dambordje rondlopen. Dat kan twee dingen betekenen:
1. Ik wil mijn partij niet laten zien na de wedstrijd. Geen geanalyseer onder het eten bij de chinees of waar dan ook.
2. Mijn bord is foetsie/versleten, een aantal schijven zijn van de pleiterik, die magneten doen niet wat ze zouden moeten doen nl. magnetisch zijn.....
Behoor je meer tot de 2e categorie dan was ik benieuwd of je wellicht weer zo'n bordje zou willen kopen en zo ja tegen welke prijs?
Navraag bij de KNDB leverde op dat er in het verleden met een fabrikant was gesproken die bij een afname van minstens 1000 stuks wel weer iets in elkaar wilde knutselen.
Dan moeten het wel de juiste magneten zijn want de versie met die slappe-hap-magneten waarbij de magneten zelf twijfelen of ze wel een magneet zijn, waren waardeloos.
Ouwe Seun te Hârns
-
Re: Zakdambordje
Nagelslag wrote:'Ouwe 'Seun' uit Harlingen vroeg mij de volgende tekst te plaatsen, omdat hij foutmeldingen krijgt als hij iets op dit forum wil plaatsen:
Hallo Damliefhebbers,
Ouwe Seun te Hârns
Die slappe-hap magneten daar erger ik mij ook aan, maar met het bordje is niks mis.
Ik zou daarom alleen 40 nieuwe goed magnetiserende schijven kopen!
-
- Real name: Michel Stempher
In Brazilië hebben ze ook mooie magnetische borden. De Braziliaan Allan Silva verkocht er een aantal bij één der maaltijden tijdens het WK aspiranten. Ik heb er ook één gekocht en het bord is nog steeds prima. De magneetjes fungeren ook echt als magneet.
Misschien dat er wel wat te regelen valt met die producent.
- Hanco Elenbaas
Heb je een foto van je bordje, groenteboer?groenteboer wrote:In Brazilië hebben ze ook mooie magnetische borden. De Braziliaan Allan Silva verkocht er een aantal bij één der maaltijden tijdens het WK aspiranten. Ik heb er ook één gekocht en het bord is nog steeds prima. De magneetjes fungeren ook echt als magneet.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
-
Daar heb ik er ook twee van. Deze bordjes zijn een stuk minder handig dan de oude KNDB bordjes.groenteboer wrote:In Brazilië hebben ze ook mooie magnetische borden. De Braziliaan Allan Silva verkocht er een aantal bij één der maaltijden tijdens het WK aspiranten. Ik heb er ook één gekocht en het bord is nog steeds prima. De magneetjes fungeren ook echt als magneet.
- wellnesswrotter
ZeerGeinttersseerd
Ik ben zeer geinterresseerd in nieuwe zakdambordjes.
Heerlijke cadeaus!
Heerlijke cadeaus!
-
- Hanco Elenbaas
Twee andere topics over magnetische zakdambordjes:
http://laatste.info/bb/viewtopic.php?t= ... magnetisch
http://www.laatste.info/bb/viewtopic.ph ... sc&start=0
Volgens het geruchtencircuit is de KNDB momenteel in China aan het zoeken naar alternatieve producenten van ons Roemeense zakdambordje.
http://laatste.info/bb/viewtopic.php?t= ... magnetisch
http://www.laatste.info/bb/viewtopic.ph ... sc&start=0
Volgens het geruchtencircuit is de KNDB momenteel in China aan het zoeken naar alternatieve producenten van ons Roemeense zakdambordje.
-
Mooi dambord, maar te groot om in een normale binnenzak te stoppen. Bovendien niet echt handig.steenslag wrote:14 euro!
http://www.schaakshop.nl/schaakspelen_b ... php?id=152
-
RC Creation
RC Création maakt regelmatig mooie damborden.
Ik heb er verschillende. Ze werken met hout, metaal en kunstof.
De prijzen zijn beslist redelijk.
Misschien is er met dit bedrijf een deal te sluiten.
www.rccreation.com
Ik heb er verschillende. Ze werken met hout, metaal en kunstof.
De prijzen zijn beslist redelijk.
Misschien is er met dit bedrijf een deal te sluiten.
www.rccreation.com
-
- Real name: Michel Stempher
Ik heb zelf nooit zo'n KNDB bordje gehad. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die bordjes zoveel beter waren dan het Braziliaanse bordje dat ik nu heb. De magneetjes werken misschien iets te goed, waardoor ze er soms wat lastig af te halen zijn (maar ze blijven wel zitten en een beetje meer moeite moeten doen is geen overbodige luxe voor de meesten volgens mij )henk stoop wrote:Daar heb ik er ook twee van. Deze bordjes zijn een stuk minder handig dan de oude KNDB bordjes.groenteboer wrote:In Brazilië hebben ze ook mooie magnetische borden. De Braziliaan Allan Silva verkocht er een aantal bij één der maaltijden tijdens het WK aspiranten. Ik heb er ook één gekocht en het bord is nog steeds prima. De magneetjes fungeren ook echt als magneet.
Iemand vroeg ook of ik er een foto van had. Nu nog niet, maar daar kan voor gezorgd worden uiteraard met de digitale camera's die volgens mij ieder huishouden heeft tegenwoordig.
Gezien de reacties alleen al op dit forum lijkt het mij geen overbodige luxe 1000 van die dambordjes te laten maken als dat speciaal moet van de producent. Wellicht leuk cadeautje om in de schoen te doen bij sinterklaas voor de allerkleinsten. Ik wil ook nog wel een schoen zetten eventueel. Wie doet mee?
1000??? Be real. Er zijn nog niet eens 2000 actieve dammers in Nederland (zie de ratinglijst) en hoeveel daarvan hebben uberhaupt een magnetisch zakdambordje? Ik denk hooguit 200 a 300. Als je enorm goede bordjes zou hebben, dan zou je er per jaar denk ik wel zo'n 50 verkopen. Als je dat 20 jaar wilt blijven doen, dan kom je wel van je vooraadje af.groenteboer wrote:Ik heb zelf nooit zo'n KNDB bordje gehad. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die bordjes zoveel beter waren dan het Braziliaanse bordje dat ik nu heb. De magneetjes werken misschien iets te goed, waardoor ze er soms wat lastig af te halen zijn (maar ze blijven wel zitten en een beetje meer moeite moeten doen is geen overbodige luxe voor de meesten volgens mij )henk stoop wrote:Daar heb ik er ook twee van. Deze bordjes zijn een stuk minder handig dan de oude KNDB bordjes.groenteboer wrote:In Brazilië hebben ze ook mooie magnetische borden. De Braziliaan Allan Silva verkocht er een aantal bij één der maaltijden tijdens het WK aspiranten. Ik heb er ook één gekocht en het bord is nog steeds prima. De magneetjes fungeren ook echt als magneet.
Iemand vroeg ook of ik er een foto van had. Nu nog niet, maar daar kan voor gezorgd worden uiteraard met de digitale camera's die volgens mij ieder huishouden heeft tegenwoordig.
Gezien de reacties alleen al op dit forum lijkt het mij geen overbodige luxe 1000 van die dambordjes te laten maken als dat speciaal moet van de producent. Wellicht leuk cadeautje om in de schoen te doen bij sinterklaas voor de allerkleinsten. Ik wil ook nog wel een schoen zetten eventueel. Wie doet mee?
Overigens doen we in Beijing erg ons best om de mensen aan het dammen te krijgen. Maar ik dnek niet dat de Chinezen interesse hebben voor een bordje uit Brazilie. Als we ze vertellen wat magnetiche zakdambordjes zijn, dan maken ze ze gewoon zelf. Heb je de Chinese damborden op http://www.wmsg-draughts.org al gezien? O nee, die staan er nog niet op. We hebben vandaag geen post gemaakt. Ik berloof dat het morgen komt.
Ik heb zelf 40 goed gemagnetiseerde schijven, maar mijn bordje is door het vele open- en dichtvouwen versleten. Tevens valt er wel eens een magneetje uit zijn schijf, maar met een beetje lijm is dat snel te verhelpen (wèl het magneetje goed om terugplakken).
Aan de vele positieve reacties te lezen hier is er wel interesse. Er zijn ook mensen die er meer dan één willen kopen. Goed initiatief van "Ouwe seun" derhalve. Als de kwaliteit goed is, wil ik er ook wel een paar.
Foeke
Aan de vele positieve reacties te lezen hier is er wel interesse. Er zijn ook mensen die er meer dan één willen kopen. Goed initiatief van "Ouwe seun" derhalve. Als de kwaliteit goed is, wil ik er ook wel een paar.
Foeke