GuidoB wrote:Misschien heb je het niet goed begrepen, Eric. Dat gebeurt je volgens mij wel vaker. Sijbrands heeft Erno´s poging en record heel lang negeneerd en De Volkskrant heeft het persbericht over de geslaagde poging niet op haar website gezet. Dit zijn feiten.Vraagje wrote:Ik heb meerdere posts gezien waarin werd beweerd dat Sijbrands en De Volkskrant het evenement bewust negeerden. Zo waren er een aantal mensen die hun abonnement op De volkskrant zouden opzeggen als die krant niet over de simultaan zou schrijven. Anderen dachten dat Sijbrands over onbenullige onderwerpen (sorry Anna) zou schrijven om het evenement te kunnen negeren, en excuses zou gaan zoeken om niet meer te hoeven blinddammen.
Het is fantastisch dat Sijbrands heeft besloten om alsnog over Erno´s prestatie te schrijven. Ik overweeg dan ook niet langer mijn abonnement op te zeggen en ik zie uit naar de volgende rubrieken.
Waarvoor wilde jij nu eigenlijk excuses zien?
Hoewel je bericht is gericht aan ene Eric hoop ik goed te hebben begrepen dat het aan mij is gericht. Ik begrijp inderdaad erg weinig. Maar ja, wat zou het leven nog voor uitdaging bieden als je alles begrijpen zou? Eén van de dingen die ik niet kan begrijpen is bijvoorbeeld dat iemand serieus kan denken dat Sijbrands er een handje in heeft gehad dat de Volkskrant het persbericht niet plaatste. Wat ik ook niet begrijp is jouw suggestie dat Sijbrands Erno's recordpoging negeert. Ik heb begrepen dat hij niet de gewoonte heeft om voorbeschouwingen van damevenementen op te nemen, dus dat hij voor Erno's recordpoging geen uitzondering maakt kan ik begrijpen. Ik neem aan dat je ook begrijpt dat ook Sijbrands weleens vakantie wil (of overschat ik je nou, Guido?), dus dat Sijbrands er niet eerder over kon schrijven is begrijpelijk.
Het schijnt zo te zijn dat Sijbrands niet over het DUWO damfestival schrijft. Dat is een keuze die ik ook kan begrijpen. Hoewel ik het festival zelf een mooi evenement vindt gaat Sijbrands' rubriek over dammen, en ik denk dat er genoeg dammers zijn die het spel dat met de Delftse telling wordt gespeeld niet zullen begrijpen. Je zult dus begrijpen dat dat weliswaar lijkt op dammen, maar feitelijk een ander spel is.
Waarvoor ik excuses wil zien? Aan mij hoef je geen excuses te maken hoor. Je opmerking dat ik vaak dingen niet goed begrijp kan ik niet helemaal begrijpen (self-fullfilling prophecy?), maar van iemand als jij kan ik dat wel hebben. Naar mijn idee zou het echter wel netjes zijn als iedereen die Sijbrands valselijk heeft beschuldigd zijn beweringen nu zou rectificeren. Omdat je dat graag wilt hierbij enkele quotes waarvan ik, als ik Sijbrands zou zijn, een beetje uit mijn doen zou raken, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik denk niet dat Sijbrands dat zou willen. Hij negeert de prestatie van Erno volkomen. Zou hij De Volkskrant van vandaag wel lezen, zodat hij weet dat hij zijn record kwijt is?
Ik snap wat je bedoelt en welke richting je graag op zou willen, maar ik vrees voor jou dat de Volkskrant wel degelijk dit nieuws mee zal nemen. Zo niet, dan heeft deze krant per direct een abonnee minder.Bedankt! Google is echter niet zo handig als je op zoek bent naar iets waarvan je wilt laten zien dat je het niet kan vinden.
Dat durft-ie niet, bang als-ie is dat Prosman hem opnieuw zal onttronen!Erno, gefeliciteerd!!
Denk dat Sijbrands nu voor 30 gaat?
Hij zal wel bezig zijn een goede smoes te verzinnen waarom hij niet meer zal blinddammen.
Volgende week in de Volkskrant: Hoe Ton Sijbrands in een simultaan in Lutjebroek won met een vroege gang naar het kerkhof tegen Anna Kosters (rating 679) ! Smullen.