Ik heb geprobeerd een paar opmerkingen te maken over een proces dat al 6 jaar aan de gang is en waarover totnogtoe weinig discussie is geweest. En de keuzes van dit jaar zijn weinig anders dan voorheen.
Jaap van Galen wrote:
Dat is de wereld omdraaien. Uiteraard wordt plaatsing in de eerste plaats afgedwongen door prestatie in het NK.
Ik constateer nogmaals dat hierover niets in het SWR geregeld is. IK draai de zaak dus niet om. Waarom zeg je “uiteraard”?
Jaap van Galen wrote:
Een niet-keuzeplaats is een misschien wel geheel terechte teleurstelling voor diegene die niet mag gaan.
Uiteraard, als je voor Pietje kiest, kies je tegen Klaasje, Keesje en Jaapje.
Jaap van Galen wrote:
Juist. En mensenwerk is altijd discutabel. Dus waarom niet gewoon lekker simpel doen?
Daar zit het grote geld van de NOCNSF achter. De pot die we nu voor twee jaar krijgen, krijgen we daarna alleen als er prestaties geleverd zijn. Men zal vreemd opkijken als degenen in wie dat extra geld is geïnvesteerd niet uitgezonden worden naar de internationale toernooien.
Jaap van Galen wrote:
Dus twee keer eerder mocht Frerik niet terwijl hij nu een keuzeplek krijgt. Hieruit blijkt wel hoe discutabel het "mensenwerk" van keuzeplekken is.
We worden het best met elkaar eens. Eén van die keren werd hij gepasseerd ten faveure van Stefan…….
Jaap van Galen wrote:
hans andriessen wrote:Ik vind trouwens dat in de discussie op het forum te veel naar de plaatsing wordt gekeken; het geringe verschil in aantal punten is belangrijker.
Nee, want het is (met slechts enkele uitzonderingsgevallen) het enige criterium wat zou moeten tellen. Het aantal punten............
Ik vind, als je een
keuze moet maken, de uitslag van dit ene toernooi statistisch gezien niet relevant om je verwachtingen voor een EK op te baseren; dan kan je beter naar een langere termijn kijken.