transfer geruchten

Post Reply
2pac

Post by 2pac » Mon Jun 02, 2008 12:01

Richard Bos naar VAD

Alex

Post by Alex » Mon Jun 02, 2008 15:44

Gideon de Bruin naar ODB Haeghe-Z?

Vraagje

Post by Vraagje » Mon Jun 02, 2008 23:23

Als er nog mensen uit de provincies Groningen of Friesland voor Univé CTD willen spelen zijn ze van harte welkom, ook wanneer ze alleen de uitwedstrijden willen meedoen.
De meest gehate dammer allertijden.

Nagelslag

Post by Nagelslag » Tue Jun 03, 2008 10:39

If the sky is the limit en als Sittard > Huizum al niet te ver is, dan is Damclub Huizum een leuke club om bij te spelen voor het hele land.
Er is vast nog wel plaats in één van de drie teams voor iemand, die damt om het dammen, voor wie geld geen motivatie is, voor wie contributiebetaling geen punt is en voor wie er aardigheid in heeft om een team met zijn/haar inbreng een impuls te geven.
Een gemoedelijke aard strekt tot aanbeveling.

Op zaterdag spelen is top.

Damclub Huizum, 14 minuten lopen vanaf het station.

Vraagje

Post by Vraagje » Tue Jun 03, 2008 14:55

Vraagje wrote:Als er nog mensen uit de provincies Groningen of Friesland voor Univé CTD willen spelen zijn ze van harte welkom, ook wanneer ze alleen de uitwedstrijden willen meedoen.
Gezien de boetes die je krijgt voor het opstellen van te weinig spelers is er over betaling in dit geval vast wel te spreken.
De meest gehate dammer allertijden.

FeikeBoomstra

Post by FeikeBoomstra » Tue Jun 03, 2008 16:20

Mensen die buiten de randstad wonen weten dat het veel verder is van Amsterdam naar Leeuwarden dan van Leeuwarden naar Amsterdam.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Jun 27, 2008 20:05

Telegraaf, wo 25 jun 2008, 14:46

Wereldkampioene vertrekt naar Frankrijk

door onze dammedewerker

AMSTERDAM - De nieuwe wereldkampioene Darya Tkachenko gaat spelen voor de Drentse Ereklasser Hijken. Dit team eindigde afgelopen seizoen derde in de nationale competitie. De dit jaar getrouwde Tkachenko (24), naast topdamster ook nog bijna afgestudeerd biologe, ziet haar leven ingrijpend veranderen. Vanaf augustus gaat ze voor twee jaar wonen in het Franse Nancy met haar echtgenoot een wetenschapper van Armeense afkomst. Dit jaar zal ze ook meedoen aan het Europees kampioenschap voor vrouwen in Tallinn en aan de World Mind Sports Games in Beijing.

Image
Darya Tkachenko

Darya leerde op 10 jarige leeftijd dammen van haar trainer Protr Kravets, die haar nog steeds intensief begeleid. Haar eigen land zag aanvankelijk geen mogelijkheden om een deel van de WK-match te organiseren en uiteindelijk namen speelster en trainer zelf contact op met het ministerie van sport, waaruit het spelen van de eerste set in Dneprodzerhynsk (Oek) in resulteerde.

De kampioen won deze eerste set in de versnelde barrage en vervolgens begon het tweede traject in de woonplaats van de onttroonde titelhouder Tamara Tansykkuzhina. De tweede set werd afgelopen maandag beslist in het voordeel van Tkachenko, die zaterdag de eerste enige partij in het normale traditionele speeltempo had beslist. De match kent nog een derde set van vier, die vanaf vandaag begint. In feite slechts nog een formaliteit.

De prijzenpot van de totale match is zestigduizend dollar, waarbij Rusland (lees oliemaatschappij Bashneft en gerelateerde bedrijven) voor 2/3 van het budget zorg dragen. Bij het WK aspiranten heeft na drie ronden de Nederlander Roel Boomstra met de locale favoriet Aynur Shaybakov en de Siberische Nikolay Nikanorov de leiding met 5 punten uit 3 partijen.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Jul 15, 2008 05:51

Dick Siegers uit Weesp is na zo'n 25 jaar Witte van Moort overgestapt naar H.D.C. Haarlem.

Image
Dick Siegers, 1987

blondegod

Post by blondegod » Wed Jul 16, 2008 12:17

L. Kouogueu naar damcombinatie Fryslan?

henk stoop

Post by henk stoop » Tue Jul 29, 2008 12:46

2pac wrote:Richard Bos naar VAD
Volgens de ratinglijst ben je geen lid van VAD.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Aug 13, 2008 09:21

blondegod wrote:L. Kouogueu naar damcombinatie Fryslan?
Klopt:
Friesch Dagblad, dinsdag 12 augustus 2008

Goedemoed ‘weggepest’ bij Franeker/Wanswerd

Leeuwarden - Tjalling Goedemoed zal komend seizoen niet met damclub Franeker/Wanswerd uitkomen in de ereklasse. De ambitieuze vereniging, die met pijn en moeite promotie bewerkstelligde, zal moeten proberen om zonder de Leeuwarder topper het hoofd boven water te houden op het hoogste niveau. Goedemoed, die het na één seizoen alweer voor gezien houdt, vertrekt naar De Oldehove.

BERT KALTEREN

Sportief is het opstappen van Goedemoed een aderlating. De club versterkte zich al wel voor een periode van vier jaar met Harm Wiersma. ,,De ereklasse is geen misselijk niveau en met mij erbij zou het ook een moeilijk verhaal zijn geworden”, zegt Goedemoed. Inmiddels heeft Franeker, dat in vijf jaar tijd een gooi hoopt te doen naar de nationale titel, zich verzekerd van de diensten van Leopold Kouogueu, een dammer uit Kameroen. Die moet zijn landgenoot Bruno Fopa, die de hoge verwachtingen vorig seizoen niet waar maakte, doen vergeten.

,,Ze hebben Goedemoed weggepest en dan kiezen ze weer voor een Afrikaan. Dat strookt niet met de visie van de club om met een volledig Fries team op het hoogste niveau te willen spelen”, zegt de Leeuwarder. Ook teamcaptain Douwe Edelenbos uit Sneek noemt het vertrek van Goedemoed een verlies voor damclub Franeker/Wanswerd. ,,Het is natuurlijk spijtig, dat hij zijn lidmaatschap heeft opgezegd en het is voor ons een aderlating dat hij voor een andere club kiest.” Verder wilde Edelenbos niet op de zaak ingaan en verwees door naar clubvoorzitter Tjeerd Jaasma, die niet voor commentaar bereikbaar was.

Volgens Goedemoed is diezelfde Edelenbos de kwade genius achter zijn vertrek. Er is een controverse tussen beide dammers, die stamt uit begin november vorig jaar ten tijde van de finale van de persoonlijke Friese kampioenschappen dammen. Edelenbos was niet gecharmeerd van het Zwitsers systeem en het inzetten van een dummy, omdat een van de deelnemers aan het FK was afgehaakt. Op het PFDB-forum ‘vocht’ het tweetal vervolgens een verbale strijd uit.

,,Edelenbos claimde dat de laatste ronde niet meer gespeeld moest worden, maar toen hij zich nog niet had geplaatst voor de halve finale van het NK zag hij daar vanaf. Dat meldde hij in een mailtje aan wedstrijdleider Rein van der Wal en daarin zei hij ook dat hij het mailtje wel had verstuurd om Goedemoed te sarren. Ik vroeg hem op het forum ‘vind je dat sociaal’, waarna hij over de rooie ging en me volledig vernederde”, vertelt Goedemoed. ,,Ik had verwacht dat het wel bijgelegd zou worden, maar hij heeft nooit zijn excuses aangeboden.”

Goedemoed maakte het seizoen wel af ‘onder’ Edelenbos, maar het ging niet van harte. ,,Het hele seizoen was vergald en vanaf dat moment heb ik alleen nog maar remises gespeeld. Ik moest voor mezelf een keuze maken en de ereklasse is voor mij niet heilig. Ik heb bepaalde principes en daar houd ik aan vast”, zegt Goedemoed, die een kleine maand geleden de knoop doorhakte. ,,Een moeilijke beslissing, maar ik weet voor honderd procent zeker dat ik er geen spijt van krijg. Het was een onhoudbare situatie en het voelde als een opluchting.”
De oorzaak van deze storm in een glas "volledig vernederd" water:

De goedaardige Douwe Edelenbos (=Dikkie Dik) wordt boos op maandag 5 november 2007: Forum PFDB, topic FK 2007, pagina 12
Dikkie Dik wrote:Als iemand bij de stemming had opgelet had hij kunnen weten dat er in ieder geval nog iemand was die zich niet conformeerde.

Iemand moet bij mij niet aankomen met niet-collegiaal. Die iemand moet bij mij zeker niet aankomen met alleen aan zichzelf denken en niet aan de belangen van een ander.

Deze iemand loopt zich het vuur uit de sloffen om sponsors te vinden, zodat een ander iemand een paar centen kan bijverdienen. Deze iemand zit tot vrijdagavond 22:00 in de auto om een teamgenoot uit Brabant op te halen, zodat we met zijn allen kunnen promoveren naar de Ereklasse. Deze iemand staat op zondagochtend, als een ander iemand nog in zijn bed ligt te stinken, op het station in Antwerpen om een clubgenoot van de andere iemand op tijd in Parijs te laten zijn. Deze iemand zorgt vanuit zijn eigen portemonnee voor een aanvulling op het sponsorbudget, wederom om met zijn allen in een leuk/goed team te spelen én te proberen zo hoog mogelijk te spelen.

Deze iemand zei geen nee toen Rein van der Wal belde met de vraag of een ander iemand aub kon meerijden omdat die andere anders niet wist hoe hij in Birdaard moest komen. Durfde deze andere iemand dit telefoontje zelf niet te plegen? Nog geen uur later presteert dezelfde iemand een mes in mijn rug te steken.

Wat is jouw onbaatzuchtige bijdrage geweest? Een gratis scheldkannonade? Gratis jennen en zuigen? Gratis anderen voor het hoofd stoten? Gratis schijnheilig zitten doen?

Ik heb tenminste niet aangetrapt tegen de Dummie en vervolgens in grote dank een gratis overwinning in ontvangst genomen. Met dank aan de 'Kosmos'. Get real en ga eens deel uitmaken van de volwassen wereld.

Maar ik heb goed nieuws voor je: woensdag kun je op tijd thuis zijn. Er zijn nl. twee ronden minder te spelen. Ik laat mijn damplezier niet (langer) vergallen door dat ge-jen en gezuig van jou en heb me teruggetrokken. Ik weiger ten enen male tegen iemand te spelen die mij tot in mijn ziel heeft gekrenkt.

In tegenstelling tot een ander iemand kan ik nl. best tegen kritiek of om gaan met iemand met een andere mening. Maar ik kan bijzonder slecht tegen het op de man spelen wat nu is gebeurd. Er worden mij kwalificaties toegedicht die ik niet (langer) pik en ik pas ervoor het (ook) deze keer af te laten glijden; aan mij breiniveau komt ook een eind.

Tenslotte: ik ga noch Gerlof noch Bassie likken. Het is mij nl. om het even wie er wint, het komt hen beiden meer dan toe. Daarom voor allebei: veel spelplezier, maak er een mooie avond van :toost:
Dikkie Dik op 6 november wrote:Een ander - en dus ook jij - mag best zijn/haar schouders ophalen als je geschoffeerd wordt. Ik heb dat gedaan, maar nu zijn mijn grenzen overschreden.

'En wie is er niet door Tjalling geschoffeerd?'. Blijkbaar wordt het al normaal gevonden en als zodanig geaccepteerd.

Om jouw 'spiegelbeeld' bij de kop te pakken: ik wil mezelf graag recht in de ogen kunnen blijven kijken. Daarom laat ik het (deze keer) niet over mijn kant gaan
.
Tjalling Goedemoed op 8 november wrote:Ik geloof dat een ziel niet gekwest kan worden. Het zijn de ego's van Douwe en mij die gekwest zijn. De ziel van elk mens bestaat namelijk uit liefde en is dus onkwetsbaar. Het zijn de ego's die ons van elkaar scheiden en ons van elkaar doen verschillen. Een deukje voor ons beider ego. Spiritueel gezien absoluut geen slechte zaak. Ons ego is toch te groot.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Wed Aug 13, 2008 15:18

Hanco wrote:De oorzaak van deze storm in een glas "volledig vernederd" water:
Je bent niet op de hoogte van het volledige verhaal. Nu je een poging doet mij de schuld te geven, Hanco, zal ik toch maar uit de doeken doen wat er gebeurd is, al heb ik er niet veel zin aan en was het niet de bedoeling.
Het staat ook niet helemaal goed in de krant, maar het verhaal is zo ingewikkeld dat ik me daar niet over beklagen ga.
Na 2 ronden in het FK 2007 gaf D.E. aan: Ik wil maar 7 ronden spelen in het FK als ik rechten kan ontlenen aan de eindstand (bijv. geplaatst voor HF NK) in plaats van de geplande 8. Een speler was vervangen door een dummy en die telde volgens D.E. niet mee als speler (hij telt volgens de reglementen wel mee) Daarom moest het aantal ronden zogenaamd 7 zijn. Maar eerst even afwachten of het D.E. goed uit komt of niet!
Uiteindelijk, toen D.E. na 7 ronden geen rechten had, wilde hij 8 ronden spelen, zoals de reglementen aangaven. Het spelen van 7 ronden bood geen voordelen. Toch meost D.E. nog even op het Fryslan Forum melden dat ik de laatste ronde niet hoefde te rekenen op 2 punten van de dummy (ik had onverhoopt de dummy geloot) omdat hij zogenaamd zou eisen dat er 7 ronden gespeeld zouden worden. In een e-mail aan de wedstrijdleider van het FK meldde hij dat deze post nep was, maar dat hij graag Goedemoed even wilde sarren. Vandaar de term ' wegpesten'.
Toen heb ik geprotesteerd, hetgeen volgens de 'goedaardige' D.E. een dolksteek in zijn rug was, hij was tot het diepst van zijn ziel beledigd, gevolgd door een telefonische scheldkanonnade en een beledigende e-mail in de functie van teamleider.
De inhoud van die mensonterende e-mail zal ik hier maar niet noemen. Voor de vernederende en beledigende inhoud van deze e-mail heeft teamleider Edelenbos nooit excuses willen maken.
Ik heb het seizoen afgemaakt, omdat ik de andere spelers van Franeker niet wilde duperen. Niemand van Franeker heeft het daarna voor me opgenomen, terwijl iedereen buiten Franeker, behalve zoals gebruikelijk Piet Bouma, die ik sprak de actie van D.E. in het FK afkeurde.
Overigens deed D.E. wel gewoon mee aan de barrage waarvoor hij zich terugtrok, ndat ik me maar had teruggetrokken om de zaak niet verder te laten escaleren. Die avond schold hij ook nog openlijk de voorzitter van de PFDB uit. Er zijn meer zaken geweest waarvoor ik plaatsvervangende schaamte voelde.
Daarnaast speelden nog andere zaken in de aanloop naar het FK 2008 die ik niet ga oprakelen hier.
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Aug 13, 2008 15:58

Kosmos wrote:De inhoud van die mensonterende e-mail zal ik hier maar niet noemen. Voor de vernederende en beledigende inhoud van deze e-mail heeft teamleider Edelenbos nooit excuses willen maken.
Ik heb er verder niks mee te maken, maar de laatste die moet grienen als hij er een keer van langs krijgt ben jij toch wel. Huilebalken met "Mensonterende e-mail", "Nooit excuses!", come on! Pathetisch gedoe, en dat uit de mond van een snotneus die in één adem door Credo Mutwa bespot, een van de meest begaafde traditionele genezers van Afrika. Lachwekkend, als het niet zo triest was! Wees Douwe maar dankbaar voor zijn actie, hij heeft je van een dosis slecht karma bevrijd, zonder dat je het in de gaten had. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Wed Aug 13, 2008 16:30

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:De inhoud van die mensonterende e-mail zal ik hier maar niet noemen. Voor de vernederende en beledigende inhoud van deze e-mail heeft teamleider Edelenbos nooit excuses willen maken.
Ik heb er verder niks mee te maken, maar de laatste die moet grienen als hij er een keer van langs krijgt ben jij toch wel. Huilebalken met "Mensonterende e-mail", "Nooit excuses!", come on! Pathetisch gedoe, en dat uit de mond van een snotneus die in één adem door Credo Mutwa bespot, een van de meest begaafde traditionele genezers van Afrika. Lachwekkend, als het niet zo triest was! Wees Douwe maar dankbaar voor zijn actie, hij heeft je van een dosis slecht karma bevrijd, zonder dat je het in de gaten had.
Als het de volgende keer weer gebeurt dat 'mijn' teamleider me zo behandelt, zal ik weer hetzelfde reageren, alleen dan wat sneller nog.
Mensen die verhalen ophoesten over een buitenaardse beschaving die de ongeslachtelijke mens in grotten tot mannen en vrouwen maakt (over pathetisch gesproken) enz. enz. daarvoor heb ik inderdaad geen bewondering. Zal ook wel zo blijven, hoe hard je ook blijft huilen dat ik de allesweter respectloos behandel. Ik neem zulke onzin niet kritiekloos aan, jij wel, prima.

Maar uiteraard ben ik Edelenbos wel dankbaar dat hij me verlost heeft van een flinke portie slecht karma!
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Aug 13, 2008 16:41

Kosmos wrote:Maar uiteraard ben ik Edelenbos wel dankbaar dat hij me verlost heeft van een flinke portie slecht karma!
[img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Laat dat dan blijken aan de vriendelijke Douwe in plaats van in het Friesch Dagblad met je vingertje te wijzen en te stampvoeten om excuses. [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]

Post Reply