Muziek

Post Reply
Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Thu Jul 10, 2008 21:33

Hanco Elenbaas wrote:[Bob Dylan - Desolation Row (1967)
Heel mooi! ("they poisoned him with words" en "you're in the wrong place my friend, you better leave") Hier de rest van het recreatieprogramma: http://www.bospop.nl/internet/Page/3123 ... -red).aspx
Buddy Guy - Dam(n) Right, I've Got The Blues
Flow with the Go

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Thu Jul 10, 2008 22:48

Hanco Elenbaas wrote:..
Klaas van der Laan wrote:..
Tot mijn favorieten behoort zeker Herman Brood.

Herman Brood - Never be clever

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Thu Jul 10, 2008 23:00

Jaap van Galen wrote:

Mijn achting voor jou is inmiddels tot ver beneden het dieptepunt gedaald. [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]

Broods laatste actie was tevens zijn beste. [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Thu Jul 10, 2008 23:06

Jaap van Galen wrote:

Dan hoor ik toch liever zijn vroegere werk:
Cuby & the Blizzards
Flow with the Go

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Thu Jul 10, 2008 23:10

Eric van Dusseldorp wrote:
Jaap van Galen wrote: Tot mijn favorieten behoort zeker Herman Brood.

Mijn achting voor jou is inmiddels tot ver beneden het dieptepunt gedaald. [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]

Broods laatste actie was tevens zijn beste. [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Tja.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jul 10, 2008 23:41

Dat geldt voor ons allemaal, Eric. Misschien moeilijk voor te stellen, maar Herman Brood was echt een aardige vent, die af en toe ook nog leuke muziek maakte. Dit is best redelijk, of vind je dit ook niks:

Herman Brood & Henny Vrienten - Als je wint

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Fri Jul 11, 2008 22:03

Mijn achting voor jou is inmiddels tot ver beneden het dieptepunt gedaald.

Broods laatste actie was tevens zijn beste.
Ok Eric, volgende poging, een andere favoriet van mij is Joe Jackson. Neem het volgende enigszins willekeurig gekozen nummer.
Joe Jackson, "You can't get what you want"

En twee nummers met slechte geluidskwaliteit van het laatste nummer, maar wel met een bijna dambord als begin en eind van de clip van het eerste nummer:
Joe Jackson, "I'm the man & Is she really going out with him"

Doet me dat weer wat stijgen nu ik zelfs al beneden het dieptepunt ben gezakt, of zak ik nu nog verder? (Kan dat eigenlijk, zakken beneden het dieptepunt?).

En wat betreft Herman Brood, als je hem niet begrijpt is dat jouw mening, of is het mijn probleem dat ik hem wel waardeer?
Last edited by Jaap van Galen on Fri Jul 11, 2008 22:13, edited 1 time in total.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Fri Jul 11, 2008 22:06

Hanco Elenbaas wrote:

Dat geldt voor ons allemaal, Eric. Misschien moeilijk voor te stellen, maar Herman Brood was echt een aardige vent, die af en toe ook nog leuke muziek maakte. Dit is best redelijk, of vind je dit ook niks:

Wel redelijk. Maar Brood was een slecht voorbeeld voor de jeugd en daar kan ik als padvinder natuurlijk geen goedkeuring aan verlenen.

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Fri Jul 11, 2008 22:58

Hanco Elenbaas wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Mijn achting voor jou is inmiddels tot ver beneden het dieptepunt gedaald. [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]

Wel redelijk. Maar Brood was een slecht voorbeeld voor de jeugd en daar kan ik als padvinder natuurlijk geen goedkeuring aan verlenen.
Zie ook een reactie van Nina Hagen.
Nina Hagen "Herman Ist High"

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Fri Jul 11, 2008 23:23

Jaap van Galen wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Dat geldt voor ons allemaal, Eric. Misschien moeilijk voor te stellen, maar Herman Brood was echt een aardige vent, die af en toe ook nog leuke muziek maakte. Dit is best redelijk, of vind je dit ook niks:

Zie ook een reactie van Nina Hagen.
Nina Hagen "Herman Ist High"
Waarom moeten mensen zich altijd raar uitdossen om op te vallen?

Waarom kunnen mensen niet gewoon normaal doen?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Jul 13, 2008 00:34

Jaap van Galen wrote:
Ok Eric, volgende poging, een andere favoriet van mij is Joe Jackson. Neem het volgende enigszins willekeurig gekozen nummer.
Joe Jackson, "You can't get what you want"

En twee nummers met slechte geluidskwaliteit van het laatste nummer, maar wel met een bijna dambord als begin en eind van de clip van het eerste nummer:
Joe Jackson, "I'm the man & Is she really going out with him"
Die naam Jackson alleen al. Jesse Jackson moet ik niet en Michael Jackson nog minder. Joe Jackson raakt geen gevoelige snaar bij mij, al is het nummer Is she really going out with him natuurlijk lang niet slecht.

Omdat ik inmiddels verliefd ben geworden op een jonge Thaise vrouw (dat klinkt misschien niet serieus, maar is het wel) is het voor mij nu een en al Thailand wat de klok slaat. Vier keer per jaar er naar toe en zo.

Een grote hit in Thailand is momenteel: http://nl.youtube.com/watch?v=WAdZzr0ys ... re=related
Inderdaad, het liedje van deze Thaise Bob Marley gaat nergens over en als het onverhoopt wel ergens over gaat, dan is het toch niet te verstaan.

Maar het is wel lekker relaxed en in tegenstelling tot in Jamaica zijn hier geen drugs in het spel (streng verboden in Thailand) en word je ook niet geript of bestolen.
Jaap van Galen wrote: Doet me dat weer wat stijgen nu ik zelfs al beneden het dieptepunt ben gezakt, of zak ik nu nog verder? (Kan dat eigenlijk, zakken beneden het dieptepunt?).
Ik herinner me nog iets van Celsius en Kelvin uit de natuurkundeles.
Jaap van Galen wrote: En wat betreft Herman Brood, als je hem niet begrijpt is dat jouw mening, of is het mijn probleem dat ik hem wel waardeer?
Ook uit mijn schooltijd:
1 en 2 zijn beide juist.

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Mon Jul 14, 2008 23:07

Eric van Dusseldorp wrote:Omdat ik inmiddels verliefd ben geworden op een jonge Thaise vrouw (dat klinkt misschien niet serieus, maar is het wel) is het voor mij nu een en al Thailand wat de klok slaat. Vier keer per jaar er naar toe en zo.

Een grote hit in Thailand is momenteel: http://nl.youtube.com/watch?v=WAdZzr0ys ... re=related
Inderdaad, het liedje van deze Thaise Bob Marley gaat nergens over en als het onverhoopt wel ergens over gaat, dan is het toch niet te verstaan.

Maar het is wel lekker relaxed en in tegenstelling tot in Jamaica zijn hier geen drugs in het spel (streng verboden in Thailand) en word je ook niet geript of bestolen.
Het duurde een paar keer luisteren, maar inderdaad wel een lekker relaxed nummer. Ik kan me er iets bij voorstellen dat het in Thailand zo'n grote hit is.
Van mij nog een andere favoriet. Mijn eerste LP was van de Police, Roxanne is nog steeds een favoriet nummer, maar dit nummer van Sting mag er toch ook zijn:
Sting - Fragile

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Meatloaf -

Post by Kosmos » Tue Jul 15, 2008 15:09

Goed, dan nu weer even echte muziek.
Lekker dramatisch clipje ook.

Meatloaf - I would do anything for love

http://www.youtube.com/watch?v=9GNhdQRbXhc
Heaven is no location, but a state of mind

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Jul 15, 2008 23:12

Jaap van Galen wrote: Sting - Fragile
Mooi nummer.

Ik houd niet zo van The Police; klinkt me te Brits.
Maar Sting solo mag ik graag horen.
Last edited by Eric van Dusseldorp on Tue Jul 15, 2008 23:21, edited 1 time in total.

Eric van Dusseldorp

Re: Meatloaf -

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Jul 15, 2008 23:14

Kosmos wrote:Goed, dan nu weer even echte muziek.
Lekker dramatisch clipje ook.

Meatloaf - I would do anything for love

http://www.youtube.com/watch?v=9GNhdQRbXhc
Meatloaf?

Dat is toch voor jongetjes van 13?

Post Reply