Kun je ons als gelauwerd Dichter de Scherpe Rijmregels uit de doeken doen? Zelf ben ik net als Louis van Gaal nog maar een beginner.MenO wrote:Het lijkt mij dat er geen enkel argument wat hier geopperd is tégen Prosman's record nog geldig is, en zeker niet aangaande de remise-partij na 37 zetten: zoals eerder aangegeven heeft Prosman na het uitsluiten danwel met 0-0 beboeten van deze partij nog steeds meer dan 25 partijen blind gespeeld en nog steeds met een winspercentage van meer dan 70%. Niet meer over zeuren dus.
Wel ben ik het met Hanco eens dat incidenten als deze nader bekeken moeten worden om als precedent te dienen en niet nogmaals voor te laten komen, maar nogmaals: aan de geldigheid van Prosman's record doet dat niets af.
Wat de dichtkwaliteiten van onze lieve forumdeelnemers betreft... laat ik mij maar afzijdig houden
Wordt Erno Prosman's recordpoging erkend ?
Heaven is no location, but a state of mind
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
Handig
Is het zo mogelijk om net voor de 40e zet remise overeen te komen (vooral tegen sterke spelers effectief) en met de 0-0 uitslagen het gemiddelde op te schroeven? (ik vraag het maar)Ajax-fan wrote: Daarnaast, om ook maar ff mee te denken met Hanco, als Erno een punt minder krijgt, moet natuurlijk ook de tegenstand een punt minder krijgen. De stand zou dan 37-15 worden. Als je dan ff optelt 37+15 = 52 punten totaal verdeeld. 37/52*100 = 71%. Hoppa, record nog steeds gehaald. Tenslotte heeft Erno van de uitgedeelde punten nog steeds meer dan 70% behaald, genoeg dus. Kijk maar naar teamwedstrijden, als het daar met een hoop 0-0 uitslagen, 8-6 wordt, krijgt het thuisspelende team toch ook de overwinning en niet beiden een nederlaag? Je kan dan ook zeggen, beide hebben geen 11 punten gehaald, dus beiden hebben te weinig punten gehaald. Maar het gaat er om, wie er meer punten heeft gehaald, dus lijkt me ook bij Erno te gelden dat hij een bepaald aantal punten meer moet halen dan zijn tegenstanders, en dat percentage meer heeft hij dus ook gehaald bij die 0-0 uitslag.
En eh.. nog bedankt dat je me voor een fatwa met lynchpartij, radbraking en vierendeling hebt gered. Nu beperkt de literaire spotprent zich gelukkig tot een schandpaaltribunaal.
Flow with the Go
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Re: Handig
Zo makkelijk gaat het niet. Artikel 4.2.2. van annex 11 luidt:Ajax-fan wrote:Daarnaast, om ook maar ff mee te denken met Hanco, als Erno een punt minder krijgt, moet natuurlijk ook de tegenstand een punt minder krijgen. De stand zou dan 37-15 worden. Als je dan ff optelt 37+15 = 52 punten totaal verdeeld. 37/52*100 = 71%. Hoppa, record nog steeds gehaald. Tenslotte heeft Erno van de uitgedeelde punten nog steeds meer dan 70% behaald, genoeg dus.
The expert must have scored at least 70% of the possible points;
En bij 27 partijen zijn er toch echt 54 punten 'possible', ook al zou een aantal partijen in 0-0 eindigen. Terechte regel natuurlijk, anders zou zelfs ik een blindrecord kunnen vestigen: overal op de eerste zet remise aanbieden en zeggen dat er gratis bier is voor de spelers die uit zijn. Iedereen neemt het aanbod dus aan, en met 0 punten voldoe ik aan de eis om 70% van 0 punten te scoren.
- wellnesswrotter
Gavoormeer!
Dan zou ik tegen de zwakste tegenstander toch nog een partij blinddammen om een 100% score neer te zetten! [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Re: Gavoormeer!
1 blindpartij is mij al te hoog gegrepen en het is ook niet nodig, want 0 is 100% van 0, dus ik heb al de perfecte score. Meer dan dat zelfs, want 0 is ook 200% van 0 !wellnesswrotter wrote:Dan zou ik tegen de zwakste tegenstander toch nog een partij blinddammen om een 100% score neer te zetten! [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Re: Handig
Je hebt ook een goeie brouwerij als sponsor op het oog?Jan Pieter wrote:Zo makkelijk gaat het niet. Artikel 4.2.2. van annex 11 luidt:Ajax-fan wrote:Daarnaast, om ook maar ff mee te denken met Hanco, als Erno een punt minder krijgt, moet natuurlijk ook de tegenstand een punt minder krijgen. De stand zou dan 37-15 worden. Als je dan ff optelt 37+15 = 52 punten totaal verdeeld. 37/52*100 = 71%. Hoppa, record nog steeds gehaald. Tenslotte heeft Erno van de uitgedeelde punten nog steeds meer dan 70% behaald, genoeg dus.
The expert must have scored at least 70% of the possible points;
En bij 27 partijen zijn er toch echt 54 punten 'possible', ook al zou een aantal partijen in 0-0 eindigen. Terechte regel natuurlijk, anders zou zelfs ik een blindrecord kunnen vestigen: overal op de eerste zet remise aanbieden en zeggen dat er gratis bier is voor de spelers die uit zijn. Iedereen neemt het aanbod dus aan, en met 0 punten voldoe ik aan de eis om 70% van 0 punten te scoren.
- wellnesswrotter