KRANTENARTIKELEN - 2008/2009

Post Reply
Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun Jun 22, 2008 12:15

Terwijl in Delft zijn wereldrecord aan flarden dreigt te worden gedamd, gaat Ton Sijbrands de komende weken vroegtijdig het kerkhof op, zo lijkt het.

Voorpost

Post by Voorpost » Mon Jun 23, 2008 15:20

Bert Zwart wrote:Terwijl in Delft zijn wereldrecord aan flarden dreigt te worden gedamd, gaat Ton Sijbrands de komende weken vroegtijdig het kerkhof op, zo lijkt het.
Heb jij aan dat offer 27-22 en 45-40 ook geen bepaalde herinneringen Bert?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Jun 28, 2008 20:47

Van Theo Dijkstra: de rubriek van Ton Sijbrands uit de Volkskrant van vandaag.
Attachments
rubriek Ton Sijbrands, 28 juni 2008.pdf
(94.9 KiB) Downloaded 456 times
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Sat Jul 05, 2008 12:44

i
Last edited by Theo Dijkstra on Sun Nov 08, 2009 01:54, edited 1 time in total.

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Prosmania

Post by Klaas van der Laan » Mon Jul 07, 2008 11:19

Dagblad van het Noorden 07-07-2008:
Image
Image
Flow with the Go

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Mon Jul 07, 2008 14:39

i
Last edited by Theo Dijkstra on Sun Nov 08, 2009 01:54, edited 1 time in total.

Jaap van Galen

Re: Prosmania

Post by Jaap van Galen » Mon Jul 07, 2008 19:26

Bert Dollekamp wrote: Dagblad van het Noorden 07-07-2008:
De magier en de pompbediende .......
Een zekere Erno Prosman.......maar nu is hij verkeerd bezig....
Wat een onterend stukje zeg.
Als je dit nou als columnist zegt, lijkt me dat je goed recht. Maar als journalist die iets verslaat vind ik het bedroevend. Met ook nog onbewijsbare en zeer waarschijnlijk zeer onjuiste beweringen als "Die simultaan handelt Sijbrands dan in vier uurtjes af in plaats van ruim een etmaal". Ik begrijp niet dat het Dagblad van het Noorden dit soort stukjes publiceert.

De journalist verslikt zich als columnist. Zo zou ik de prestatie geleverd door dit stukje willen omschrijven. En dan gebruik ik in elk geval een wat meer vererende vergelijking.
Bert Dollekamp schreef "De volgende morgen weer gewoon aan het werk. Bij voorkeur als pompbediende?", ach Bert weet dat Erno een functie bij Shell vervult, wat een leuk grapje.
Hopelijk voor hem gaat hij ook morgenochtend weer aan het werk maar hopelijk voor de objectieve lezers toch niet als journalist die dergelijke evenementen verslaat.

Of heb ik nou helemaal niets van dit stukje begrepen?

blondegod

Post by blondegod » Mon Jul 07, 2008 19:46

Een schandalig stukje van Bert Dollekamp. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen....... hoe kun je in godsnaam zo'n... zo'n...zo'n stukje schrijven???? Vooral als je zelf ook nog 'ns dammer bent!

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon Jul 07, 2008 19:48

Jaap van Galen wrote:
Bert Dollekamp wrote: Dagblad van het Noorden 07-07-2008:
De magier en de pompbediende .......
Een zekere Erno Prosman.......maar nu is hij verkeerd bezig....
Wat een onterend stukje zeg.
Als je dit nou als columnist zegt, lijkt me dat je goed recht. Maar als journalist die iets verslaat vind ik het bedroevend. Met ook nog onbewijsbare en zeer waarschijnlijk zeer onjuiste beweringen als "Die simultaan handelt Sijbrands dan in vier uurtjes af in plaats van ruim een etmaal". Ik begrijp niet dat het Dagblad van het Noorden dit soort stukjes publiceert.

De journalist verslikt zich als columnist. Zo zou ik de prestatie geleverd door dit stukje willen omschrijven. En dan gebruik ik in elk geval een wat meer vererende vergelijking.
Bert Dollekamp schreef "De volgende morgen weer gewoon aan het werk. Bij voorkeur als pompbediende?", ach Bert weet dat Erno een functie bij Shell vervult, wat een leuk grapje.
Hopelijk voor hem gaat hij ook morgenochtend weer aan het werk maar hopelijk voor de objectieve lezers toch niet als journalist die dergelijke evenementen verslaat.

Of heb ik nou helemaal niets van dit stukje begrepen?
Je hebt het uit - ste - kend begrepen, beste Jaap!
Zo'n man is de functie van journalist onwaardig, ontslaan die kerel.
De opmerking van pompbediende is zo enorm respectloos; dit heeft niks met journalistiek te maken, maar is ondermaatse vuilspuiterij.
Als ik Dollekamp tegenkom zal ik het hem recht in zijn gezicht zeggen wat ik ervan vindt (nee, geen ogenwegdraierij).
Heaven is no location, but a state of mind

Rein Halbersma

Post by Rein Halbersma » Mon Jul 07, 2008 19:51

blondegod wrote:Een schandalig stukje van Bert Dollekamp. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen....... hoe kun je in godsnaam zo'n... zo'n...zo'n stukje schrijven???? Vooral als je zelf ook nog 'ns dammer bent!
het klassieke broodroof argument: Y heeft al een baantje en moet niet aan X zijn unieke record komen. Het record is ook niet geldig omdat het niet op tijd is aangemeld bij het NOC, en omdat er geen dopingtest is gedaan. Bovendien had Y geen licentie van de KXBDB (Koninklijke voor X opgerichte BlindDam Bond).

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Jul 07, 2008 20:12

Klaas van der Laan wrote:Dagblad van het Noorden 07-07-2008:
Image
Image
Uitstekend, een beetje satirisch artikel van Bert, bedankt Klaas!
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Mon Jul 07, 2008 21:08

blondegod wrote:Een schandalig stukje van Bert Dollekamp. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen....... hoe kun je in godsnaam zo'n... zo'n...zo'n stukje schrijven???? Vooral als je zelf ook nog 'ns dammer bent!
Dank voor je reactie. Ik begrijp er ook niets van. Iedereen zijn eigen mening, prima. Maar waarom zo'n stukje? Hierdoor worden meer mensen beledigd dan hij blijkbaar doorheeft.

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Mon Jul 07, 2008 22:55

Hanco Elenbaas wrote: Uitstekend, een beetje satirisch artikel van Bert, bedankt Klaas!
Graag gedaan. Doe ik ook eens iets voor je terug.
Ja, een soort Nekschot maar dan zonder plaatjes. Helaas is de alfakant van veel dammers wat minder ontwikkeld.
Flow with the Go

Koops

Post by Koops » Mon Jul 07, 2008 22:57

Jaap van Galen wrote:
Dank voor je reactie. Ik begrijp er ook niets van. Iedereen zijn eigen mening, prima. Maar waarom zo'n stukje? Hierdoor worden meer mensen beledigd dan hij blijkbaar doorheeft.
Ach kom, het is Bert Dollekamp maar, en dan ook nog eens in een provinciaal krantje. Morgen pist de kat er op.

Als het nou geschreven was door een groot dammer, een groot journalist of in een serieuze krant*...

(*NRC dus, en natuurlijk niet de Volkskrant, want dat is toch een beetje de Telegraaf voor mensen met een Havo-diploma.)

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Tue Jul 08, 2008 18:48

Koops wrote:
Jaap van Galen wrote:
Ach kom, het is Bert Dollekamp maar, en dan ook nog eens in een provinciaal krantje. Morgen pist de kat er op.

Als het nou geschreven was door een groot dammer, een groot journalist of in een serieuze krant*...

(*NRC dus, en natuurlijk niet de Volkskrant, want dat is toch een beetje de Telegraaf voor mensen met een Havo-diploma.)
Hmm, ja, je hebt wel gelijk, sorry, Koops.
Heaven is no location, but a state of mind

Post Reply