Voorstel wijziging juli-rating
-
- Real name: Michel Stempher
Voorstel wijziging juli-rating
Medio juli wordt ieder jaar de rating bekend gemaakt waar mee gewerkt wordt het hele seizoen erop. Ik vind dit echter een vreemd tijdstip aangezien alle zomertoernooien er nog aan komen.
Het lijkt mij dus logischer om na het laatste zomertoernooi een definitieve ratinglijst te maken waar het hele jaar mee gewerkt wordt.
Dit zal wel een heel ingrijpende verandering zijn aangezien de zomertoernooien met de juli-rating als het ware de opening van het 'ratingseizoen' zijn en met een september-rating of zo de sluiting van een 'ratingseizoen'. Het is maar wat je prefereert.
Het lijkt mij dus logischer om na het laatste zomertoernooi een definitieve ratinglijst te maken waar het hele jaar mee gewerkt wordt.
Dit zal wel een heel ingrijpende verandering zijn aangezien de zomertoernooien met de juli-rating als het ware de opening van het 'ratingseizoen' zijn en met een september-rating of zo de sluiting van een 'ratingseizoen'. Het is maar wat je prefereert.
Lekker laten hoe het nu is zou ik zeggen.
De rating wordt tegelijk opgemaakt wanneer ook de nieuwe aanmeldingen van leden bij clubs ingediend dienen te zijn bij de kndb. oftewel, dan is het begin van het nieuwe damseizoen en zo ook de nieuwe rating.
Ik zie eigenlijk geen reden om dit te veranderen.
De rating wordt tegelijk opgemaakt wanneer ook de nieuwe aanmeldingen van leden bij clubs ingediend dienen te zijn bij de kndb. oftewel, dan is het begin van het nieuwe damseizoen en zo ook de nieuwe rating.
Ik zie eigenlijk geen reden om dit te veranderen.
...
DNC Open NK wordt nog verspeeld met de decemberrating, omdat de april-rating en zeker de juli-rating verschijnen nadat de inschrijving is geopend.
Wat mij betreft wordt idd na de zomertoernooien een nieuwe ratinglijst gepubliceerd, waar ook de Nationale Competitie op is gebaseerd. Dan zou de oktober-rating kunnen vervallen.
Wat mij betreft wordt idd na de zomertoernooien een nieuwe ratinglijst gepubliceerd, waar ook de Nationale Competitie op is gebaseerd. Dan zou de oktober-rating kunnen vervallen.
-
Het zou misschien beter zijn net als de FMJD per kwartaal een ratinglijst te maken.
Krijg je waarschijnlijk ook niet meer de vreemde aftoppingen als de stijging 30 punten hoger is dan de seizoensprestatie (kan vooral voorkomen als men veel partijen speelt).
Ik snap overigens niet het probleem van het DNC Open. De rating kun je toch snel op de nieuwe lijsten aanpassen?
De nieuwe FMJD-lijst per 1-7-2008 is ook al uit.
In de PDF staat te lezen dat Roel Boomstra nu MI is geworden (zal waarschijnlijk nog wel in een of andere vergadering van de FMJD bekrachtigd moeten worden).
Krijg je waarschijnlijk ook niet meer de vreemde aftoppingen als de stijging 30 punten hoger is dan de seizoensprestatie (kan vooral voorkomen als men veel partijen speelt).
Ik snap overigens niet het probleem van het DNC Open. De rating kun je toch snel op de nieuwe lijsten aanpassen?
De nieuwe FMJD-lijst per 1-7-2008 is ook al uit.
In de PDF staat te lezen dat Roel Boomstra nu MI is geworden (zal waarschijnlijk nog wel in een of andere vergadering van de FMJD bekrachtigd moeten worden).
Er is tot nu toe jaarlijks slechts 1 moment geweest waarop Jan Masselink alle gespeelde partijen heeft verwerkt en dat is op 1 juli. De lijst per 1 juli is dan ook de enige lijst die iets zegt over de rating. Ik heb nooit begrepen waarom Masselink heeft besloten om vaker lijsten te publiceren. Hij heeft het over een 'tussenstand'. Maar een tussenstand van wat? Van partijen die Masselink toevallig heeft verwerkt in zijn database? Er zijn geen regels over welke partijen wel en niet worden meegenomen in de tussenstand. Sommige lopende toernooien (nationale competitie) tellen wel mee, andere lopende toernooien (provinciale competitie) niet. Sommige beeindigde toernooien (zomertoernooien) tellen wel mee, andere beeindigde toernooien (provinciale kampioenschappen) niet. Verder rekent Masselink het hele jaar met de juli rating. De tussenstanden zijn eenvoudigweg geen ratinglijsten.
Ik begrijp niet dat toernooi organisatoren met ietas anders werken dan de officiele juli-ratings. In Delft gebruiken we iig de ratinglijst per 1 juli 2007.
Dit verhaal betekent overigens niet dat ik tegen meerdere ratinglijsten per jaar ben. Maar doe het dan goed. Verzamel vier maal per jaar alle uitslagen en breng een officiele lijst uit, die als basis dient voor de volgende lijst. Dit doet de FMJD ook. Het gemakkelijkst is het om de uitslagen uit ToernooiBase te halen. Zo ongeveer alle uitslagen die meeetellen, zijn hierin te vinden.
Ik begrijp niet dat toernooi organisatoren met ietas anders werken dan de officiele juli-ratings. In Delft gebruiken we iig de ratinglijst per 1 juli 2007.
Dit verhaal betekent overigens niet dat ik tegen meerdere ratinglijsten per jaar ben. Maar doe het dan goed. Verzamel vier maal per jaar alle uitslagen en breng een officiele lijst uit, die als basis dient voor de volgende lijst. Dit doet de FMJD ook. Het gemakkelijkst is het om de uitslagen uit ToernooiBase te halen. Zo ongeveer alle uitslagen die meeetellen, zijn hierin te vinden.
Doen we niet, we hadden niet de zekerheid dat voor aanvang van het toernooi de nieuwe ratings bekend zouden zijn (vroegah werden de ratings tijden THO bekend gemaakt) en daarbij, de boekjes zijn al gedrukt en verzonden, met de oude ratings.Piet Bouma wrote:Ik snap overigens niet het probleem van het DNC Open. De rating kun je toch snel op de nieuwe lijsten aanpassen?
Waarom pak je dan niet gewoon juli 2007, de laatste officiele ratinglijst?Alex wrote:Doen we niet, we hadden niet de zekerheid dat voor aanvang van het toernooi de nieuwe ratings bekend zouden zijn (vroegah werden de ratings tijden THO bekend gemaakt) en daarbij, de boekjes zijn al gedrukt en verzonden, met de oude ratings.Piet Bouma wrote:Ik snap overigens niet het probleem van het DNC Open. De rating kun je toch snel op de nieuwe lijsten aanpassen?
Omdat we de laatst bekende lijst hebben gepakt, die van 31 december 2007, die is toch iets representatiever.GuidoB wrote:Waarom pak je dan niet gewoon juli 2007, de laatste officiele ratinglijst?Alex wrote:Doen we niet, we hadden niet de zekerheid dat voor aanvang van het toernooi de nieuwe ratings bekend zouden zijn (vroegah werden de ratings tijden THO bekend gemaakt) en daarbij, de boekjes zijn al gedrukt en verzonden, met de oude ratings.Piet Bouma wrote:Ik snap overigens niet het probleem van het DNC Open. De rating kun je toch snel op de nieuwe lijsten aanpassen?
Nee, juist niet. Waarom worden gespeelde partijen in de nationale competitie daarin wel meegenomen en partijen uit de provinciale competitie niet? Dat is toch willekeur.Alex wrote:Omdat we de laatst bekende lijst hebben gepakt, die van 31 december 2007, die is toch iets representatiever.GuidoB wrote:Waarom pak je dan niet gewoon juli 2007, de laatste officiele ratinglijst?Alex wrote: Doen we niet, we hadden niet de zekerheid dat voor aanvang van het toernooi de nieuwe ratings bekend zouden zijn (vroegah werden de ratings tijden THO bekend gemaakt) en daarbij, de boekjes zijn al gedrukt en verzonden, met de oude ratings.
-
- Real name: Martijn van Gortel
Klopt, ook last van gehad.Nagelslag wrote:Als ik op de KNDB-site de Alfabetische ratinglijst wil openen, dan lukt dit niet. Hij blijft hangen in zijn poging.
Ben ik de enige, die dit probleem heeft of .............
Ik moest het toen een aantal keren proberen, en na de zoveelste keer (wel de pagina eerst in zijn geheel laten laden) lukte het wel.
-
Gebruiken jullie allebei Internet Explorer?Tijn wrote:Klopt, ook last van gehad.Nagelslag wrote:Als ik op de KNDB-site de Alfabetische ratinglijst wil openen, dan lukt dit niet. Hij blijft hangen in zijn poging.
Ik moest het toen een aantal keren proberen, en na de zoveelste keer (wel de pagina eerst in zijn geheel laten laden) lukte het wel.
Ik heb het idee dat die met grote .pdf-bestanden niet zo lekker werkt. Mozilla Firefox gaat beter.
Een alternatief is: rechtermuisknop op de link, vervolgens doel opslaan als (het .pdf bestand dan opslaan op je harde schijf) en vervolgens dat bestand openen met Acrobat Reader.
-
Ik heb de laatste weken ook vaak problemen met openen.Tijn wrote:Klopt, ook last van gehad.Nagelslag wrote:Als ik op de KNDB-site de Alfabetische ratinglijst wil openen, dan lukt dit niet. Hij blijft hangen in zijn poging.
Net nog geprobeerd via MSIE6; lukt niet.
Via Mozilla Firefox gaat het wel goed.
Ah, Piet schreef dat al.
Inderdaad gaan de kleine bestanden wel goed.
Last edited by hans andriessen on Mon Dec 22, 2008 22:16, edited 1 time in total.