Die hadden we al, bijvoorbeeld:Kosmos wrote: Fryslân
Nu heeft het Nederlands tenminste ook een woord met een dakje.
tête-à-tête
maîtresse
coûte que coûte
Maar vooruit, wellicht de eerste met een a met een dakje.
Die hadden we al, bijvoorbeeld:Kosmos wrote: Fryslân
Jouw privéleven boeit me niet zo, Hans.hans andriessen wrote:Die hadden we al, bijvoorbeeld:Kosmos wrote: Fryslân
tête-à-tête
maîtresse
(...)
Omdat de café-baas coûte que coûte zijn maîtresse uit Fryslân tête-à-tête een portie paté in haar decolleté moest gooien, werd het een debacel.Eric van Dusseldorp wrote:Jouw privéleven boeit me niet zo, Hans.hans andriessen wrote:Die hadden we al, bijvoorbeeld:Kosmos wrote: Fryslân
tête-à-tête
maîtresse
(...)
Debakel, mag ik hopen.Kosmos wrote:Omdat de café-baas coûte que coûte zijn maîtresse uit Fryslân tête-à-tête een portie paté in haar decolleté moest gooien, werd het een debacel.Eric van Dusseldorp wrote:Jouw privéleven boeit me niet zo, Hans.hans andriessen wrote: Die hadden we al, bijvoorbeeld:
tête-à-tête
maîtresse
(...)
Ha, ha. Insgelijks, Eric.Eric van Dusseldorp wrote:Jouw privéleven boeit me niet zo, Hans.hans andriessen wrote:Die hadden we al, bijvoorbeeld:Kosmos wrote: Fryslân
tête-à-tête
maîtresse
(...)
Voor het geval jij mij een superieure geest toedicht, moet ik dit ernstig tegenspreken Maar, in alle bescheidenheid, het zien van eenvoudige logische verbanden lukt me vrij aardig. Dat is zeker niet vermoeiend Wieger, integendeel het maakt het bestaan licht , men houdt energie over voor essentiële zaken en tijd voor leuke dingen.Wieger Wesselink wrote:Het leven van iemand met een superieure geest is soms vermoeiend, of niet Henk?
Of die brief interessant is, zal toch van de inhoud afhangen. Mijn voorspelling: de brief zal gaan over het opwaarderen van het plusje t.o.v. het aantal overwinningen. Weinig interessant, want een bijzaak. Hopelijk vergis ik me en is de inhoud een stuk interessanter. Mogelijk ook worden andere zaken aan de orde gesteld zoals het spelen van twee partijen per dag.Piet Bouma wrote:Interessanter lijkt me de brief van de NK-finalisten en hun mening hierover op dit moment.
Een goede zaak Eric. Afgelopen winter ging een dammer op vakantie in een exotisch, tropisch land. En wat deed die dammer daar? Genieten van al het moois? Neen, hij zocht een internetcafé op en begon te klieren op dit forum. Toen hij daarop werd aangesproken verontschuldigdigde hij zich, hij had te veel gedronken. Arme donder, hoe triest en eenzaam kan een leven zijn, daar moet je toch niet aan denken.Eric van Dusseldorp wrote: Nee, het was zo'n heerlijk bekertje melk met vruchtensap; ik neem het elke dag.
Eric heeft huizen in Nieuwegein, in Brazilië en in Thailand.Henk de Witt wrote:Een goede zaak Eric. Afgelopen winter ging een dammer op vakantie in een exotisch, tropisch land. En wat deed die dammer daar? Genieten van al het moois? Neen, hij zocht een internetcafé op en begon te klieren op dit forum. Toen hij daarop werd aangesproken verontschuldigdigde hij zich, hij had te veel gedronken. Arme donder, hoe triest en eenzaam kan een leven zijn, daar moet je toch niet aan denken.Eric van Dusseldorp wrote:Nee, het was zo'n heerlijk bekertje melk met vruchtensap; ik neem het elke dag.
Het leven van iemand die in Holland blijft en Friesche vruchtensap drinkt lijkt mij verre te verkiezen boven dat van die zielige tropische vakantieganger.
Ik vraag me dan af...."wanneer komt de lijn op 0% te staan? "Jaap van Galen wrote:Hieronder in grafiekvorm de geschiedenis van het percentage overwinningen in het NK-dammen.
In 2008 27 beslissingen van de 91 partijen, ofwel 29,7&. Voor de achtste keer in de historie van het NK minder dan 30% beslissingen. Van de 8 NK's met minder dan 30% beslissingen waren er 6 vanaf 1995.
Het lijntje in de grafiek is een simpele trendlijn.
ABC'tje. Het duurt 110 jaar (1910-2020) om van 60 naar 30 procent te dalen. Dus zien we 110 jaar na 2020 alleen nog maar remises. Er breken gouden tijden aan voor problemisten...blondegod wrote:Ik vraag me dan af...."wanneer komt de lijn op 0% te staan? "Jaap van Galen wrote:Hieronder in grafiekvorm de geschiedenis van het percentage overwinningen in het NK-dammen.
In 2008 27 beslissingen van de 91 partijen, ofwel 29,7&. Voor de achtste keer in de historie van het NK minder dan 30% beslissingen. Van de 8 NK's met minder dan 30% beslissingen waren er 6 vanaf 1995.
Jaap, ik ben gek op grafieken, vooral als er totaal geen verband in lijkt te zitten.Jaap van Galen wrote:Hieronder in grafiekvorm de geschiedenis van het percentage overwinningen in het NK-dammen.