NK Dammen 2008

Post Reply
Vraagje

Post by Vraagje » Mon Apr 14, 2008 18:37

Volgens mij hebben de topspelers recht op een paar plekken in de bondsraad, maar zijn er geen kandidaten.
De meest gehate dammer allertijden.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Apr 14, 2008 18:47

Kosmos wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:
Jelmer Martens wrote:Heusdens is al uit tegen Luteijn: winst via een niet zo vermoeilijk maar wel verrassend zetje:
Image
Luteijn heeft hier het foutieve 23..20-24? gespeeld.
Ik denk dat Frits overzien heeft dat na de afwikkeling (15-20) faalt vanwege het inmiddels open veld op 17.
Voor ouwe mannen wordt het toernooi ook wel zwaar...
Frits heeft 2 seconden gedaan over 20-24??
Enkele strafpunten zijn hier op zijn plaats.
Mooi he die dubbele ronden?
Ron heeft Frits jarenlang beschimpt. Clubgenoot Nescio liet al zien hoezeer vooruitgezien werd naar dit zwaarbeladen duel.
De sluwe Ron heeft de arme Frits gekregen waar hij hem hebben wou. Frits' ego voelde zich gedwongen mee te gaan met Ron's razendsnelle spel, met de te verwachten gevolgen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Apr 14, 2008 18:48

Vraagje wrote:Volgens mij hebben de topspelers recht op een paar plekken in de bondsraad, maar zijn er geen kandidaten.
Harm Wiersma heeft zich begin vorig jaar kandidaat gesteld, maar dat is om een of andere reden niet doorgegaan.

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Apr 14, 2008 18:58

Hanco Elenbaas wrote:
Vraagje wrote:Volgens mij hebben de topspelers recht op een paar plekken in de bondsraad, maar zijn er geen kandidaten.
Harm Wiersma heeft zich begin vorig jaar kandidaat gesteld, maar dat is om een of andere reden niet doorgegaan.
Harm Wiersma had zich kandidaat gesteld op een moment dat er geen verkiezingen liepen. Hij kon dus niet aangesteld worden.

Vraagje

Post by Vraagje » Mon Apr 14, 2008 18:58

Volgens mij was hij te laat of zo. Het is ooit wel besproken, maar het fijne weet ik ook niet meer.
De meest gehate dammer allertijden.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Apr 14, 2008 19:03

Op live-commentaar wordt gemeld dat Jeroen na 4-10? van Kees een (baby?)zetje heeft gemist.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Apr 14, 2008 19:06

Vraagje wrote:Volgens mij was hij te laat of zo. Het is ooit wel besproken, maar het fijne weet ik ook niet meer.
Uit wat ik ervan gehoord heb kreeg ik meer de indruk dat Theo van den Hoek zijn waarnemend voorzitterschap van de bondsraad misbruikte om de slechte verstandhouding tussen hem en Harm Wiersma extra lading te geven toen Wiersma zich kandidaat stelde. Door een of andere formaliteit kon Harm toen geen bondsraadlid worden. Bespottelijk natuurlijk, als het waar is.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon Apr 14, 2008 19:08

Vraagje wrote:Volgens mij was hij te laat of zo. Het is ooit wel besproken, maar het fijne weet ik ook niet meer.
Te laat? Wiersma staat anders bekend om zijn stiptheid.
Heaven is no location, but a state of mind

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Mon Apr 14, 2008 19:11

Piet Bouma wrote:Op live-commentaar wordt gemeld dat Jeroen na 4-10? van Kees een (baby?)zetje heeft gemist.
Image

Het 'babyzetje' levert gelijkspel op na 13-18, dus het ligt voor de hand dat Kees de dam bewust heeft toegelaten. En de zwarte stand is nou niet dusdanig dat je koste wat het kost de schijven op bord wilt houden...

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon Apr 14, 2008 19:13

Hanco Elenbaas wrote:[img]http://fmjd.org/dias2/save/12080827873.png[/img]
Hein Meijer-Kees Thijssen, na 46-41

In het voetbal geldt als wet dat degene die zijn kansen niet benut, getroffen wordt door een tegendoelpunt.

Zo op het oog staat Hein momenteel bevredigend, maar tegen Kees zijn dit soort standen niet gevaarloos.
Zwart had na 7-11 42-37 13-18! moeten spelen met voordeel na 27-21x21 17-22x22 21-16 14-19x19. Kees vond dit te mager en solliciteerde nadrukkelijk naar een nederlaag.
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Apr 14, 2008 19:17

GuidoB wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Harm Wiersma had zich kandidaat gesteld op een moment dat er geen verkiezingen liepen. Hij kon dus niet aangesteld worden.
Flauwekul Guido. Vergeet nou eens dat 'regels zijn regels'. Er zijn vacante plaatsen voor topspelers in de bondsraad, waarop een échte topspeler zich aanbiedt om een van die plaatsen in te nemen en jullie gaan dat afwijzen omdat het geen verkiezingstijd is.
Wie wil er nou nog met dat soort mensen in de bondsraad?

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Apr 14, 2008 19:26

Hanco Elenbaas wrote:
GuidoB wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Harm Wiersma heeft zich begin vorig jaar kandidaat gesteld, maar dat is om een of andere reden niet doorgegaan.
Flauwekul Guido. Vergeet nou eens dat 'regels zijn regels'. Er zijn vacante plaatsen voor topspelers in de bondsraad, waarop een échte topspeler zich aanbiedt om een van die plaatsen in te nemen en jullie gaan dat afwijzen omdat het geen verkiezingstijd is.
Je doet net of het mijn schuld is. Harm Wiersma heeft zelf besloten om niet in de bondsraad te gaan zitten. Hij is persoonlijk uitgenodigd om zich kandidaat te stellen, net als alle andere topspelers. Alleen Fred Ivens heeft gereageerd en die zit nu in de bondsraad. De tweede topspeler zou een vrouw moeten zijn, maar er heeft zich niemand gemeld. Daarom blijft die zetel deze periode onbezet.

Maar wat heeft dit alles met het NK te maken?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Apr 14, 2008 19:27

De Telegraaf, ma 14 apr 2008, 17:37

Baljakin houdt punt voorsprong

EMMELOORD - Koploper Alexander Baljakin heeft in de zevende ronde van het Nederlands kampioenschap dammen zijn voorsprong van een punt behouden. De favoriet, geboren in Wit-Rusland, kwam maandag in Emmeloord remise overeen met Sven Winkel.

Image
Alexander Baljakin

Baljakin heeft nu negen punten, één meer dan een vijftal achtervolgers. Anton van Berkel schaarde zich onder hen door een zege met zwart op Pim Meurs. Jeroen van den Akker pinde Wim van der Kooij vaster op de laatste plaats en staat nu zelf, evenals vier collega's, op een totaal van zeven.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Apr 14, 2008 19:36

GuidoB wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
GuidoB wrote: Harm Wiersma had zich kandidaat gesteld op een moment dat er geen verkiezingen liepen. Hij kon dus niet aangesteld worden.
Je doet net of het mijn schuld is. Harm Wiersma heeft zelf besloten om niet in de bondsraad te gaan zitten. Hij is persoonlijk uitgenodigd om zich kandidaat te stellen, net als alle andere topspelers. Alleen Fred Ivens heeft gereageerd en die zit nu in de bondsraad. De tweede topspeler zou een vrouw moeten zijn, maar er heeft zich niemand gemeld. Daarom blijft die zetel deze periode onbezet.

Maar wat heeft dit alles met het NK te maken?
Het onderwerp topspelers in de bondsraad komt ter sprake omdat het twee partijen op één dag spelen omstreden is onder topspelers.
Harm Wiersma heeft zich kandidaat gesteld voor een vacante topspelerspositie in de bondsraad, maar is afgewezen door een formaliteit , waarop hij besloten heeft zich niet meer beschikbaar te stellen.

De stad Muiden, waar Ton Sijbrands woont, wil graag Sportstad worden. Misschien in 2009 een NK in Muiden met maar één partij op een dag?
De Gooi- en Eemlander, 05 februari 2008, 16:16

Muiden heeft ambitie als sportstad

Muiden -
Muiden heeft de ambitie om dé sportstad van Nederland te worden. Dat staat te lezen in de nota sportbeleid die woensdagavond door de politieke partijen wordt besproken.

Sporters van nationale allure als ex-tennisser Richard Krajicek en dammer Ton Sijbrands worden genoemd als tot de verbeelding sprekende leden van de toekomstige sportraad. De nota staat bol van de goede voornemens. Zo moet de gemeente geld beschikbaar stellen om de bestaande accommodaties geschikt te maken voor de nieuwe maatschappelijke functie van de clubs.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Apr 14, 2008 19:54

[img]http://fmjd.org/dias2/save/12081955574.png[/img]
Van Berkel-Baljakin na 50...3-8

Kan Anton van Berkel dit nog houden? Ik vrees van niet. Baljakin kampioen.

Post Reply