Guest, dat knokken bedoel ik voor de jeugdopleiding. Ik ga niet mijn vrije tijd steken in het binnen halen van 50+ ers (hoe welkom die ook zijn, maar dat mogen andere mensen doen). Het jeugdledenaantal laat weer een stijging zien.Guest wrote:Ok, hartstikke bedankt.Dominique wrote: 1985: 1888 jeugdleden
1990: 1636
1995: 1474
2000: 1367
Dieter, wat vind je van deze getallen?
Mark, je zegt dat de enige optie is om er hard tegenaan te gaan. Ik zou dat iets anders willen formuleren:
- er moet inderdaad keihard worden geknokt. Maar daar gaan we het echt niet mee redden. De afgelopen 20 jaar hebben ook tal van mensen keihard geknokt en kijk naar het resultaat: helaas een sterke ledendaling
- in aanvulling daarop moeten er door bestuurders binnen FMJD en KNDB aggressieve initiatieven worden genomen waardoor onze topspelers niet als saaie remise-oenen bekend komen te staan maar als winnende helden
En wat mij betreft hoeven er helemaal geen agressieve initiatieven ontplooid te worden. Wat er ontplooid moet worden zijn voorstellen die kunnen bogen op een groot genoeg draagvlak om ingevoerd te worden.
En ook ik ben wel benieuwd naar je antwoord op Hans zijn vraag.