KRANTENARTIKELEN - 2008/2009

Post Reply
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Feb 25, 2008 15:21

Eindhovens Dagblad, 25 februari 2008

DAMMEN EAD sluit af met forse nederlaag

25 feb 2008, 02:50 - DORDRECHT; GILZE; DEURNE - De dammers van EAD zijn in de laatste speelronde fors onderuit gegaan.

Bij DC Dordrecht verloor het Astense tiental met 15-5. Voor Dordrecht luidde de winst een kampioensfeestje in. EAD eindigde als achtste in de eerste klasse C. Dordrecht was vooral aan de topborden te sterk voor EAD. Van de vijf partijen eindigden er daar liefst vier in een Dordtse zege.

DC Dordrecht - EAD 15-5: 1. Van Eijk - Bert Berkers 1-1; 2. Horne - Hans Berkers 2-0; 3. Fred Roedolph - Vankan 2-0; 4. Kosior - Martens 2-0; 5. Joop Roedolph - Ruud Arts 2-0; 6. Van Dijk - Van de Mortel 1-1; 7. Groeneveld - Van Outheusden 2-0; 8. Van Bokhoven - Peter Arts 1-1; 9. Huybrechts - Adriaans 1-1; 10. Giphart - Clevis 1-1.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Feb 25, 2008 15:24

TC Tubantia, 25 februari 2008

Westerhaar besluit met fraaie winst seizoen

WESTERHAAR - De dammers van Witte van Moort zijn door de 11-9 triomf op het gerenommeerde Huissen op de gedeelde derde plek in de ereklasse geëindigd.

De Twentenaren speelden een uitstekende wedstrijd tegen de Gelderse ploeg die over vijf wereldtoppers beschikt. Twee partijen leverden winst op, vier remise. Volgend seizoen heeft het team weer de beschikking over Marino Barkel en over Gil Salomé die afgelopen jaar op een lager niveau speelde.

Twente's Eerste uit Hengelo zocht dit jaar de versterking in de eigen gelederen. Dat had succes. De zevende plaats in de eindrangschikking was drie plaatsen beter dan vorig seizoen. De ploeg verloor de laatste wedstrijd thuis met 13-7 van DVSB, mede door tijdnood.

Jameson

Post by Jameson » Mon Feb 25, 2008 15:31

Uit AD De Dordtenaar Maandag 25 februari 2008
Attachments
picture_137.jpg
picture_137.jpg (156.5 KiB) Viewed 5334 times

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Feb 25, 2008 17:31

Jameson wrote:Uit AD De Dordtenaar Maandag 25 februari 2008
Een verkorte weergave van de website van het AD:
AD, zondag 24 februari 2008

Damclub Dordrecht keert terug in hoofdklasse

De damderby in de hoofdklasse tussen het reeds gedegradeerde Denk en Zet uit Hardinxveld-Giessendam en GDC eindigde in een verrassende 13-7 overwinning voor de bezoekers uit Gorinchem. Geluk bij een ongeluk voor Denk en Zet was de nederlaag van mede-degradatiekandidaat Raes. Hierdoor krijgt Denk en Zet op zaterdag 8 maart alsnog de kans via de nacompetitie het vege lijf te redden.

De plaats van GDC zal in elk geval worden opgevuld door een andere streekclub. Damclub Dordrecht veroverde namelijk het kampioenschap in de eerste klasse C. De 15-5 winst in de laatste competitieronde tegen EAD uit Asten betekende dat DC Dordrecht na één jaar weer terugkeert naar de hoofdklasse. De Dordtenaren veroverden het kampioenschap met achttien punten.

Na drie uur dammen was de stand overigens nog steeds 0-0, maar stonden de DC Dordrecht-spelers Randy Horne en Joop Roedolph wel al een schijf voor. Jelle Groeneveld overklaste zijn tegenstander en opende de score met een fraaie overwinning. Clubtopscorer Joop Roedolph zette de 4-0 op het scorebord, waarna Ton van Bokhoven en Fons Huijbreghts tot remises kwamen. Toen Fred Roedolph vanuit een moeilijke positie combinatief toesloeg, was de wedstrijd in Dordts voordeel gelopen. Ook Anton Kosior en Randy Horne wonnen hun partijen. Martin van Dijk, Rob van Eijk en aanvoerder Hans Giphart kwamen allen tot remises.

In de hoofdklassederby in Het Spoor in Hardinxveld kwam thuisclub Denk en Zet tegen GDC alleen via Eef Stam (tegen Gerry Verhoeven) tot winst. Aan GDC-zijde zegevierden Theo de Swart, Theo Voorspuij, Henk Houweling en Martijn de Leeuw over respectievelijk Peter de Hek, Jos van der Wielen, Peter van Noordennen en Peter Hartog.

In de tweede klasse won Verhaar Montage/DVA royaal met 16-4 van Heijmans Excelsior 3. De gasten kwamen met slechts negen spelers opdagen, waardoor Ruben Groenendijk na een uur wachten een reglementaire ’twee’ kreeg toegewezen. Vervolgens wonnen Aat Verhaar, Teus Stam, Rien Broekzitter, Arco Berger, Adriaan Molendijk en Wilco Stam. Wim IJsselstein liep tegen een nederlaag op.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Feb 26, 2008 14:50

Fred Ivens wrote: Prosman doet aanval op wereldrecord
blindsimultaan dammen van Sijbrands

Delft - De Delftse grootmeester Erno Prosman gaat begin juli in zijn woonplaats een poging doen om het wereldrecord blindsimultaan dammen van Ton Sijbrands te verbeteren. De oud-jeugdwereldkampioen en voormalige nationaal kampioen bindt vrijdag 4 juli vanaf 18.00 uur in het DUWO Denksportcentrum aan de Zusterlaan de strijd aan met liefst 27 tegenstanders. De blindsimultaan was al meer dan een kwart eeuw het privé-domein van Sijbrands. Prosman (35) - in betrekkelijke anonimiteit al volop in training - verwacht ongeveer twintig uur nodig te hebben om de benodigde score van minimaal zeventig procent te kunnen halen. Sijbrands deed er afgelopen oktober in Tilburg tegen 25 geselecteerde dammers ruim acht uur langer over. De Maestro uit Muiden won 21 partijen en speelde er vier remise (92%). Prosman, die onlangs in de clubcompetitie voor de Goudse hoofdklasser Damlust zijn topvorm met de fenomenale score van 21 uit 11 onderstreepte, neemt vanaf 1 mei op zijn werk een sabitical year waardoor hij twee maanden de tijd heeft zich uitsluitend op de wereldrecordpoging te richten.
Het is hét absolute topevenement van de achtste editie van het jaarlijkse DUWO Damfestival, dat zaterdag 28 juni weer met sneldammen op de Beestenmarkt van start gaat. Als nieuwtje is er tevens van 30 juni t/m 3 juli een rapidtoernooi met dertien ronden, partijen van twintig minuten plus vijf seconden per zet en een eerste prijs van 1000 euro.

(Zie ook www.duwodamfestival.nl)

Voor meer informatie:

Henk de Witt
Algemeen coördinator
015 – 213 43 11 (hdewitt@orange.nl

Erik Hoogendoorn
Coördinator blindsimultaan
0172 – 21 47 89 (eppovier@hetnet.nl

Fred Ivens
Perschef
0174 – 62 12 34 (ivens@kabelfoon.nl)

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Feb 26, 2008 15:00

Image

Dankzij Paul Sier: een artikel uit NIVO van 18 februari.

De Johan Cruijff van het Dammen speelt in Volendam (zie bijlage)
Attachments
Sijbrands in NIVO, 18 februari 2008.PDF
(407.91 KiB) Downloaded 283 times

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Feb 26, 2008 15:59

BN De Stem, 26 februari 2008

De Variant eindigt in mineur

Dinsdag 26 februari 2008 - DAMMEN - De Variant beëindigde de competitie in de tweede klasse E van de KNDB in mineur. Het verloor met 13-7 van het laaggeplaatste, jeugdige Culemborg.

Culemborg - De Variant 13-7 - S. ten Brinke-J. Kerkhofs 2-0, H. Stoop-M. de Wolf 1-1, S. Verheij-J. de Wolf 0-2, M. den Hartog-R. Coray 2-0, D. Riesthuis-Rob van Lien 2-0, K. Mangal-Franklin Denissen 1-1, R.de Raad - H. Bomgaars 0-2,. C.de Jongh-R. Mertens 1-1, P. Kers-A. Vervoort jr. 2-0, K. Brons-J. Abelshausen 2-0.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Feb 26, 2008 16:02

Eindhovens Dagblad, 26 februari 2008

Herkansing voor damteam van PSV

26 feb 2008, 02:51 - ROSMALEN - Door in de slotronde van de damcompetitie met 7-13 van de reserves van Heijmans Excelsior te winnen, legde PSV Dammen nog beslag op de tweede plaats in de eerste klasse C. Die plaats geeft recht op promotiewedstrijden.

PSV moet tegen Denk en Zet in Hardinxveld-Giessendam.

Heijmans Excelsior 2 - PSV 7-13: 1. De Groot - Nas 2-0; 2. Bloks - Sandee 0-2; 3. Kalpoe - Lagoda 0-2; 4. Entken - Arts 1-1; 5. Kops - Menno Hottinga 1-1; 6. Boersma - Wijn 1-1; 7. Martens - Passchier 0-2; 8. Van Oosterhout - Jouke Hottinga 2-0; 9. Reijkers - Van Berkel 0-2; 10. Van Keijzerswaard - Brouns 0-2.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Feb 26, 2008 16:11

TC Tubantia, 26 februari 2008

Jonge talenten damclub Westerhaar

WESTERHAAR - Jeugddamclub uit Westerhaar weer toonaangevend. Tijdens het Overijssels kampioenschap sneldammen in Almelo behaalden de jeugdleden van damvereniging Witte van Moort (WvM) maar liefst drie titels. Bij de jongste categorie, de welpen, was de 8-jarige Stefan Middag met overmacht de sterkste. Hij haalde dan ook de maximale score. Stefan damt nog maar twee jaar maar maakt een enorme progressie door. Hij is ook altijd blij dat zijn ouders vaak aanwezig zijn tijdens de wedstrijden en ook zijn jongere broertje Mathijs is lid van de damvereniging. Hij krijgt training van Niek Kloppenburg en dat is duidelijk te zien in zijn spelopvatting: het aanvallen. Stefan behaalde zijn eerste titel maar gezien zijn leeftijd en ambities zullen er nog wel meer volgen.

Bij de aspiranten ging de titel verrassend naar Alex Noppers. Alex komt uit een echte damfamilie. Ook zijn vader en broertje en zusje zijn lid van de vereniging. Vader Adriaan is zelfs lid van het jeugdbestuur. De 15-jarige Alex is al vanaf 1999 lid. Maar onder zijn leeftijdsgenoten was er altijd een ander die de titels binnenhaalde. Eerst eindigde hij altijd achter Joost Muller uit Dedemsvaart en later werd Michel Stempher uit Kampen een grote plaaggeest. Eindelijk kon hij deze maand deze traditie doorbreken en behaalde hij ongeslagen het kampioenschap. Nadat hij vorig jaar, na een barrage de finale om het NK misliep, is hij er dit jaar zeer op gebrand om dit niet weer te laten gebeuren omdat het zijn laatste jaar in deze leeftijdscategorie is. Behalve het actief dammen is Alex ook competitieleider bij de jeugd om zo ook zijn bijdrage op het organisatorische vlak te leveren. Bij de junioren behaalde Niek Kloppenburg de titel en hij behaalde hiermee de 'dubbel.' Niek is al lang een zeer getalenteerde speler en groeit langzaam naar een basisplaats in het standaardteam van de Westerhaarse damclub. In alle jeugdcategorieën wist hij een provinciale titel te behalen maar zijn doel om in de finale van het NK junioren te spelen. Dat heeft hij nog niet eerder bereikt. Niek is momenteel speler van het tweede team dat uitkomt in hoofdklasse van de KNDB. Behalve het dammen, is Niek bij de vereniging ook nog actief als jeugdtrainer en als secretaris van het jeugdbestuur.

Na een mindere periode van jeugddamclub WvM de afgelopen jaren lijkt het nu allemaal weer beter te gaan. Een belangrijke factor in dit geheel is het aantrekken van jeugdtrainer Danny Slotboom uit Enschede, een speler uit het standaardteam van WvM. Hij heeft meer structuur aangebracht in de trainingen en dat lijkt nu de vruchten af te werpen. Ook een belangrijke factor voor de successen is de betrokkenheid van de ouders van de kinderen, ook op bestuurlijk niveau. Twee leden van het jeugdbestuur dammen zelf niet, maar als ouders zetten zij zich wel in om werkzaamheden bij de damvereniging te verrichten. Volgens de club is de sfeer de laatste jaren hierdoor sterk verbeterd. De betrokkenheid van trainers, spelers en ouders heeft er volgens de verenigings sterk toe bijgedragen dat er weer gepresteerd wordt. Ook op het hoogste niveau gaat het goed met de vereniging want in de ereklasse wist WvM als derde club van Nederland te eindigen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Feb 27, 2008 12:06

De Gelderlander, 27 februari 2008

Van Aalten kan goed tegen zijn verlies

door Marco Houterman

27 feb 2008, 04:59 - Geert van Aalten speelt al 36 jaar onafgebroken in de hoofdmacht van DV Huissen. In die ellenlange periode incasseerde de 49-jarige speler uit Huissen slechts sporadisch een nederlaag.

Image
Geert van Aalten namens DV Huissen achter het bord. De 49-jarige dammer heeft het
slechtste seizoen achter de rug in zijn 36 jaar als speler van de Huissense hoofdmacht.
foto Flip Franssen

Afgelopen seizoen ging hij tweemaal onderuit. Is hier sprake van een incident of is de internationaal grootmeester op zijn retour?

Van Aalten geeft zichzelf het voordeel van de twijfel. "Ik heb het gewoon een keer heel slecht gedaan", vertelt de speler en tevens teamleider van Huissen. "Elke sporter maakt wel eens een minder seizoen door. Blijkbaar was het nu mijn beurt om door het stof te gaan."

Van Aalten debuteerde in het seizoen 1972-1973 als veertienjarige in de hoofdmacht van DV Huissen. Sindsdien eindigde hij slechts een keer eerder in de rode cijfers. "Dat was in 1978", herinnert Van Aalten zich. " Ik zat toen een punt in de min. Dit seizoen, precies dertig jaar later, ben ik op min-twee geëindigd, mijn slechtste score ooit."

Waar de plotselinge terugslag vandaan komt, is hem volstrekt onduidelijk. " Ik heb het me wel even afgevraagd, maar om nu te zeggen dat ik er een hele studie van heb gemaakt, nee. Jammer is het wel, dat zo'n ongeslagen reeks nu teneinde is", vindt Van Aalten, die persoonlijk weinig problemen heeft met een nederlaag. "Ik kan goed tegen mijn verlies. Met dank aan mijn vader. Toen ik vroeger aan sport wilde gaan doen, heeft hij me eerst op het hart gedrukt dat je om te kunnen winnen ook moet durven te verliezen. Die boodschap heb ik altijd met me meegedragen."

Dat wil niet zeggen dat Van Aalten achteloos over de nederlagen is heengestapt. Hij is een van de topspelers in de Huissense ploeg en wordt geacht de punten binnen te slepen. "In die zin neem ik het mezelf wel kwalijk. Je hebt toch het gevoel dat je je ploeg in de steek laat. Gelukkig ben ik steeds goed opgevangen. Niemand die me verwijten maakte en de nadruk op de nederlaag legde. Iedereen probeerde me juist op te beuren: 'Kom op Geert, de volgende keer beter.'"

De competitie-ouverture tegen Twente's Eerste beloofde al weinig goeds voor Van Aalten. In zijn partij tegen Egbert van Hattem kroop hij door het oog van de naald. "Het ging gewoon niet. Ik zat daar weliswaar achter bord, maar had absoluut niet het gevoel dat het seizoen al begonnen was. Ik gaf op klaarlichte dag een schijf weg en had het geluk dat mijn tegenstander niet zo sterk was. Anders was het op de eerste speeldag al mis gegaan."

In de derde ronde tegen Peter Hoogteijling van Amsterdam ging Van Aalten alsnog voor de bijl. En of dat nog niet genoeg was, ging hij een ronde later in Soest opnieuw onderuit, tegen DVSB'er Eric van Dusseldorp. "Zo verlies je bijna nooit, zo tweemaal op rij", vertelt Van Aalten, die spreekt van een persoonlijk rampseizoen. "En het had allemaal nog iets slechter uit kunnen pakken. Ik heb na die dubbele nederlaag een aantal partijen remise gespeeld, die ik ook had kunnen verliezen. Blunders, gebrek aan zelfvertrouwen. De drang om het recht te zetten was blijkbaar zo groot dat ik me ging forceren."

Van Aalten viert over drie weken zijn vijftigste verjaardag. Hij betwijfelt of zijn leeftijd negatief van invloed is op zijn prestaties. "Al is mijn spelletje in de loop der jaren wel iets veranderd. Ik speel bijvoorbeeld niet meer zo snel als vroeger. Misschien omdat ik het allemaal niet meer zo goed kan overzien", grinnikt Van Aalten, die al heel zijn leven puur op zijn gevoel speelt. "Ik ben nooit een theoreticus geweest, heb daar nooit iets mee gehad. Een type als Gérard Jansen (zijn ploeggenoot bij DV Huissen, red.) kan in geval van nood altijd terugvallen op zijn basiskennis. Kom ik in de problemen dan zal ik daar ook op eigen kracht uit moeten zien te komen, zonder een theoretische variant achter de hand. Het gevoel heeft me altijd overeind gehouden. Tot dit seizoen eigenlijk."

Hij ziet dan ook geen reden het roer om te gooien. Van Aalten neemt de komende maanden wat gas terug en schuift in september met frisse moed weer aan voor een nieuw seizoen met DV Huissen, zijn 37ste op rij. "Het kan toch niet zo zijn dat mijn niveau zich in één jaar tijd zo drastisch heeft verlaagd. Al moet het natuurlijk geen tendens worden, anders wordt het misschien wel tijd om aan stoppen te denken."

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Feb 27, 2008 12:14

TC Tubantia, 27 februari 2008

Kaarten in Beltrum

BELTRUM - De damclub DIOS Beltrum houdt zaterdag de vierde en laatste kaartavond van het seizoen 2007/2008. Er wordt weer getwintigd.

Ook nieuwkomers zijn van harte welkom. Aanvang 20 uur in het dorpshuis De Wanne aan de Slieperstraat 6.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Feb 27, 2008 12:54

AD, maandag 25 februari 2008

Prosman vol bravoure

Door HENK J. DE KLEIJNEN

GOUDA - De internationale damwereld is opgeschrikt door het voornemen van Erno Prosman, topspeler van het Goudse Damlust, om het wereldrecord blindsimultaan te verbeteren.
Dat staat momenteel met 25 partijen op naam van Ton Sijbrands en wordt als niet te kloppen beschouwd.

De recordpoging is op 4 juli in het DUWO Conferentiecentrum te Delft en maakt deel uit van een groot damfestival, dat van 28 juni tot en met 5 juli wordt georganiseerd. Prosman wil het opnemen tegen 27 tegenstanders en bereidt zich daar grondig op voor. Hij stopt zelfs enkele maanden met werken en heeft inmiddels al drie oefensimultaans (met 10, 10 en 16 deelnemers) achter de rug.

De speler van Damlust, onbetwist topscorer van zijn vereniging, gaf al eerder blijk van zijn mogelijkheden op het terrein van het ’blindspel’, dus zonder borden, schijven en tegenstanders te zien. Hij nam het enkele jaren geleden met succes op tegen 18 tegenstanders. In een interview met deze krant liet hij zich toen ontvallen heel graag een aanval op het officiële wereldrecord te willen doen. ,,Nog even een sponsor vinden, dan gaat het helemaal lukken.’’

De 35-jarige Prosman is een opvallende verschijning in de damwereld. Ooit werd hij beschouwd als een supertalent, voorbestemd om wereldkampioen te worden. Hij koos voor een maatschappelijke loopbaan, als consultant-adviseur in de petro-chemische sector. Dammen werd een hobby, sfeer is nu belangrijker dan prestaties. Dat deed hem afzien van een lidmaatschap van één der Nederlandse topclubs.

Recent ontving de oud-inwoner van Gouderak van de Haagse damvereniging ODB een prijs voor zijn damtechnische en sociale inzet voor anderen. Hij wordt wel beschouwd als ’bruggenbouwer’ tussen de oudere generatie (met spelers als Sijbrands en Wiersma) en de aanstormende jongere garde.

Speciale aandacht in de voorbereiding op de wereldrecordpoging krijgt de snelheid van spelen. De laatste simultaan van Sijbrands, eind vorig jaar, nam liefst 28 uur in beslag. Prosman vindt dat zelf onacceptabel: ,,Zoiets vraagt te veel van het uithoudingsvermogen van zowel simultaangever als tegenstanders. Sommigen gaven dan ook in een vroeg stadium op en dat doet zon evenement geen goed.’’

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Feb 28, 2008 13:33

De Stentor, 28 februari 2008

47e Kamper Damdag zaterdag in Reijersdam

KAMPEN - Tot vrijdagavond half acht is het nog mogelijk om zich aan te melden voor de 47e Kamper Damdag.

Traditiegetrouw is de eerste zaterdag van maart bij damclub SSS gereserveerd voor dit festijn waar zo'n zeventig dammers uit het hele land op af komen. Het toernooi wordt zaterdag gehouden in wijkgebouw Reijersdam en start om 10.00 uur. Info tel. 3318602 of 3326842.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Feb 28, 2008 13:35

TC Tubantia, 28 februari 2008

Dammen in plaats van achter de computer

BORNE - Zo'n twintig leerlingen van de basisscholen De Regenboog, Casimir en De Zonnebloem zaten gistermiddag in gepeins verzonken aan tafel in een gebouw aan de Twijnerstraat.

Ze kregen damles van Bertus Noppers en Ulbe en Ernst Koster, actieve leden van en voor de Bornse damvereniging. Elke week bezoekt het drietal genoemde scholen om er te onderrichten in de kunst van het spel met de schijven. Het leek de kinderen leuk om buiten het jaarlijks schooltoernooi om, ook eens zomaar tegen elkaar te spelen. Dat is bij de damvereniging nooit tegen dovemansoren gezegd. "We doen het met plezier", zegt secretaris Ulbe. "We zijn gepensioneerd en hebben er de tijd voor. We laten de jeugd zo ook zien dat er meer is dan de computer. Menig kind is al lid geworden. Er zit veel talent bij. Jammer genoeg hebben we te weinig mensen om op meer scholen les te geven. De animo is er van die kant wel."

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Feb 28, 2008 14:36

Fred Ivens wrote: Prosman doet aanval op wereldrecord
blindsimultaan dammen van Sijbrands

Delft - De Delftse grootmeester Erno Prosman gaat begin juli in zijn woonplaats een poging doen om het wereldrecord blindsimultaan dammen van Ton Sijbrands te verbeteren. De oud-jeugdwereldkampioen en voormalige nationaal kampioen bindt vrijdag 4 juli vanaf 18.00 uur in het DUWO Denksportcentrum aan de Zusterlaan de strijd aan met liefst 27 tegenstanders. De blindsimultaan was al meer dan een kwart eeuw het privé-domein van Sijbrands. Prosman (35) - in betrekkelijke anonimiteit al volop in training - verwacht ongeveer twintig uur nodig te hebben om de benodigde score van minimaal zeventig procent te kunnen halen. Sijbrands deed er afgelopen oktober in Tilburg tegen 25 geselecteerde dammers ruim acht uur langer over. De Maestro uit Muiden won 21 partijen en speelde er vier remise (92%). Prosman, die onlangs in de clubcompetitie voor de Goudse hoofdklasser Damlust zijn topvorm met de fenomenale score van 21 uit 11 onderstreepte, neemt vanaf 1 mei op zijn werk een sabitical year waardoor hij twee maanden de tijd heeft zich uitsluitend op de wereldrecordpoging te richten.
Het is hét absolute topevenement van de achtste editie van het jaarlijkse DUWO Damfestival, dat zaterdag 28 juni weer met sneldammen op de Beestenmarkt van start gaat. Als nieuwtje is er tevens van 30 juni t/m 3 juli een rapidtoernooi met dertien ronden, partijen van twintig minuten plus vijf seconden per zet en een eerste prijs van 1000 euro.

(Zie ook www.duwodamfestival.nl)

Voor meer informatie:

Henk de Witt
Algemeen coördinator
015 – 213 43 11 (hdewitt@orange.nl

Erik Hoogendoorn
Coördinator blindsimultaan
0172 – 21 47 89 (eppovier@hetnet.nl

Fred Ivens
Perschef
0174 – 62 12 34 (ivens@kabelfoon.nl)
Fred Ivens wrote:Ik heb mijn persbericht over het DUWO Damfestival 2008 een fout gemaakt.
De blindsimultaan van Erno Prosman wordt gehouden in het DUWO Conferentiecentrum, Kanaalweg 3.
De overige evenementen van het damfestival worden wél in het DUWO Denksportcentrum aan de Zusterlaan 110A gespeeld.

Met vriendelijke groet, Fred Ivens, perschef

Groetjes, Fred

Post Reply