A.s. zaterdag 5 januari starten, in Beekbergen ditmaal, de halve finales NK 2008.Hanco Elenbaas wrote:De Gelderlander, 29 december 2007
Fennema: meer geld van bond naar de website
De damsport staat niet veel in het nieuws en communicatie-adviseur Friso Fennema zou niet meteen weten hoe dat is op te lossen. „Het zou mooi zijn als dammen net zo’n hype wordt als darts en poker. Maar wat daar voor nodig is: ik weet het niet. Het is fantastisch als Ton Sijbrands een record blinddammen neer zet, maar een WK trekt geen mensen.”
Vroeger damde je in de huiskamer, tegenwoordig heeft de jeugd een computer en msn, zegt Fennema. „Nu gaat er veel geld van de bond naar boekjes en brochures, ik zou de nieuwe media veel beter gebruiken. Stop maar driekwart van je budget in de website, al levert dat echt geen 10.000 extra leden op. Ooit zou ik best een rol willen spelen op communicatiegebied bij de dambond, maar ik heb niet de illusie dat ik alles kan veranderen.”
Een van de belangrijkste toernooien van de KNDB.
Op de website van de KNDB valt geen enkele informatie te vinden, zelfs niet een link naar een pdf-bestand.
Natuurlijk is er de vakantieperiode van Kerst en Oud & Nieuw. Maar als je op Oudjaarsdag wel alvast een aankondiging doet van de finale NK 2008 in Emmeloord, mag je best ook aandacht besteden aan de halve finales.
Jammer. Misschien dat Friso Fennema zo snel mogelijk kan worden ingehuurd?