Doe maar 3-8 [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]roel boomstra wrote:[img]http://fmjd.org/dias2/save/11916658703.png[/img]
Partij Sijbrands-Voor de Poorte. Sijbrands wilde hoogstwaarschijnlijk 2328 niet toelaten en speelde 3430? maar nu kan zwart een schijf winnen door 2228 gevolgd door 1420 2329 0309 1721

Nieuwe wereldrecordpoging Ton Sijbrands
-
-
Why is it interesting to know how much Sijbrands won? You can't use it anywayJacques PERMAL wrote:Blind contest has been played from thursday 4th to friday 5th.
How was organized sleeping session ?
How much won GMI TON SIJBRANDS after this world record ?
I'm far more interested in the analyses......
-
-
- Hanco Elenbaas
<center>
</center>
Grootmeester Erno Prosman heeft gisteren in Hazerswoude zijn eigen record blindsimultaan dammen verbeterd en gebracht op 16 partijen. Prosman versloeg zijn tegenstanders met 27-5. Tot de slachtoffers behoorden Jan Pieter Drost en Arjen de Mooij.
Prosman begon zijn sessie om 12:30 uur en had de boel negen uur later al in de pan gehakt. In 2008 wil Prosman het wereldrecord van Ton Sijbrands aanvallen, dat sinds 4 oktober van dit jaar op 25 partijen staat.
edit: wat gisteren in Hazerswoude gebeurde was geen verbetering van Prosman's persoonlijk record, want dat stond sinds december 2004 al op 18 partijen.
Grootmeester Erno Prosman heeft gisteren in Hazerswoude zijn eigen record blindsimultaan dammen verbeterd en gebracht op 16 partijen. Prosman versloeg zijn tegenstanders met 27-5. Tot de slachtoffers behoorden Jan Pieter Drost en Arjen de Mooij.
Prosman begon zijn sessie om 12:30 uur en had de boel negen uur later al in de pan gehakt. In 2008 wil Prosman het wereldrecord van Ton Sijbrands aanvallen, dat sinds 4 oktober van dit jaar op 25 partijen staat.
edit: wat gisteren in Hazerswoude gebeurde was geen verbetering van Prosman's persoonlijk record, want dat stond sinds december 2004 al op 18 partijen.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
In 2004 heeft Erno al 18 blindpartijen gespeeld, zieHanco Elenbaas wrote:Grootmeester Erno Prosman heeft gisteren in Hazerswoude zijn eigen record blindsimultaan dammen verbeterd en gebracht op 16 partijen.
http://www.damclub-dos-delft.nl/uitslag ... ndsim.html
Volgens mij was het 26-6. Een nederlaag tegen Roy Liem-Kon-Tja en vier remises.Prosman versloeg zijn tegenstanders met 27-5.
Arjen en ik behaalden allebei een (ruime) remise.Tot de slachtoffers behoorden Jan Pieter Drost en Arjen de Mooij.
De simultaan begon om 13.15 uur en was om ongeveer 21.15 uur afgelopen.Prosman begon zijn sessie om 12:30 uur en had de boel negen uur later al in de pan gehakt.
- Hanco Elenbaas
Ton Sijbrands in gesprek met Guus Luijters in het schaakblad Matten.
Luijters: Hoe komt het volgens jou dat schakers tegen meer tegenstanders blindschaken dan jij tegen tegenstanders blinddamt?
Sijbrands: 'Twee verklaringen. Schaken is minder abstract dan dammen. Dat zeggen veel schakers. Zij hebben houvast aan de waarde van de stukken, terwijl de uniformiteit van de damstukken het moeilijker zou maken. Een andere verklaring is dat dammers domweg nooit geprobeerd hebben tegen veertig of vijftig man te spelen.'
L: Heb je met sterkere tegenstanders te maken?
S: 'Hmmm, ik weet niet. Ik heb bij het Max Euwe Centrum wel eens gevraagd of de partijen van die blindseances beschikbaar zijn. Ik kreeg toen als antwoord dat ze niks hadden kunnen vinden. Dus ik weet het niet. Maar het betekent niet dat bij dammen veertig partijen niet tot de mogelijkheden zou kunnen horen. Het ging de laatste keer inderdaad betrekkelijk soepel. Maar het blijft natuurlijk een slijtageslag. 28 uur. Maar het ging goed, slechts vier remises. En in de slotfase heb je steeds minder borden.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
Volgens mij is het grote verschil dat je met schaken als sterkere speler veel partijen binnen 20 zetten kunt winnen, terwijl je bij dammen meestal minstens 40 zetten nodig hebt. Bij een schaaksimultaan dunt het veld dus sneller uit.Hanco Elenbaas wrote:Ton Sijbrands in gesprek met Guus Luijters in het schaakblad Matten.
Luijters: Hoe komt het volgens jou dat schakers tegen meer tegenstanders blindschaken dan jij tegen tegenstanders blinddamt?
Sijbrands: 'Twee verklaringen. Schaken is minder abstract dan dammen. Dat zeggen veel schakers. Zij hebben houvast aan de waarde van de stukken, terwijl de uniformiteit van de damstukken het moeilijker zou maken. Een andere verklaring is dat dammers domweg nooit geprobeerd hebben tegen veertig of vijftig man te spelen.'
L: Heb je met sterkere tegenstanders te maken?
S: 'Hmmm, ik weet niet. Ik heb bij het Max Euwe Centrum wel eens gevraagd of de partijen van die blindseances beschikbaar zijn. Ik kreeg toen als antwoord dat ze niks hadden kunnen vinden. Dus ik weet het niet. Maar het betekent niet dat bij dammen veertig partijen niet tot de mogelijkheden zou kunnen horen. Het ging de laatste keer inderdaad betrekkelijk soepel. Maar het blijft natuurlijk een slijtageslag. 28 uur. Maar het ging goed, slechts vier remises. En in de slotfase heb je steeds minder borden.
Heaven is no location, but a state of mind