Anatoli Gantwarg voor een jaar geschorst

Post Reply
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Sep 11, 2007 23:30

Christian van der Schaaf wrote:
Niet Henk de Witt of Anatoli Gantwarg of Pieter Hildering, maar de rechter zal bepalen wat er werkelijk gebeurd is en wie er wel of niet veroordeeld wordt.
Gut gut Hanco toch. De rechter zal bepalen wat er werkeljk gebeurd is.....

Laat me niet lachen.

Geen enkele rechter zal hier een zinnig oordeel over kunnen geven. Slechts een meewarige glimlach zal ons deel zijn.
Die meewarige glimlach verdient de damwereld dan ook ten volle. Jij kunt daar over meepraten Christian. Maar ik verwacht nog wat andere oordelen van die rechter(s) buiten die meewarige glimlach, waar jij aan gewend bent, maar waar de damwereld ook mee zal moeten leren leven.

pieter hildering

Post by pieter hildering » Wed Sep 12, 2007 09:59

De finale is gekomen en ik heb vandaag nogmaals mijn ontslag ingediend. Voor de dammers heb ik de volgende mededeling Let wel dit is een mededeling niet meer in functie:
Ik zou het op prijs stellen dat Henk zijn hetze nu stopt inmiddels is wel duidelijk dat hij mij een diktatortje noemt.
De rechtzaak tegen Gantwarg is door Cees Jacobs in voorbereiding.
De KNDB heeft zich niet gehouden aan afspraken die met mij gemaakt zijn en mij daardoor in een vacuum laten zitten.
Begrijp goed dat Presman en Wiersma degenen waren die mij aan Shovkoplias en Yatsenko hebben voorgesteld. Blijkbaar is die koers die
ik voerde (onafhankelijk) Harm en Alexander tegen gevallen. Anders kan ik de manier waarop dingen gepubliceerd worden en beslissingen op het web genomen worden niet volgen. Wiersma heeft duidelijk blijk gegeven als spreekbuis van Gantwarg te wensen te fungeren zonder mij ook maar een keer te vragen om wederwoord. Dat is gemakkelijk scoren.

Wat jammer is dat de jonge generatie dammers (na Gantwarg, en Wiersma ) nog steeds afhankelijk is of wordt wat deze heren aan voornemens hebben.

Verder zou ik nogwel wat olie op het vuur kunnen gooien echter dat lijkt mij niet zinvol en niet productief.

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Thu Sep 13, 2007 21:49

pieter hildering wrote:Ik zou het op prijs stellen dat Henk zijn hetze nu stopt inmiddels is wel duidelijk dat hij mij een diktatortje noemt.
Nu jij stopt als bestuurder van de FMJD is er geen reden meer om de strijd met jou aan te gaan. Overigens maak ik bezwaar tegen het woord hetze. Ik heb Gantwarg verdedigd tegen jouw aanvallen en bedreigingen en ben afgegaan op jouw daden en wat je allemaal -o.a. op dit forum- allemaal hebt geroepen. Ik werk nauw met Gantwarg samen en ben blij dat het royement van Gantwarg uiteindelijk is teruggedraaid. Een aantal dingen van jou begrijp ik nog steeds niet goed, bijvoorbeeld waarom je stopt met de sponsoring van Hiltex. Wat heeft de club te maken met de perikelen binnen de FMJD? Maar goed, dat is jouw persoonlijke keuze, ik ga daar niet over.
Wat mij betreft het ga je goed en sans rancune.
Pieter Hildering wrote:De KNDB heeft zich niet gehouden aan afspraken die met mij gemaakt zijn en mij daardoor in een vacuum laten zitten.

Dit lijkt mij interessant, zeker voor de Bondsraad. Welke afspraken waren er gemaakt?

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Fri Sep 14, 2007 23:39

Henk de Witt wrote:Een aantal dingen van jou begrijp ik nog steeds niet goed, bijvoorbeeld waarom je stopt met de sponsoring van Hiltex. Wat heeft de club te maken met de perikelen binnen de FMJD?
Pieter Hildering wrote:De KNDB heeft zich niet gehouden aan afspraken die met mij gemaakt zijn en mij daardoor in een vacuum laten zitten.

Welke afspraken waren er gemaakt?
1+1=2 (?!)

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Sep 17, 2007 19:12

Een verklaring van het bestuur van Hiltex, namens voorzitter Bert Bakhuis:
Bert Bakhuis wrote: Bestuur Hiltex vierkant achter Pieter Hildering

Recent heeft ons clublid Pieter Hildering ons op de hoogte gesteld van zijn voornemen al zijn activiteiten binnen de (internationale) damwereld te beëindigen. Een voornemen waarmee wij uiterst ongelukkig zijn maar waarvoor wij ook alle begrip kunnen opbrengen. Pieter heeft, vanuit zijn passie voor de damsport, daar vele jaren enorm veel tijd en geld in geïnvesteerd en hij heeft als vrijwilliger op wereldniveau de belangen van onze sport zo goed mogelijk geprobeerd te behartigen. Het is niet vreemd dat er iets bij hem brak toen hij werd geconfronteerd met ongefundeerde beschuldigingen die zijn integriteit raakten.

Pieter Hildering is bijna 40 jaar lid van de KNDB, en een van de oudgedienden binnen onze damvereniging. Wij kennen hem als rechtdoorzee, eerlijk en niet te beroerd klusjes op te knappen zoals het halen en brengen van minder valide spelers naar de clubavonden. Pieter speelt in ons 2e team. Hij was jarenlang bestuurslid. Het bedrijf van Pieter, Hiltex Technische Weefsels, is sinds vele jaren sponsor van onze vereniging. Eens stond Anatoli Gantwarg op de betaalde spelerslijst van Hiltex. Daar blijft het niet bij: Hiltex ondersteunt niet alleen onze club maar ook ruimhartig een groot aantal damevenementen: Zeeland, Bijlmertoernooi, diverse nationale en internationale kampioenschappen, wereldkampioenschap, dammen voor slechtzienden, dammen voor de Amsterdamse jeugd, te veel om op te noemen. En zoals gezegd fungeerde Pieter tot voor kort - daartoe opgeroepen door de KNDB - als vice-voorzitter van de Werelddambond FMJD. In die hoedanigheid betaalde hij zelf de kosten die verband hielden met dat bestuurswerk en nam hij niet zelden ook de reiskosten van andere bestuurders voor zijn rekening.

Anatoli Gantwarg heeft in voor de goede verstaander niet mis te verstane bewoordingen Pieter Hildering in verband gebracht met financiële malversaties. De integriteit van onder meer Pieter Hildering is daarmee in twijfel getrokken. Voor iemand die met zijn bedrijf aantoonbaar de damsport met grote financiële bedragen heeft gesteund is dat een spreekwoordelijke trap onder de gordel. Wij zijn ervan overtuigd dat Pieter liever € 1000,-- geeft, dan het verwijt te krijgen ten onrechte € 1,- te hebben genomen. Tegen een onbewezen beschuldiging is evenwel niet op te boksen.

De KNDB heeft - zo begrijpen wij - haar lid Anatoli Gantwarg verzocht zijn excuus aan te bieden. Toen dit uitbleef is Gantwarg geroyeerd. Gantwargs beroep werd ongegrond verklaard. Zonder oprechte excuses van Gantwarg zelf heeft de KNDB desondanks het royement van Gantwarg ingetrokken.

Wij verwijten Gantwarg zijn buitengewoon grievende opmerkingen. Hij had beter kunnen weten, en in elk geval - desnoods daartoe aangezet door degenen die hem omringen - zijn excuses kunnen en moeten aanbieden. Over de procedurele kanten van het bovenstaande hebben velen al (on-) zinnige dingen gezegd. De houding van de KNDB kwalificeren wij als zwalkend en daarmee weinig professioneel.

Last but not least dreigen wij een zeer gewaardeerd lid te verliezen.

Bestuur Damvereniging Hiltex

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Mon Sep 17, 2007 20:11

Wat te denken van de verklaring van het bestuur van Hiltex? Waarschijnlijk is die ingegeven door de hoop dat Pieter Hildering door deze steunverklaring alsnog sponsor blijft van Hiltex. Inhoudelijk is de verklaring niet goed. Men valt weer terug op de emotionele verhalen van het eerste uur. Iemand die zich helemaal inzet voor de damsport en daar veel geld aan uitgeeft zou vals beschuldigd zijn van diefstal. Ook de KNDB is aanvankelijk met dit verhaal mee gegaan. In werkelijkheid heeft Gantwarg Hildering nooit beschuldigd van enige diefstal. Na alles wat er bekend is geworden over deze kwestie is het bestuur van Hiltex dus weer terug bij af.

Verder is voor iedereen die deze kwestie heeft gevolgd duidelijk geworden wat voor man Hildering is, dat hoeven we hier niet uitgebreid te herhalen. Al langer had Hildering een bepaalde reputatie wat er ook toe bijdroeg dat de damclub Hiltex bij weinig mensen buiten Amsterdam warme gevoelens opriep. Binnen de club is er trouwens ook niet bij iedereen altijd waardering voor de acties van Hildering.

Ik kan begrijpen dat het bestuur van Hiltex klem zit. Men is financieel afhankelijk, tenminste als men op het huidige niveau wil doorgaan. De KNDB heeft inderdaad een zwalkend beleid in deze kwestie gevoerd, maar dat is er mee begonnen dat men zonder nadenken aan de leiband van Hildering ging lopen. Een grote fout.
Persoonlijk ben ik van mening dat je nooit moet zwichten voor chantage. Dan is mijns inziens het eind zoek. Maar uit ervaring weet ik dat veel mensen daar geheel anders over denken. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Enzovoorts. Eigenlijk vind ik het weer een enorm lullige actie van Hildering dat hij stopt met sponsoring van damclub Hiltex. Als je dan zo'n damliefhebber bent en zoveel clubliefde hebt waarom doe je zoiets? De club staat volkomen buiten het conflict binnen de FMJD. Maar het is zijn keuze en zijn geld, dus niemand kan er iets van zeggen. Maar lullig is het wel.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Sep 17, 2007 20:52

Pieter Hildering zal in 2008 achttien jaar sponsor zijn van Amsterdam '80, dus het is zeker dat Pieter ook als sponsor gemist zal worden. Maar we zullen Pieter vooral missen als lid, want zelfs denken dat Pieter binnen de damvereniging Hiltex omstreden is, is al onzinnig, om maar te zwijgen over de andere beweringen van Henk over Pieter's reputatie.

Dat Pieter zich naar aanleiding van wat hij het laatste jaar heeft meegemaakt, helemaal wil terugtrekken uit de dammerij, vind ik betreurenswaardig, maar volkomen begrijpelijk.

DeletedProfile

Post by DeletedProfile » Mon Sep 17, 2007 23:44

Verder is voor iedereen die deze kwestie heeft gevolgd duidelijk geworden wat voor man Hildering is, dat hoeven we hier niet uitgebreid te herhalen. Al langer had Hildering een bepaalde reputatie wat er ook toe bijdroeg dat de damclub Hiltex bij weinig mensen buiten Amsterdam warme gevoelens opriep. Binnen de club is er trouwens ook niet bij iedereen altijd waardering voor de acties van Hildering.
Mag ik het ieder geval voor mij niet duidelijk zijn wat voor n man Hildering is, in de zin zoals jij hem bedoelt Henk.

Hypothetisch: Als nu blijkt dat Hildering toch terecht zoveel ophef maakt, wat doe jij dan Henk?

blondegod

Post by blondegod » Tue Sep 18, 2007 00:35

Henk de Witt wrote: Al langer had Hildering een bepaalde reputatie wat er ook toe bijdroeg dat de damclub Hiltex bij weinig mensen buiten Amsterdam warme gevoelens opriep.
Tja, daar moet ik toch even op reageren. In de tijd dat Rinsumageest nog een topclub was riep Hiltex wel degelijk warme gevoelens bij ons op. Hildering was als het ware een suikeroom voor ons. Er staat me zelfs nog iets van bij dat Hildering ons een bepaald bedrag toeschoof zodat Valneris met ons mee kon doen in de topper tegen Hiltex! Liefde voor de sport!! anders kan ik het niet noemen. Ook betaalde Hildering het taxibusje nadat wij in Amsterdam wat te diep in het glaasje hadden gekeken ( na een wedstrijd tegen Hiltex)

Ja, in het verre Friesland roept de damclub Hiltex warme gevoelens op [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Tue Sep 18, 2007 13:14

rijmer wrote:Mag ik het ieder geval voor mij niet duidelijk zijn wat voor n man Hildering is, in de zin zoals jij hem bedoelt Henk.
Dan raad ik je aan alle bijdragen van Hildering op dit forum over deze kwestie nog eens te lezen.

Misschien helpt het verder als je bepaalde documenten op dit forum er nog eens op naleest. Zoals de e-mail waarin Hildering ingrijpt in de discussie Gantwarg-Bus en Gantwarg dreigt uit de financiele commissie te zetten (daartoe was hij helemaal niet bevoegd) en meteen ook maar dreigt met 'persoonlijke consequenties' voor Gantwarg.

Misschien helpt het ook als je nog even kijkt naar het relletje Hildering-Presman over het wel/niet toelaten van een zekere Vitold Sydik op dit forum. Meteen weer dreigen, als Presman hem zijn zin niet geeft dan is 'dit het begin van het einde'.

Misschien helpt het ook...

Of anders...

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat jij dit allemaal gelezen hebt. Ook de e-mail waarin Hildering Wit-Rusland toestemming geeft om een overschot op het jeugd EK voor andere toernooien te gebruiken en een paar jaar later Wit-Rusland in verband met deze kwestie beschuldigt van diefstal. En dat jij gewoon tot heel andere conclusies komt dan ik.

Tegen blonde god zou ik willen zeggen, dat Hildering mij ook wel eens financieel geholpen heeft met een toernooi. Maar zodra iemand aan het geven van geld macht wil ontlenen en iedereen naar zijn pijpen wil laten dansen dan mag hij van mij zijn geld houden.

En dat voortdurende bluffen en dreigen dat komt echt meters mijn neus uit.

blondegod

Post by blondegod » Tue Sep 18, 2007 13:52

Henk de Witt wrote: Maar zodra iemand aan het geven van geld macht wil ontlenen en iedereen naar zijn pijpen wil laten dansen dan mag hij van mij zijn geld houden.
Ik snap wat je bedoelt maar daar was bij ons dus geen sprake van. Bij jou wel dan?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Sep 18, 2007 18:34

blondegod wrote:
Henk de Witt wrote: Maar zodra iemand aan het geven van geld macht wil ontlenen en iedereen naar zijn pijpen wil laten dansen dan mag hij van mij zijn geld houden.
Ik snap wat je bedoelt maar daar was bij ons dus geen sprake van. Bij jou wel dan?
Jawel. In 2003 dacht Henk met de toenmalige bondsraad rond te hebben dat de Delftse telling zou worden geïntroduceerd in het NK 2004 in Huissen.
Daar heeft Pieter toen een stokje voor gestoken. Pieter heeft Henk destijds dus naar zijn pijpen laten dansen. Dat hebben Henk en Anatoli hem nooit kunnen vergeven.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Tue Sep 18, 2007 22:09

Laat Henk effe zelf vragen aan zijn adres beantwoorden [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Wed Sep 19, 2007 01:44

Henk de Witt wrote: Maar zodra iemand aan het geven van geld macht wil ontlenen en iedereen naar zijn pijpen wil laten dansen dan mag hij van mij zijn geld houden. (etc. ... etc...)
Pieter is gul met geld - bijvoorbeeld ook een bijdrage voor de ontwikkeling van het dammen in China, zonder enige strings attached. Dus dat "macht willen ontlenen aan...", daar kan ik me absoluut niet in vinden. Hij stopt met de sponsoring van de damclub Hiltex omdat zijn er plezier vanaf is, maar na dat hij aan zijn verplichtingen voldaan heeft. Prima, en ik denk niet dat enig Hiltex-lid hem dit kwalijk neemt.

VibeMan

Post by VibeMan » Wed Sep 19, 2007 10:54

Hanco Elenbaas wrote:
blondegod wrote:
Jawel. In 2003 dacht Henk met de toenmalige bondsraad rond te hebben dat de Delftse telling zou worden geïntroduceerd in het NK 2004 in Huissen.
Daar heeft Pieter toen een stokje voor gestoken. Pieter heeft Henk destijds dus naar zijn pijpen laten dansen. Dat hebben Henk en Anatoli hem nooit kunnen vergeven.
hanko,

zijn er nog krantenartikelen ?
ik zie dat je deze week nog niets hebt geplaatst!

Post Reply