Anatoli Gantwarg voor een jaar geschorst

Post Reply
Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Sun Sep 02, 2007 11:36

Hanco Elenbaas wrote:Dat is mooi, hou het zo! Desalniettemin wil ik je aanraden Anatoli in geen geval jouw boekhouding te laten controleren, hoezeer hij daarop tzt ook zal gaan aandringen.
Enkele dagen geleden heb ik Anatoli en Kees een financieel overzicht gestuurd. Uit mezelf, echt waar, je gelooft het niet. Ik heb geen gedeeltes achtergehouden en gezegd dat ze zich daarmee absoluut niet mogen bemoeien. Evenmin heb ik iemand bedreigd met uitzetting uit de Damacademie. En, stel je voor, ik heb zelfs niet gedreigd met 'It can also lead to corrective measures to you personally.....' Ook heb ik van Anatoli geen hard bewijs geëist voor zijn beschuldiging dat mensen van de Damacademie geld hebben gestolen van de Damacademie. Om de simpele reden dat hij zo’n beschuldiging nooit heeft gedaan. Tja, als je transparant werkt, is vertrouwen een vanzelfsprekende zaak en kun je je energie richten op het ontwikkelen van de damsport. Is het niet prachtig Hanco, dat zoiets nog bestaat?

pieter hildering

Post by pieter hildering » Sun Sep 02, 2007 13:03

heb je een joint gerookt Henk, ik geloof dat je niet meer rationeel denkt

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Sun Sep 02, 2007 14:26

pieter hildering wrote:heb je een joint gerookt Henk, ik geloof dat je niet meer rationeel denkt
Nee, ooit toen ik een jaar of 25 was heb ik een trek genomen. In tegenstelling tot Clinton heb ik wel geinhaleerd. Ik vond het niet lekker. Nog steeds bevalt de geur mij niet als ik langs een coffeeshop loop.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Sep 04, 2007 19:39

Stille diplomatie heeft tot een accoord geleid.

Geen kort geding en Gantwarg kan spelen.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Tue Sep 04, 2007 20:58

Is de aanklacht van Henk nu ingetrokken? Henk?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Sep 04, 2007 21:27

Bert Zwart wrote:Is de aanklacht van Henk nu ingetrokken? Henk?
Henk is er nooit bij betrokken geweest.

Stille diplomatie en Henk zijn twee onverenigbare grootheden.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Tue Sep 04, 2007 22:12

Eric van Dusseldorp wrote:
Bert Zwart wrote:Is de aanklacht van Henk nu ingetrokken? Henk?
Henk is er nooit bij betrokken geweest.

Stille diplomatie en Henk zijn twee onverenigbare grootheden.
Bert zegt toch nergens dat Henk bij dat accoord betrokken is geweest? Hij vraagt alleen of, nu er een accoord is, de aanklacht is ingetrokken.
    Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
    Lasst sie verrecken!
    Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Sep 04, 2007 22:14

Ik ben verzocht de volgende verklaring op dit forum te zetten:

Verklaring.
    Damclub Van Stigt Thans betreurt mede namens A.Gantwarg dat laatstgenoemde onbedoeld de integriteit van FMJD en EDC bestuurders in twijfel heeft getrokken. Hiervan kennis genomen hebbende heeft de Koninklijke Nederlandse Dambond besloten het royement van de heer A.Gantwarg in te trekken en de damvereniging Van Stigt Thans heeft besloten de voorbereiding voor een kort geding te stoppen. Beide partijen spreken uit, grote waardering te hebben voor de bestuurders van zowel FMJD als EDC. Zij hopen verder dat schouder aan schouder weer gestreden kan worden in het belang van de damsport.
    F.Luteyn voorzitter DC Van Stigt Thans
    H.Meurs voorzitter KNDB

Buiten deze verklaring worden door partijen geen verdere mededelingen gedaan.

F.Versteeg, 4 september 2007, 22.00 uur.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Tue Sep 04, 2007 22:22

Ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was?

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Tue Sep 04, 2007 22:25

Piet Bouma wrote:Ik ben verzocht de volgende verklaring op dit forum te zetten:

Verklaring.
    Damclub Van Stigt Thans betreurt mede namens A.Gantwarg dat laatstgenoemde onbedoeld de integriteit van FMJD en EDC bestuurders in twijfel heeft getrokken. Hiervan kennis genomen hebbende heeft de Koninklijke Nederlandse Dambond besloten het royement van de heer A.Gantwarg in te trekken en de damvereniging Van Stigt Thans heeft besloten de voorbereiding voor een kort geding te stoppen. Beide partijen spreken uit, grote waardering te hebben voor de bestuurders van zowel FMJD als EDC. Zij hopen verder dat schouder aan schouder weer gestreden kan worden in het belang van de damsport.
    F.Luteyn voorzitter DC Van Stigt Thans
    H.Meurs voorzitter KNDB

Buiten deze verklaring worden door partijen geen verdere mededelingen gedaan.

F.Versteeg, 4 september 2007, 22.00 uur.
    ...

Keurientesss

Post by Keurientesss » Wed Sep 05, 2007 01:51

En zoals altijd komen alle partijen uiteindelijk op hun schreden terug. Hoewel het hiermee met een sisser afloopt, lijkt het me een sisser waar alle partijen een zekere vrede mee kunnen hebben- de royering is ten slotte ongedaan gemaakt. Al denk ik wel- maar dat spreekt voor zich- dat de verschillende steken die door de verschillende partijen zijn uitgedeeld een effect hebben dat verder strekt dan het beslechte conflict. Want het conflict is hiermee beslecht, of kunnen we spreken van opgelost?

Ik denk dat velen hebben geprobeerd de afgelopen tijd de online discussie te volgen, waaronder ondergetekende. Wat ik wel enigszins typerend vind is het volgende:

De verklaring telt 116 woorden. Het aantal posts over dit onderwerp is bijna het viervoudige. Hoeveel daarvan hebben bijgedragen tot de besluitvorming of de verrijking van wat er reeds bekend was?

Ik vind het spijtig dat de verschillende posts- waarvan er gelukkig ook een zeker aantal van informatie en nut zijn geweest (zoals de brieven en officiele statements)- rondweg onderlinge stokpaardgevechten zijn geweest die meer betrekking lijken te hebben op de onderlinge relatie tussen personen- die losstaat van dit conflict. Wellicht is het in dat opzicht alleen maar juist dat dit geen FMJD-forum is, aangezien met de opmerkingen die soms hier zijn geuit niet per definitie voor het aanzien en het imago van het dammen in het algemeen reclame is gemaakt. Betreurenswaardig.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Wed Sep 05, 2007 04:11

Keurientesss wrote: Ik vind het spijtig dat de verschillende posts- waarvan er gelukkig ook een zeker aantal van informatie en nut zijn geweest (zoals de brieven en officiele statements)- rondweg onderlinge stokpaardgevechten zijn geweest die meer betrekking lijken te hebben op de onderlinge relatie tussen personen- die losstaat van dit conflict. Wellicht is het in dat opzicht alleen maar juist dat dit geen FMJD-forum is, aangezien met de opmerkingen die soms hier zijn geuit niet per definitie voor het aanzien en het imago van het dammen in het algemeen reclame is gemaakt. Betreurenswaardig.
    Kun je wat voorbeelden geven?
    Klareveld wrote:Mooi om te lezen hoe er op dit forum gehakt wordt gemaakt van de bestuurlijke gang van zaken bij de KNDB. Als lid van de KNDB zou je bijna je lidmaatschap opzeggen; voor al dit gefaal betalen we geen contributie!
    Een goede observatie van Klareveld, daar ben je het toch wel over eens, Rik?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Wed Sep 05, 2007 05:55

Bert Zwart wrote:
    Keurientesss wrote: Ik vind het spijtig dat de verschillende posts- waarvan er gelukkig ook een zeker aantal van informatie en nut zijn geweest (zoals de brieven en officiele statements)- rondweg onderlinge stokpaardgevechten zijn geweest die meer betrekking lijken te hebben op de onderlinge relatie tussen personen- die losstaat van dit conflict. Wellicht is het in dat opzicht alleen maar juist dat dit geen FMJD-forum is, aangezien met de opmerkingen die soms hier zijn geuit niet per definitie voor het aanzien en het imago van het dammen in het algemeen reclame is gemaakt. Betreurenswaardig.
    Klareveld wrote:Mooi om te lezen hoe er op dit forum gehakt wordt gemaakt van de bestuurlijke gang van zaken bij de KNDB. Als lid van de KNDB zou je bijna je lidmaatschap opzeggen; voor al dit gefaal betalen we geen contributie!
    Wat heeft het nu toch voor zin om de boel weer vanaf de zijlijn op te fokken, Bert?

En waarom schuif je een stoel aan voor Klareveld? Laat hem toch lekker in een achterkamertje tegen zichzelf mompelen.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Wed Sep 05, 2007 06:06

Eric van Dusseldorp wrote:
    Bert Zwart wrote:
    Wat heeft het nu toch voor zin om de boel weer vanaf de zijlijn op te fokken, Bert?

En waarom schuif je een stoel aan voor Klareveld? Laat hem toch lekker in een achterkamertje tegen zichzelf mompelen.
    Ik hoop dat jij als bondsraadlid je werk doet en er voor zorgt dat je in de toekomst correctie informatie krijgt wanneer je daar recht op hebt.

goedemorgen overigens.... of zit je in Thailand?

Piet Bouma

Verklaring

Post by Piet Bouma » Wed Sep 05, 2007 09:46

Het volgende kreeg ik net van Fred Versteeg gemaild:

Feiten en interpretaties.

Helaas is de gepubliceerde verklaring in de zaak Gantwarg een interpretatie van de bemiddelaar.
    Om alle misverstanden te voorkomen wordt de door beide partijen onderschreven verklaring integraal weergegeven.

Fred Versteeg

Verklaring.

In de zaak betreffende het royement van Anatoli Gantwarg willen Damclub Van Stigt Thans, de vereniging waar betrokkene lid is, en de Koninklijke Nederlandse Dambond het volgende verklaren.

Beide partijen willen, wellicht ten overvloede, benadrukken dat de gevoerde discussie niets van doen heeft met de persoonlijke integriteit van de leden van het bestuur van de FMJD. De enige intentie van Anatoli Gantwarg en de Wit Russische dambond is het bevorderen van de regels voor goed bestuur, zoals vastgelegd in publicaties van het NOC/NSF.

Alle betrokkenen worden opgeroepen weer als voorheen schouder aan schouder te werken aan een bloeiende toekomst van de damsport.

Het vorenstaande geeft de KNDB mede reden het eerder uitgesproken royement van het lid Anatoli Gantwarg in te trekken.

Met dit akkoord zal het aangekondigde kort geding komen te vervallen.

De partijen besluiten niet naar buiten te treden met nadere informatie omtrent de gemaakte afspraak.

Aldus opgemaakt.

31 augustus 2007

F.C. Luteijn
    (voorzitter Damclub Van Stigt Thans)

H. Meurs
    (voorzitter Koninklijke Nederlandse Dambond)

Post Reply