Ik zou ook niet wedden als ik jou zou moeten zijn Pieter. Bovendien vind ik een royement nog steeds te zwaar en laat ik de beoordeling over de door het KNDB-bestuur opgelegde straf liever over aan bondsraad of tuchtcommissie. In ieder geval niet aan jou, als je het niet erg vindt.pietervdvorm wrote:'t Wordt een beetje kinderachtig zo, Hanco, vind je ook niet? En het staat allemaal heel erg ver af van de zaak waarom het draait. Maar vooruit: Hanco beschuldigt Gantwarg, het is een ernstige beschuldiging. Hij beschuldigt Gantwarg ervan de FMJD-bestuurders te hebben beschuldigd van diefstal. Dat is nogal wat. Nu dient Hanco wel met bewijzen te komen. Vooral moet hij het volgende bewijzen:Hanco Elenbaas wrote: Feit blijft voor mij dat Gantwarg het volgens de journalist van het Witrussische Pressball over diefstal door FMJD-bestuurders heeft gehad.
- Hij moet met een correcte Nederlandse of Engelse vertaling komen van de bewuste passage. Dit om te laten zien dat hij de tekst daadwerkelijk heeft kunnen lezen.
- Hij dient aan te tonen dat het woord 'diefstal' niet is ontsproten aan de pen van de journalist, maar dat Gantwarg dit woord werkelijk heeft gebruikt en / of de tekst heeft geautoriseerd.
- Hij dient onomstotelijk te bewijzen dat Gantwarg met het woord 'stelen' daadwerkelijk de FMJD-bestuurders bedoelde, en niet bijv. de EDC.
Je hebt een grote voorsprong op Gantwarg, je weet heel duidelijk wat je hebt te bewijzen. En toch, wedden om een royementje dat het je niet lukt?
In het interview met Pressbal lees ik (met mijn beperkte woordenboekkennis van het Russisch) onder meer:
"Bovendien heb ik als lid van de speciale financiële commissie van de FMJD ook vastgestelde rechten, de moeilijkheid is hier alleen dat ik tot nu niet de financiële documenten heb ontvangen die ik opgeëist heb. Maar ik zal ze verkrijgen en ik zal bewijzen, wat recht is. Ik ben er zeker van dat in deze documenten veel negatiefs verborgen is tot aan de door mij veronderstelde diefstal."
Graag zal ik een betere vertaling zien, die ik al eerder, tot dusver tevergeefs, gevraagd heb aan Alexander, maar helaas heeft Alexander daar kennelijk nog geen gelegenheid voor gevonden, na zijn laatste post in dit topic.
A.Presman wrote:Wil je zeggen Hanco dat deze artikelen uit Wit-Russische kranten werden door het bestuur van de KNDB als argument gebruikt?