Wouter van Beek wrote:Wat is Henk de Witt toch weer betweterig bezig op dat nieuwe forum. Vermoeiend. Wat is er mis met die man??
Wat mis is met
Henk
'Een volk dat zwicht voor tirannen, verliest meer dan lijf en leden...'
de
Witt
is dat hij niet weet wat een brief is.
Zoals Michiel de Ruyter niet wist wat een rijke bink is.
Theo Loevendie:
Chiel kwam in de pauze van het concert naar me toe, en zei: ‘Er is hier een ontzettend rijke bink, en die vraagt of we na afloop wat met hem komen drinken.’ Wij kregen daarbij al visioenen van Wein, Weib und Gesang, met tien flessen whisky en weet ik wat allemaal. We dachten meteen aan een landhuis ergens in de buurt of zo. Toen we uitgespeeld waren, kwam die man op me af, stelde zich voor, en nodigde ons uit. Wij hadden er natuurlijk wel oren naar om in een of ander bachanaal terecht te komen, en we reden achter hem aan. Maar het feit dat die man in een klein autootje reed, wees nou niet bepaald richting multimiljonair. Toen kamen we bij een flatgebouw, ergens in een buitenwijk van Veenendaal. De man bleek op de vijfde verdieping te wonen, en er was geen lift. We hebben Chiel met z’n drieën naar boven gedragen, iets wat ik al meerdere malen had gedaan. Onze gastheer had zijn vrouw uit bed gebeld, en die deed open. ‘Hier zijn ze. Chiel, vanmiddag nog op de radio, en nu in levende lijve bij ons thuis,’ zei hij tegen haar. Er was koffie voor ons, en daar bleef het bij. De man zette meteen een plaat van Stan Kenton op, waar Chiel helemaal niet van hield. Uit beleefdheid zijn we nog even gebleven, maar ons fantasiebeeld was wel heel erg op zijn kop gezet.