Rustig maar. Zoals je had kunnen zien reageer ik op een post van Hanco (zonder die te quoten). Ik ben het met 'm eens, dus ga ik niet alle argumenten langs, maar herhaal enkel waarom ik ik het met hem eens ben.Henk de Witt wrote:Het valt op dat jij je steeds vastpint op het woordgebruik van Gantwarg. Over de wilde manier waarop Pieter Hildering om zich heen slaat hoor ik je niet. Merkwaardig.Casper van der Tak wrote:
(1) je alleen woorden als crimineel gebruikt als er ook concrete aanwijzingen zijn van crimineel gedrag (dus gedrag in strijd met strafrecht, en niet gedrag in strijd met interne statuten van de FMJD)
(2) als je klachten niet gehoord worden, er een statutaire weg voor is om dit aan de orde te brengen, en je als de statutaire wegen afgesneden worden je naar de burgerrechter kan, en dat het zeker niet de bedoeling is je klachten naar derden toe te spelen, dan is hun juridisch advies niet erg waardevol, integendeel.
Jij zegt dat royement een te zwaar middel is. Maar feitelijk zit je steeds het gedrag van de KNDB goed te praten.
Als de statutaire weg voor Gantwarg was afgesneden had hij naar de burgerechter moeten stappen en de klacht niet bij derden moeten neerleggen, zeg je. Hoe kom je daar bij? Heb jij met Gantwarg gesproken, ken jij zijn beweegredenen? Waarom had hij naar de burgerrechter moeten stappen? Jij kent -zoals bijna iedereen- de feiten niet, dus kun je daar helemaal niet over oordelen. En wat is er nou zo erg aan die brief aan de NOC*NSF? Dat heb je nog nooit uitgelegd, dat kun je waarschijnlijk ook niet. Denk je dat als Gantwarg naar de burgerrechter was gestapt dat het NOC*NSF onwetend van de toestand binnen de FMJD was gebleven? En waarom zou die onwetendheid dan weer goed zijn voor de KNDB?
Je zou eens wat meer in moeten gaan op allerlei argumenten die hier op het forum zijn verschenen. Nu praat je domweg het KNDB-bestuur na en dat herhaal je steeds.
Als je me verschillende posts leest - waaronder een in antwoord op een vraag van je om uitleg, waarop je nog niet gereageerd hebt - dan kun je zien dat deze gezamenlijk een uitweg uit het conflict bieden:
1. Gantwarg geeft toe dat zijn woordkeuze onzorgvuldig is geweest, voortkomend uit een gebrek aan kennis van de Engelse taal. Hij handhaaft zijn inhoudelijke kritiek op de FMJD, maar kiest een zorgvuldigere bewoording. KNDB en FMJD aanvaarden deze correctie.
2. Gantwarg erkent ook dat hij NOC*NSF nooit die brief had moeten sturen. (Hij heeft een vertrouwensrol, en die is niet te verenigen met het schrijven van een brief aan een derde partij)
3. KNDB vermindert de straf uitgesproken over Gantwarg, dan wel scheldt deze kwijt.
(4. FMJD gaat in op de nu correct verwoorde kritiek van Gantwarg. Zo niet, dan volgt Gantwarg de statutaire weg om dit af te dwingen. Ik heb geen zin om de statuten er op na te lezen, maar neem aan dat dit bestaat uit een verzoek van de BDF of KNDB aan het FMJD-bestuur om een reaktie dan wel een aktie. Volgt de gevraagde aktie/reaktie niet, dan is het aan BDF/KNDB om naar de rechter te stappen, en dan niet met ongefundeerde beschuldigingen, maar met een conrete verwijzing naar punten waar de statuten van de FMJD niet gevold worden)
Ik heb punt 4 tussen haakjes gezet omdat je die niet terug kunt lezen in eerdere posts.
Mijn punt is dat een dergelijke oplossing er niet zal komen als Gantwarg's adviseurs hem niet op zijn onzorgvuldigheden wijzen. Hanco maakt een vergelijkbaar punt.
Stel dat op KNDB's verzoek om excuses Gantwarg gereageerd had met een brief met de volgende strekking:
"... My earlier allegations of illegal and partial criminal behaviour by FMJD are unfounded and based on my incorrect understanding of the English language. I apologize to all parties involved for the inconvenience caused and harm done to the reputation of FMJD and its governing body, which was unintentional.
However, I remain of the opinion that the FMJD makes decisions in violation of its own statutes (examples attached to this letter) and that the accounting by the FMJD is incomplete (examples attached).
I therefore strongly urge the KNDB to use its influence with the FMJD to raise the issues above, and to take appropriate action to ensure a better functioning of the FMJD..."
Stel. Zou dan de zaak zo geescaleerd zijn? Zou dit niet meer bijgedragen hebben aan het oplossen van de problemen binnen de FMJD? En ergo, zouden Gantwargs adviseurs hem niet beter hebben kunnen adviseren een dergelijke brief te schrijven?
Als toegift: Ik denk dat Pieter zakelijker en rustiger had kunnen reageren op deze zaak, maar ik heb ook al uitgelegd dat ik zijn woede begrijp.