NK Experidammen
-
-
Ik zie het voor als nog even niet zitten om voor meerdere grootmeesters telkens de opening op te zoeken. TurboDambase behoeft wat dat soort zoekacties betreft verbetering.
Ik heb van alle wereldkampioenschappen (senioren, geen junioren etc.) van de afgelopen dertig jaar de cijfers met elkaar vergeleken. Van alle 2281 partijen eindigden er 57,4 % in remise. Van drie openingen, meer relevante kan ik niet vinden, met 'opgedrongen' randschijven bleven er nog slechts 24 over. Daarvan eindigde 54 % (13) in remise. Geen representatieve steekproef. Maar wellicht een indicatie dat het remisepercentage bij openingen met opgedrongen randschijven tussen grootmeesters niet wezenlijk verschilt met andere openingen?
Ik heb van alle wereldkampioenschappen (senioren, geen junioren etc.) van de afgelopen dertig jaar de cijfers met elkaar vergeleken. Van alle 2281 partijen eindigden er 57,4 % in remise. Van drie openingen, meer relevante kan ik niet vinden, met 'opgedrongen' randschijven bleven er nog slechts 24 over. Daarvan eindigde 54 % (13) in remise. Geen representatieve steekproef. Maar wellicht een indicatie dat het remisepercentage bij openingen met opgedrongen randschijven tussen grootmeesters niet wezenlijk verschilt met andere openingen?
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Tijdens het Corus toernooi wordt het eerste open NK superschaak gehouden.
De opstelling van de stukken is dan elke partij anders en er zijn ook nog 4 nieuwe stukken:
Amazone: gaat als Dame of Paard
Keizerin: gaat als Toren of Paard
Prinses: gaat als Loper of Paard
Veteraan: gaat als Koning of Paard.
(info op www.superschaak.nl )
Dan zijn we met experidammen knap behoudend bezig.
De opstelling van de stukken is dan elke partij anders en er zijn ook nog 4 nieuwe stukken:
Amazone: gaat als Dame of Paard
Keizerin: gaat als Toren of Paard
Prinses: gaat als Loper of Paard
Veteraan: gaat als Koning of Paard.
(info op www.superschaak.nl )
Dan zijn we met experidammen knap behoudend bezig.
-
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Ik ben benieuwd wat het wordt. En voor wie het vergeten is, a.s. zondag vindt er een experironde plaats in Leeuwarden: Ktar-dammen op een 10 bij 12 bord met 25 schijven per speler. Kom je ook, Peter?Peter van Heun wrote:Op zaterdagmiddag 20 maart zal een ronde NK-experidammen in de 2 Klaveren in Amsterdam worden gehouden. Nadere informatie wordt binnenkort verstrekt.
Vol verwachting klopt ons hart. Misschien ook maar een keertje meedoen. Er moet tenslotte toch iemand onderaan eindigen... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]Peter van Heun wrote:Op zaterdagmiddag 20 maart zal een ronde NK-experidammen in de 2 Klaveren in Amsterdam worden gehouden. Nadere informatie wordt binnenkort verstrekt.
-
Het is toch wel veilig genoeg om te veronderstellen dat er 20 maart in A'dam niet met DT gespeeld zal worden, toch?Jan Pieter wrote:Ik ben benieuwd wat het wordt. En voor wie het vergeten is, a.s. zondag vindt er een experironde plaats in Leeuwarden: Ktar-dammen op een 10 bij 12 bord met 25 schijven per speler. Kom je ook, Peter?Peter van Heun wrote:Op zaterdagmiddag 20 maart zal een ronde NK-experidammen in de 2 Klaveren in Amsterdam worden gehouden. Nadere informatie wordt binnenkort verstrekt.
-
hmm, ik wacht dan wel even af met inschrijven.... En misschien doe ik ook wel mee als puntenoverwinning gebruikt wordt. Het is eigenlijk niet helemaal eerlijk om iets neer te sabelen waar je nooit mee gespeeld hebt.Peter van Heun wrote:De puntenoverwinning wordt niet uitgesloten.Mark Hees wrote:Het is toch wel veilig genoeg om te veronderstellen dat er 20 maart in A'dam niet met DT gespeeld zal worden, toch?
-
-
Tsjonge. Hier wordt ik helemaal stil van. Het licht gaat blijkbaar plotseling aan.Mark Hees wrote:hmm, ik wacht dan wel even af met inschrijven.... En misschien doe ik ook wel mee als puntenoverwinning gebruikt wordt. Het is eigenlijk niet helemaal eerlijk om iets neer te sabelen waar je nooit mee gespeeld hebt.Peter van Heun wrote:De puntenoverwinning wordt niet uitgesloten.Mark Hees wrote:Het is toch wel veilig genoeg om te veronderstellen dat er 20 maart in A'dam niet met DT gespeeld zal worden, toch?
Misschien had dit ook een vraag in de enquete van Dieter moeten zijn.
-
ehh Gerard, ik ben nog steeds geen voorstander van DT, maar dat hoeft me toch niet te weerhouden van het spelen in een toernooi in de mooiste stad van Nederland (Amsterdam dus....). Jaren geleden paastoernooi gespeeld, en dat was al gezellig. Het is dus geen kwestie van licht dat uit was dat aan zou gaan. Ik denk ook niet dat ik na het spelen van DT er een voorstander van word. Persoonlijk ben ik een voorstander van 3 punten voor een overwinning, sneldammen voor het toernooi of desnoods DT als schaduwtelling. Voor mijn part een combinatie van 3 punten voor een overwinning met DT als schaduwtelling. Maar never nooit niet DT als hoofdtelling.Gerard de Groot wrote:Tsjonge. Hier wordt ik helemaal stil van. Het licht gaat blijkbaar plotseling aan.Mark Hees wrote:hmm, ik wacht dan wel even af met inschrijven.... En misschien doe ik ook wel mee als puntenoverwinning gebruikt wordt. Het is eigenlijk niet helemaal eerlijk om iets neer te sabelen waar je nooit mee gespeeld hebt.Peter van Heun wrote:
De puntenoverwinning wordt niet uitgesloten.
Misschien had dit ook een vraag in de enquete van Dieter moeten zijn.
- Arjen de Mooij