Anatoli Gantwarg voor een jaar geschorst

Post Reply
GuidoB

Post by GuidoB » Tue Aug 14, 2007 23:37

Eric van Dusseldorp wrote:Ik wil wel eens weten hoe andere bonden (schaakbond, bridgebond, tafeltennisbond etc.) dit geregeld hebben. We hoeven het wiel niet uit te vinden. Ik denk dat ik mijn pet maar laat hangen naar hoe het bij anderen geregeld is.
Een interessante vraag. We hoeven het wiel niet uit te vinden, maar het mag best. Ik ben niet zo op de hoogte van de regels binnen andere sportbonden, maar ik ben nog steeds op zoek naar een goede formulering van de in mijn ogen juiste regels. Ik heb even gekeken wat er op internet is te vinden.

In de statuten van de schaakbond spreken alleen van ontzetting van persoonlijke leden (artikel 7.2). Verder gaat het in de statuten en huishoudelijk reglement vooral over bonden die zich aansluiten bij de schaakbond.

De brigdebond is iets duidelijker. De statuten spreken van een royement, uit te spreken door het bondsbestuur (artikel 7e), maar in artikel 9.3 staat dat het bestuur deze bevoegdheid kan delegeren aan een commissie. In artikel 23.1 wordt vermeld dat er in elk geval een Straf- en Tuchtcommissie wordt ingesteld. Deze commissie handelt volgens het straf & tuchtreglement. Het is mij het eerste gezicht niet duidelijk of het bestuur van de brigdebond tuchtzaken altijd bij deze commissie neerlegt. Misschien kan iemand met verstand van reglementen hier eens in duiken.

De statuten van de tennisbond zijn erg helder. In artikel 24.2 staat: "De tuchtrechtspraak van de KNLTB is onafhankelijk en geschiedt door de strafcommissie en door de commissie van beroep volgens het Tuchtreglement van de KNLTB." Ik heb het bijbehorende reglement verder niet bekeken.

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Tue Aug 14, 2007 23:45

Casper van der Tak wrote:Waar het mij om gaat is dat Gantwarg op een gegeven moment zo naar buiten treedt dat hij andere partijen dan de FMJD schaadt - de KNDB zeker, Hiltex mogelijk, en met een beschuldiging komt tav de FMJD die in geen verhouding staat tot de gepleegde feiten(cursivering van mij, hdw).
Casper, mag ik jou uitnodigen om de beschuldiging van Gantwarg tav de KNDB hier woordelijk te plaatsen en aan te geven in welk document die beschuldiging is gedaan?
En wat zijn precies die gepleegde feiten waarover jij het hebt?

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Wed Aug 15, 2007 00:04

Piet Bouma wrote:
Artikel 8
1. Het lidmaatschap eindigt door:
a. het overlijden van het lid;
b. de opzegging van het lid;
c. opzegging namens de bond. Deze kan geschieden wanneer het lid heeft opgehouden aan de
vereisten van het lidmaatschap, bij de statuten gesteld, te voldoen, wanneer hij zijn verplichtingen
jegens de bond niet nakomt, alsook wanneer redelijkerwijs van de bond niet gevergd
kan worden het lidmaatschap te laten voortduren;
d. ontzetting. Deze kan alleen worden uitgesproken wanneer een lid in strijd met de statuten,
reglementen of besluiten van de bond handelt of de bond op onredelijk wijze benadeelt;
e. liquidatie van een plaatselijke damvereniging, personeelsvereniging, bedrijf of instelling.
2. Opzegging namens de bond geschiedt door het bestuur.
3. Opzegging van het lidmaatschap door het lid of namens de bond kan slechts geschieden tegen
het einde van een kalenderhalfjaar en met inachtneming van een opzegtermijn van vier weken.
Het lidmaatschap kan echter onmiddellijk worden beëindigd indien van de bond of van het lid
redelijkerwijs niet gevergd kan worden het lidmaatschap te laten voortduren.
4. Een opzegging anders dan in het vorige lid bepaald, doet het lidmaatschap eindigen op het
vroegst toegelaten tijdstip volgende op de datum waartegen was opgezegd.
5. Een lid is niet bevoegd door opzegging van zijn lidmaatschap een besluit, waarbij de verplichtingen
van geldelijke aard van de leden zijn verzwaard, te zijnen opzichte uit te sluiten.
6. Ontzetting uit het lidmaatschap geschiedt door het bestuur.
7. Van een besluit tot opzegging van het lidmaatschap namens de bond op grond van het feit dat
redelijkerwijs van de bond niet gevergd kan worden het lidmaatschap te laten voortduren en van
een besluit tot ontzetting uit het lidmaatschap staat de betrokkene binnen een maand na
ontvangst van de kennisgeving van het besluit beroep open bij de commissie van beroep.
Betrokkene wordt daartoe ten spoedigste schriftelijk van het besluit met opgave van redenen in
kennis gesteld.
Gedurende de beroepstermijn en hangende het beroep is het lid geschorst.
8. Wanneer het lidmaatschap in de loop van een kalenderhalfjaar eindigt, blijft niettemin de
contributie voor het volle kalenderhalfjaar verschuldigd.
Gantwarg is geroyeerd op basis van artikel 8.1.d:

ontzetting. Deze kan alleen worden uitgesproken wanneer een lid in strijd met de statuten,
reglementen of besluiten van de bond handelt of de bond op onredelijk wijze benadeelt;

Het royement is onwettig omdat er helemaal geen kwestie Gantwarg-KNDB is. Waar de beroepscommissie allemaal mee bezig is, is volstrekt onduidelijk. Misschien is men gewoon in slaap gevallen.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Wed Aug 15, 2007 00:11

Op de een of andere manier kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de heer de Witt niet helemaal onpartijdig in deze affaire staat.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Wed Aug 15, 2007 01:40

Henk de Witt wrote:
Casper van der Tak wrote:Waar het mij om gaat is dat Gantwarg op een gegeven moment zo naar buiten treedt dat hij andere partijen dan de FMJD schaadt - de KNDB zeker, Hiltex mogelijk, en met een beschuldiging komt tav de FMJD die in geen verhouding staat tot de gepleegde feiten(cursivering van mij, hdw).
Casper, mag ik jou uitnodigen om de beschuldiging van Gantwarg tav de KNDB hier woordelijk te plaatsen en aan te geven in welk document die beschuldiging is gedaan?
En wat zijn precies die gepleegde feiten waarover jij het hebt?

Ik heb de brief aan NOC*NSF niet en kan die dus ook niet plaatsen. Ik kan ook niet lezen waarom hij die brief gestuurd heeft, en op welke statutaire grond.

Wel kan ik op deze site de in kaketoe-Engels gestelde brief en financiele rapportage van Gantwarg lezen waarin staat dat FMJD "illegal and partially criminal" is, en dat betalingen en sommen geld "hidden" zijn van de rapportage.

Gantwarg legt ook uit wat hij (volgens mij, het blijft raden) bedoelt: dat sommen geld niet verantwoord worden in de rapportage, en dat besluiten niet conform de statuten tot stand komen. Wat betreft het laatste heeft hij zeker gelijk (1 bewezen feit), wat betreft het eerste mogelijk, ik weet niet wat er volgens de FMJD-regels in de rapporten moet staan en heb er weinig zin in de statuten en regels door te spitten.

Als hij zich tot deze laatste bevindingen en formuleringen beperkt had, geen probleem. Maar de gekozen formuleringen zijn dusdanig dat ze de FMJD-bestuurders en de FMJD schade toe kunnen brengen, zoals ik al eerder geschreven heb.

Nu is er ook de mogelijkheid dat Gantwarg bedoelt dat de FMJD werkelijk crimineel is, en dat er werkelijk geld achterover gedrukt is. In een dergelijk geval hoort hij aangifte te doen, en niet in het openbaar onbewezen verdachtmakingen te uiten.

Wat ik Gantwarg dus vooral kwalijk neem is dat hij in zeer slecht en krom Engels over gevoelige zaken schrijft, waardoor zijn bedoelingen onduidelijk blijven. Zoals ik ook al gezegd heb vind ik royement door de KNDB een te zware bestraffing. Het lijkt me dat het eea mogelijk opgelost had kunnen worden door Gantwarg te vragen wat hij nu eigenlijk bedoelt met zijn schrijfsels.

Dieter

Post by Dieter » Wed Aug 15, 2007 09:00

Eric Sanders wrote:Op de een of andere manier kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de heer de Witt niet helemaal onpartijdig in deze affaire staat.
Wat een waterval van reacties op deze kwestie en inderdaad zijn er behoorlijk wat partijdige heren bij. Jammer dan bondsraadleden menen een forum te moeten gebruiken om deze zaak verder op te stoken. Met besturen heeft dit niet veel meer van doen we leven binnen de KNDB kennelijk steeds meer in een roddelcultuur.
Gantwarg uit beschuldigen met buiten proportionele krachttermen en schaad daarmee de FMJD, de KNDB en diverse personen op eigen titel.
Er wordt hem gevraagd om beschuldigingen terug te nemen danwel te onderbouwen maar mijnheer Gantwarg reageert niet. Het gevolg dat de KNDB maatregelen neemt lijkt me dan vervolgens niet meer dan logisch. Het is zelfs moedig en een voorbeeld van goed bestuur om in actie te komen, of de rechtsweg correct was kun je dan ter discussie stellen moet het bestuur kijkt in elk geval niet alleen domweg de verkeerde kant op maar komt in actie. Nog steeds heeft Gartwarg de gelegenheid om terug te komen op zijn slechte zet, of voor onderbouwing te zorgen.

Zoals de zaken nu liggen meen ik zonder partij te hoeven kiezen vast te kunnen stellen dat de bestraffing van Gartwarg legitiem is. Gartwarg is aan zet en moet zich nader verklaren of terug komen op zijn uitspraken maar ik moet me sterk vergissen als dat boven de trots van Gartwarg uitgaat. Inmiddels loopt de damorganisatie alleen maar schade op, en is het vermoedelijke alleen vanwege het lastige internationale karakter dat de beschadigde personen geen stappen hebben genomen naar een rechtbank om hun recht te halen.

Dat bondsraadleden hier Gantwarg als slachtoffer neerzetten gaat mij in elk geval veel te ver. Zonder een volgende zet van Gartwarg is de zaak nu gesloten, en moeten wij hier niet met aannames de boel in lichterlaaie zetten.

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Wed Aug 15, 2007 12:09

Jan Pieter wrote:....kwam ik in het Tuchtreglement het volgende artikel tegen:

3.1. Als tuchtmaatregel kunnen worden opgelegd:
...
e. Ontzetting uit het lidmaatschap van de KNDB. Uit te voeren door het bestuur van de KNDB krachtens het gestelde in artikel 8, lid 6 van de statuten.

Dit maakt wat mij betreft aan de laatste twijfels een einde. Een ontzetting wordt opgelegd door de Tuchtcommissie en wordt vervolgens uitgevoerd door het Bestuur. Meer smaken zijn er niet. Het bestuur kan niet eigenmachtig iemand uit het lidmaatschap ontzetten.
Eerlijk gezegd twijfel ik hieraan Jan Pieter. Aan Guido, Leo en Piet zou ik willen voorleggen of de statuten werkelijk zo onduidelijk zijn wat betreft bevoegdheden van het KNDB-bestuur en de tuchtcommissie. Doorgaans beschikt het bestuur van een organisatie over het middel van royement. Daar zijn goede redenen voor. De tuchtcommissie komt in actie als daar een klacht wordt gedeponeerd. Ik meen dat de tuchtcommissie ook zelfstandig in actie kan komen, maar dat zal een zeldzaamheid zijn. In een aantal gevallen kan de tuchtcommissie wangedrag zo ernstig vinden dat men als strafmaatregel royement uitspreekt.
Beide zaken kunnen best naast elkaar bestaan. Ik zou het dan ook niet zoeken in het delegeren van elk royement naar de tuchtcommissie.

De essentie is of Gantwarg geroyeerd had mogen op basis van:
8.1.d: ontzetting. Deze kan alleen worden uitgesproken wanneer een lid in strijd met de statuten, reglementen of besluiten van de bond handelt of de bond op onredelijk wijze benadeelt;
Nee dus. Er is helemaal geen zaak Gantwarg-KNDB. Gantwarg heeft dus ook niet in strijd met de statuten, reglementen of besluiten van de bond gehandeld. Dan de kwestie of hij de bond op onredelijke wijze heeft benadeeld. Nee dus. De KNDB beweert reputatieschade te hebben geleden omdat zij door het NOC*NSF is benaderd met pijnlijke vragen over de FMJD. Aperte nonsens, de KNDB is weliswaar aangesloten bij de FMJD maar het zijn twee verschillende rechtspersonen. Dan gaat het ook nog eens om vragen waar nog steeds geen antwoord op is.
Als financieel controleur van de FMJD en later klokkenluider zou Gantwarg juist extra bescherming moeten genieten.

Als ik jullie was zou ik het dus niet op onduidelijkheid van de statuten gooien, want daar is volgens mij niet zoveel mis mee. Het bondsbestuur heeft in deze kwestie gewoon niet op basis van de statuten gehandeld. Daarnaast is het royement ook nog eens op ontoelaatbaar onzorgvuldige wijze uitgevoerd.
Eric Sanders wrote:Op de een of andere manier kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de heer de Witt niet helemaal onpartijdig in deze affaire staat.
Wat heeft zo'n suggestieve opmerking voor zin Eric? Het gaat om de feiten. Er is helemaal geen zaak Gantwarg-KNDB. Een royement is dus niet aan de orde.
Casper van der Tak wrote:Ik heb de brief aan NOC*NSF niet en kan die dus ook niet plaatsen. Ik kan ook niet lezen waarom hij die brief gestuurd heeft, en op welke statutaire grond.
Duidelijk is dat Gantwarg met zijn rapportage binnen de FMJD geen poot aan de grond kreeg.
Uiteindelijk heeft hij een externe organisatie, het NOC*NSF, ingeschakeld. Wanneer zijn mogelijkheden binnen de FMJD inderdaad uitgeput waren en er niet serieus naar hem is geluisterd, dan is er niets mis met zijn actie. Daar moeten wij als dammers niet van schrikken en niet meteen 'reputatieschade' roepen. Uiteindelijk kan de damwereld er veel baat bij hebben wanneer misstanden extern zijn gemeld. Dat geeft meer druk om intern de zaken op orde te brengen.
Casper van der Tak wrote:Wel kan ik op deze site de in kaketoe-Engels gestelde brief en financiele rapportage van Gantwarg lezen waarin staat dat FMJD "illegal and partially criminal" is, en dat betalingen en sommen geld "hidden" zijn van de rapportage.
Inderdaad, dat heb ik ook gelezen. Wanneer Gantwarg binnen de FMJD tegen de muur is aangelopen, het bestuur niet op de vingers gekeken wil worden, bewust wil doorgaan met het overtreden van de eigen statuten en reglementen dan is er meer aan de hand dan slordigheid.

Hetzelfde geldt voor de financiële verantwoording. Als die onvolledig is kan er sprake zijn van slordigheid. Als echter geweigerd wordt orde op zaken te stellen en de financieel controleur te kennen wordt gegeven dat hij zijn neus er niet in moet steken, dan gaat het niet meer om slordigheid maar mag je gerust spreken van het 'verbergen' van sommen geld.

Bovenstaand schets ik een mogelijk perspectief vanuit Gantwarg. Ik weet eerlijk gezegd ook niet exact hoe dat proces binnen de FMJD is verlopen. Maar ik wil tegenwicht bieden tegen allerlei hysterische en éénzijdige verhalen op dit forum. Dat vertroebelt de blik op een in te stellen objectief onderzoek.
Helaas maak jij je ook schuldig aan die eenzijdige verhalen, Casper. Jij zegt dat de beschuldiging van Gantwarg te zwaar is in relatie tot de gepleegde feiten. Dat weet jij helemaal niet, want de beschuldiging is niet onderzocht. Evenmin weet jij wat de gepleegde feiten zijn, want ook die zijn niet onderzocht. Jouw uitspraak is dus op geen enkele manier onderbouwd, draagt echter wel bij tot het kweken van een bepaalde stemming. Zou je niet moeten doen.

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Wed Aug 15, 2007 12:43

Henk de Witt wrote:
Casper van der Tak wrote:Ik heb de brief aan NOC*NSF niet en kan die dus ook niet plaatsen. Ik kan ook niet lezen waarom hij die brief gestuurd heeft, en op welke statutaire grond.
Duidelijk is dat Gantwarg met zijn rapportage binnen de FMJD geen poot aan de grond kreeg.
Uiteindelijk heeft hij een externe organisatie, het NOC*NSF, ingeschakeld. Wanneer zijn mogelijkheden binnen de FMJD inderdaad uitgeput waren en er niet serieus naar hem is geluisterd, dan is er niets mis met zijn actie. Daar moeten wij als dammers niet van schrikken en niet meteen 'reputatieschade' roepen. Uiteindelijk kan de damwereld er veel baat bij hebben wanneer misstanden extern zijn gemeld. Dat geeft meer druk om intern de zaken op orde te brengen.
Wat mij betreft is er alles mis met zijn aktie. Gantwarg is niet aangesteld om zijn rapportages aan NOC*NSF te doen, maar aan de FMJD, die daar dan al dan niet iets mee doet. Ingeval de FMJD er niks mee doet kun je dan overwegen het rapport openbaar te maken, maar dan graag wel na verwijdering van hyperbool, dus een zakelijk opsomming van wat er mis is zonder overdrijving en opsmuk. Of je kan juridische stappen ondernemen. Of een van de aangesloten bonden kan juridische stappen ondernemen.
Casper van der Tak wrote:Wel kan ik op deze site de in kaketoe-Engels gestelde brief en financiele rapportage van Gantwarg lezen waarin staat dat FMJD "illegal and partially criminal" is, en dat betalingen en sommen geld "hidden" zijn van de rapportage.
Henk de Witt wrote: Inderdaad, dat heb ik ook gelezen. Wanneer Gantwarg binnen de FMJD tegen de muur is aangelopen, het bestuur niet op de vingers gekeken wil worden, bewust wil doorgaan met het overtreden van de eigen statuten en reglementen dan is er meer aan de hand dan slordigheid.

Hetzelfde geldt voor de financiële verantwoording. Als die onvolledig is kan er sprake zijn van slordigheid. Als echter geweigerd wordt orde op zaken te stellen en de financieel controleur te kennen wordt gegeven dat hij zijn neus er niet in moet steken, dan gaat het niet meer om slordigheid maar mag je gerust spreken van het 'verbergen' van sommen geld.

Bovenstaand schets ik een mogelijk perspectief vanuit Gantwarg. Ik weet eerlijk gezegd ook niet exact hoe dat proces binnen de FMJD is verlopen. Maar ik wil tegenwicht bieden tegen allerlei hysterische en éénzijdige verhalen op dit forum. Dat vertroebelt de blik op een in te stellen objectief onderzoek.
Helaas maak jij je ook schuldig aan die eenzijdige verhalen, Casper. Jij zegt dat de beschuldiging van Gantwarg te zwaar is in relatie tot de gepleegde feiten. Dat weet jij helemaal niet, want de beschuldiging is niet onderzocht. Evenmin weet jij wat de gepleegde feiten zijn, want ook die zijn niet onderzocht. Jouw uitspraak is dus op geen enkele manier onderbouwd, draagt echter wel bij tot het kweken van een bepaalde stemming. Zou je niet moeten doen.
Laat ik het nog een keer proberen:

Ganwarg uit de volgende beschuldigingen:
1. FMJD is een illegaal
2. FMJD is een deels crimineel
3. Sommen geld en betalingen zijn verborgen.

Wat hij bewijst (meer in zijn brief hier op dit forum geplaatst trouwens dan in zijn rapportage) zijn de volgende feiten:

1. FMJD neemt niet besluiten conform de eigen regels
2. (Mogelijk, hierover kan je debatteren). In de financiele verslaggeving worden bepaalde betalingen en sommen geld niet verantwoord (waarbij het mij onduidelijk is of deze verantwoord hadden moeten worden).

Ik concludeer dat de beschuldigingen niet in verhouding staan met de bewezen feiten (of zo je wil onderbouwde bevindingen).

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Wed Aug 15, 2007 13:19

Henk de Witt wrote:
Wat heeft zo'n suggestieve opmerking voor zin Eric? Het gaat om de feiten. Er is helemaal geen zaak Gantwarg-KNDB. Een royement is dus niet aan de orde.
Ik volg deze zaak met verwondering en belangstelling (ook als bondsraadlid, dat niet bij de laatste vergadering aanwezig was). Ik heb mijn standpunt in de zaak Gantwarg-KNDB (die er door het royement per definitie is) nog steeds niet kunnen bepalen. Mijn eerste reactie was de jouwe: waarom royeert de *kndb* iemand die ruzie heeft met de *fmjd*? Helaas heb ik het antwoord op die vraag niet op de bondsraadvergadering kunnen aanluisteren. Ik ken te weinig feiten om mijn mening te vormen. Ik vind overigens de discussie of het statutair allemaal volgens de regels is gegaan (wel belangrijk maar) nauwelijks interessant. Interessanter is of Gantwarg op z'n donder had moeten krijgen en indien zo, door wie en hoe.

Mijn opmerking is een commentaar op de manier waarop je de discussie voert. Eenzijdig en eigenwijs. Jouw gelijk staat al bij voorbaat vast, anderen zijn (nog) onwetend. Dat werkt vaak averechts. Dat ik daar zo'n cliche-deftig zinnetje voor gebruik, is een baldadigheid die ik me af en toe permitteer.

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Aug 15, 2007 14:13

Dieter wrote:Jammer dan bondsraadleden menen een forum te moeten gebruiken om deze zaak verder op te stoken.
Quotes graag, Dieter. Waar heb je precies moeite mee?
Dieter wrote:Dat bondsraadleden hier Gantwarg als slachtoffer neerzetten gaat mij in elk geval veel te ver.
Ik volg deze draad toch aardig, maar dit heb ik er niet uitgehaald. Wie van de bondsraadsleden heeft Gantwarg als slachtoffer neergezet? Wederom graag quotes.
Dieter wrote:(...)Gartwarg(...)
De 'r' zit op je toetsenbord toch niet bepaald naast de 'n'.

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Wed Aug 15, 2007 14:52

Eric Sanders wrote:Mijn opmerking is een commentaar op de manier waarop je de discussie voert. Eenzijdig en eigenwijs. Jouw gelijk staat al bij voorbaat vast, anderen zijn (nog) onwetend. Dat werkt vaak averechts. Dat ik daar zo'n cliche-deftig zinnetje voor gebruik, is een baldadigheid die ik me af en toe permitteer.
Zwak. Jij leest mijn argumenten, die bevallen jou kennelijk niet, je hebt blijkbaar geen tegenargumenten en beklaagt je vervolgens over de vorm waarin ik mijn argumenten giet. Komt helaas heel veel voor.
Je praat bovendien onzin wat betreft mijn gelijk en de onwetendheid van anderen. Vanaf het begin heb ik namelijk betoogd dat velen maar wat roepen en pretenderen te weten hoe het zit.
Ik heb steeds aangedrongen op een objectief onderzoek om de werkelijke feiten op een rijtje te krijgen.

Wat mij opvalt bij jou, is het gebrek aan empathie. Je hebt er denk ik geen idee van wat het betekent voor een profdammer om zo maar even geroyeerd te worden. Ach, je volgt het een beetje, zet ook af en toe eens een zinnetje op het forum, het zal allemaal wel... Grappig eigenlijk wel hè, zo'n discussietje.

Op sommige punten meen ik inderdaad gelijk te hebben. Dat de KNDB geen taak heeft hier straffen aan wie dan ook uit te delen. Dat bevalt jou kennelijk niet. Op een belerend toontje kom je mij vertellen dat dit averechts werkt.
Bedankt voor het advies. Betekent dit dat bondsraadslid Eric Sanders -het zou prettig zijn als je voor jezelf sprak- door mijn toedoen nu meer voor het royement is?

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Wed Aug 15, 2007 15:51

Henk de Witt wrote:Bedankt voor het advies.
Tot je dienst. Doe er wat mee.
Henk de Witt wrote:Betekent dit dat bondsraadslid Eric Sanders -het zou prettig zijn als je voor jezelf sprak- door mijn toedoen nu meer voor het royement is?
Mijn reflex is om het minder eens te zijn met discussanten die niet open lijken te staan voor andere meningen en kritiek steevast retourneren. Na enige bezinning probeer ik dat echter niet mee te laten spelen.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Wed Aug 15, 2007 17:49

Grappig.

Alweer een tijdje terug bepleitte Henk de Witt hier op het forum dat ik door het KNDB-bestuur zou moeten worden geschorst.

Reden: ik had een aantal minder aardige dingen geschreven over de door Henk de Witt bedachte Delftse Telling.

Maar dat is natuurlijk ook veel erger dan wat Gantwarg heeft gedaan.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Aug 15, 2007 21:24

website De Telegraaf, wo 15 aug 2007, 20:27
http://www.telesport.nl/2021044/Levensl ... aller.html

Levenslange schorsing softballer

NIEUWEGEIN - De strafcommissie van de Nederlandse honk- en softbalbond (KNBSB) heeft een softbalspeler van TIW/Survivors een levenslange schorsing opgelegd. Carlos Adamus mag nooit meer deelnemen aan wedstrijden wegens het slaan van een tegenstander met 'spelmateriaal' half juli. Het slachtoffer, speler van de club EHS, liep daarbij ernstig letsel op.

Een speelster van Euro Stars, Dayanara Lucio, werd voor een half jaar geschorst als lid van de KNBSB. De softbalster werd eind vorige maand betrapt op het gebruik van verboden middelen
.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Wed Aug 15, 2007 23:15

Heeft Gantwarg iemand met een knuppel afgerost? Zo nee, dan zie ik de relevantie niet van dat bericht.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Post Reply