Tuurlijk, maar zolang het verschil tussen 5-5,6-4,4-6 en 4-6,3-7 etc gebaseerd is op toeval is de beloning willekeur.Casper van der Tak wrote:??pieter wrote:Je hebt helemaal gelijk Christian!k blijf de telling een absurde zaak vinden.
Neem nou de partij Luteijn-Leijenaar.
Wit heeft een mislukte opening. Luteijn moet hakken en nog eens hakken, Klaas-Hendrik houdt de betere stand, maar kan zijn voordeel niet vasthouden.
In de volgende stand:
gaat het definitief mis: Zwart speelt 14-19? en wordt hiervoor gestraft met maar liefst 7-3. Enige 'Delfste eindspeltechniek' is hier niet eens voor nodig. Het is bespottelijk.
Al helemaal erg is het bij Scholma-Lemmen.
Stand na 1. ... 10-14. Misschien heeft Auke niet zien aankomen dat 24-19 wordt beantwoord met 15-20, 9-14, 20-24 en 18x40 resulterend in een licht voordelig eindspel voor wit met vier dammen. Hij ziet echter wel dat hij zich kan inlaten op de opsluiting, wegens de elegante afwikkeling, die in de partij genomen wordt, maar wordt hiervoor gestrafd met maar liefst 8-2!
Nog bonter maken Schwarzman en Georgiev het. Schwarzman staat waarschijnlijk gewonnen (rond de 36e zet.) Georgiev verdedigt zich als een leeuw, weet nog een eindspel te bereiken, waar Schwarzman misschien wederom de winst gemist heeft, en wordt hiervoor beloond met 9-1!
Over de 4-6 van Tsjizjow-Valneris moet maar helemaal niet gesproken worden.
Nee, deze puntentelling heeft niets met dammen te maken.
Fouten maken kost punten, lijkt me niet onlogisch! Een groter verschil tussen 9-1 en 10-0, daar kan ik me wel in vinden (12-0 of 15-0).
6-4 ook afschaffen?