WK 2007 in Hardenberg

Post Reply
leominor

Post by leominor » Wed May 30, 2007 16:43

GuidoB wrote:
leominor wrote:Na 56.21-16 allein remise Image Image
Image

Je hebt helemaal gelijk.

33-38 44-39 20-24 17-11 24-29 11-7 29-34 39x30 38-43 7-1 43-49 30-24 49-27 en 14-19 =

Wat is dat dammen toch een rotspel. Zoveel voordeel en nog remise. Geef mij maar de puntenoverwinning.

Verder wel een aardige ronde vandaag.
Ja , aardige ronde - maar 17e ronde ook spannend : bijvoorbeeld R.Pierre vs Tuvshinbold en Ba vs Chizhov

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed May 30, 2007 16:46

GuidoB wrote:Wat is dat dammen toch een rotspel. Zoveel voordeel en nog remise. Geef mij maar de puntenoverwinning.

Een fantastische ronde met geweldig spel, bedoel je!
Guido, kun je in Delft niet een match Moerodoello-Domtsjev regelen ? Dat lijkt me nou aardig om te zien.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Wed May 30, 2007 17:07

Hanco Elenbaas wrote:
GuidoB wrote:Wat is dat dammen toch een rotspel. Zoveel voordeel en nog remise. Geef mij maar de puntenoverwinning.

Guido, kun je in Delft niet een match Moerodoello-Domtsjev regelen ? Dat lijkt me nou aardig om te zien.
En dan alleen prijzengeld voor overwinningen natuurlijk!!

GuidoB

Post by GuidoB » Wed May 30, 2007 17:35

Die Lagoda speelt er tenminste echt voor op het WK. 2 overwinningen, 3 puntenoverwinningen, 2 puntennederlagen en 6 nederlagen. Slechts 3 remises! Yuriy is dan ook de deelnemer met de meeste ervaring in Delft.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed May 30, 2007 17:44

Arjen de Mooij wrote:
Hanco Elenbaas wrote:

En dan alleen prijzengeld voor overwinningen natuurlijk!!
Beter alleen een bedragje voor de uiteindelijke matchwinner, zodat Moerodoello en Domtsjev net zo gluiperig op remise blijven spelen als onder normale omstandigheden. Eens zien wat dat oplevert in de Delftse telling.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Wed May 30, 2007 18:33

Ga dan een forum lastigvallen waar een spelletje wordt besproken dat je wél bevalt.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

GuidoB

Post by GuidoB » Wed May 30, 2007 18:40

ildjarn wrote:
Ga dan een forum lastigvallen waar een spelletje wordt besproken dat je wél bevalt.
Ga jij eens mensen lastig vallen op een forum over een spelletje dat mij wel bevalt.

composite

Post by composite » Wed May 30, 2007 19:44

GuidoB wrote:
ildjarn wrote:
Ga jij eens mensen lastig vallen op een forum over een spelletje dat mij wel bevalt.
Het damspel is geen rotspel. Mensen die dat wel vinden kunnen inderdaad beter een ander forum opzoeken.

Laten we nu eens alle gemiste winstkansen in de remisepartijen turven. Dan ben ik ervan overtuigd dat heel wat remises niet te wijten zijn aan het damspel, maar aan de spelers zelf.

GuidoB

Post by GuidoB » Wed May 30, 2007 19:50

composite wrote:
GuidoB wrote:
ildjarn wrote: Ga dan een forum lastigvallen waar een spelletje wordt besproken dat je wél bevalt.
Het damspel is geen rotspel. Mensen die dat wel vinden kunnen inderdaad beter een ander forum opzoeken.

Laten we nu eens alle gemiste winstkansen in de remisepartijen turven. Dan ben ik ervan overtuigd dat heel wat remises niet te wijten zijn aan het damspel, maar aan de spelers zelf.
Dammen is absoluut een rot spel. Ga eens tellen. Ik beweer dat in het merendeel van de remises bij dit WK er geen winst is gemist. Als jij in meer dan de helft van de remisepartijen de winst kunt aantonen, neem ik mijn bewering terug.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed May 30, 2007 19:56

Op 160 partijen eindigden er 53 in een beslissing, 33,13%.
Van de 107 remises kregen 22 een plusje, 20,56%.

Joeri Lagoda haalde van de 7de tot en met de 13de ronde liefst zeven nullen op rij. Niet zomaar vielen deze nullen in de periode dat er groot onheil dreigde in de Oekraïne. Sinds het daar weer rustig is heeft Joeri niet meer verloren. Auke krijgt het vrijdag dus niet gemakkelijk, tenzij de onlusten weer oplaaien.

<center>Image</center>

Morgen kan Scholma ook maar beter winnen, want Tsjizjov krijgt morgen zijn nagerecht Bâh terwijl Mikhaltsjenka en Ndjofang eveneens allerminst zeker zijn van een punt tegen Aleksej. Dus Auke moet in ieder geval proberen er nog drie te winnen! Dat moet kunnen!

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Wed May 30, 2007 21:18

Hanco Elenbaas wrote: Morgen kan Scholma ook maar beter winnen, want Tsjizjov krijgt morgen zijn nagerecht Bâh terwijl Mikhaltsjenka en Ndjofang eveneens allerminst zeker zijn van een punt tegen Aleksej. Dus Auke moet in ieder geval proberen er nog drie te winnen! Dat moet kunnen!
Scholma heeft vandaag van clubgenoot Domchev gewonnen, Tsjizjov speelt in de slotronde tegen clubgenoot Ndjofang.

Hoewel ik ervan overtuigd ben dat deze spelers elkaar niks cadeau doen, toch jammer dat ze elkaar zo laat in het toernooi treffen.

Is het iemand eerder opgevallen dat deze ongelukkige lotingen zo laat in het toernooi zaten?

Naast landgenoten, spelers uit hetzelfde continent moet men in de toekomst ook met deze situaties rekening houden. Bij voorkeur in de eerste toernooihelft dus.

Edit: En als ik het goed bekijk. Ook Podolski treft Domchev nog.
Last edited by Piet Bouma on Wed May 30, 2007 22:07, edited 1 time in total.

Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot » Wed May 30, 2007 21:59

composite wrote:
GuidoB wrote:
ildjarn wrote: Ga dan een forum lastigvallen waar een spelletje wordt besproken dat je wél bevalt.

Ik vermoed dat in alle winstpartijen tevens de remise is gemist. Is allemaal dus niet zo erg relevant.

composite

Post by composite » Wed May 30, 2007 22:09

Gerard de Groot wrote:
composite wrote:
GuidoB wrote: Ga jij eens mensen lastig vallen op een forum over een spelletje dat mij wel bevalt.

Ik vermoed dat in alle winstpartijen tevens de remise is gemist. Is allemaal dus niet zo erg relevant.
Waar het om gaat is dat diverse forumbezoekers maar blijven zeuren over het 'remiseprobleem' en allerlei kunstgrepen willen toepassen om dat 'probleem' uit de wereld te helpen. Zolang echter dammers de winst laten liggen zit het 'probleem' niet in het damspel, maar in de spelers.

Wat het aantal gemiste kansen betreft: dat komt straks in de toernooiverslagen wel bovendrijven.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed May 30, 2007 22:12

<center>Image

Image Mark Podolski (Winnaar ADG-toernooi 2004) Image</center>

Ook Mark Podolski wint er nog twee, morgen tegen Domtsjev en overmorgen tegen Tuvshinbold, dus Auke moet alle drie zijn partijen winnen.

Jeroen van den Akker heeft morgen een prachtige kans om Schwarzman te verslaan, want Schwarzman moet van hem winnen.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Wed May 30, 2007 22:46

Hanco Elenbaas wrote:<center>Ook Mark Podolski wint er nog twee, morgen tegen Domtsjev en overmorgen tegen Tuvshinbold, dus Auke moet alle drie zijn partijen winnen.

Jeroen van den Akker heeft morgen een prachtige kans om Schwarzman te verslaan, want Schwarzman moet van hem winnen.
Je verwacht nog flink wat beslissingen Hanco. Zou wel mooi zijn voor de uiteindelijke winnaar, maar de trend is toch een beetje anders.
Podolski loopt 1 op 4, de rest een fractie hoger.
Het zou mij verwonderen, dat nu de overwinningen plotseling als appels van een rijpe boom zouden vallen.

Post Reply