Volgens mij komt dit omdat ze de sterksten zijn en dus vaker in het voordeel komen.Piet Bouma wrote:Opvallend is wel dat de meeste Oost-Europese toppers een voordelige plusscore hebben.
Zouden ze daar al meer op trainen, of is dit louter toeval?
Ten tweede hebben ze een hardere mentaliteit, zeker dan de Nederlanders. Ze laten minder gemakkelijk iets lopen.
Maar het werd weer remise.Wieger Wesselink wrote:Het ziet er veelbelovend uit in de topduels van vandaag
Je hebt een aparte draad geopend voor dit probleem Pieter. Ik ben zo vrij om hier te reageren. Er zijn al meer aparte draden over dit probleem geopend, maar de WK draad lijkt me de geeigende plek om over dit probleem te spreken.pietervdvorm wrote:Het remisepercentage is in mijn ogen zeer (te?) hoog. Met name het feit dat de absolute toppers nauwelijks tot winst kunnen komen, vind ik een probleem.
Het probleem is al oud, het is structureel en overbekend. Toch moet er over gesproken blijven worden, laat de die-hards die dit probleem willens en wetens in stand houden er maar moe van worden. Wij worden moe van deze die-hards. Laat ze hun eigen remisebond oprichten. De Herstichte Dambond Oud Remisespel of zoiets.
Jij bent voorzichtig en probeert kennelijk met de die-hards in gesprek te blijven. Mijns inziens een illusie.
We worden met dit WK weer vreselijk voor de gek gehouden. De die-hards genieten zo van een prachtig WK zeggen ze. Net zoals de mensen die genoten van de prachtige kleren van de keizer, terwijl de keizer in het geheel geen kleren droeg.
Waarom de die-hards niet kunnen genieten van dezelfde damprestaties wanneer die daadwerkelijk tot een beslissing leiden, toch de bedoeling van sport, wordt niet duidelijk. Ze hebben geen argumenten en ze vinden dat ze geen argumenten nodig hebben. 'Dammen moet een remisespel blijven', dat is hun simpele dogma, punt uit. We mogen nooit accepteren dat deze mensen hun stempel blijven drukken op de damsport.
Het WK is het hoogste. Onze sport staat in de etalage en presenteert zich op een afschuwelijke manier. De top vijf in het remiseklassement na 15 partijen:
1. Valneris 93% remises
2/4 Georgiev 87%
Misans 87%
Amrillaev 87%
5. Domcev 80%
Dit is werkelijk te absurd voor woorden en om je diep voor te schamen. Valneris en Georgiev kunnen er in elk geval niets aan doen, zij bepleiten met spoed een andere puntentelling. Het vertrek van Pieter Hildering biedt nieuwe kansen om samen met deze wereldkampioenen en andere grootmeesters de damsport te moderniseren.