transfer geruchten

Post Reply
Dieter

Post by Dieter » Thu Apr 12, 2007 15:26

GuidoB wrote:
Bonja wrote:
Edwin Twiest wrote:Interessante discussies, maar volledig off topic....

Misschien beter een nieuw draadje aan te leggen en dit draadje te houden waarvoor het bedoeld is? (transfers?)
Volkomen gelijk Edwin,maar is de BR nog niet afgelopen?
Kan er iemand vertellen wat daar "besloten"is?
Ik neem aan dat je hier doelt op het "probleem" van Denk en Zet? Dit is totaal niet aan de orde geweest in de bondsraadsvergadering, laat staan dat er iets over "besloten" is.
We zijn inmiddels weken verder zonder nieuws, althans niet op dit forum, weet iemand meer van de ontwikklingen?

TjeerdH

Post by TjeerdH » Fri Apr 13, 2007 07:34

Dieter wrote: We zijn inmiddels weken verder zonder nieuws, althans niet op dit forum, weet iemand meer van de ontwikklingen?
Het KNDB bestuur heeft besloten dat Meurs Denk en Zet zich aan de regels moet houden en dus niet alleen het eerste team kan terugtrekken.

Concreet betekent dat dat waarschijnlijk alle teams zich terugtrekken.
Ik zeg waarschijnlijk omdat nog een laatste poging wordt gedaan om minstens zes man bij elkaar te krijgen voor een Ereklasse team.
Het tweede en derde team trekken zich zeker terug.

Mvds87

Post by Mvds87 » Fri Apr 13, 2007 18:55

TjeerdH wrote:
Dieter wrote: We zijn inmiddels weken verder zonder nieuws, althans niet op dit forum, weet iemand meer van de ontwikklingen?
Het KNDB bestuur heeft besloten dat Meurs Denk en Zet zich aan de regels moet houden en dus niet alleen het eerste team kan terugtrekken.

Ik zeg waarschijnlijk omdat nog een laatste poging wordt gedaan om minstens zes man bij elkaar te krijgen voor een Ereklasse team.
Dus als ik het goed begrijp, kiezen jullie ervoor om 1 jaar niet te spelen, of als het meezit met een team in de ereklasse te spelen, die degradeerd, en dat jullie over 2 jaar met 1 team in de hoofdklasse, en 1 team in de 2de klasse kunnen gaan spelen? Of denk ik nu verkeerd?

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Fri Apr 13, 2007 20:45

Mvds87 wrote:
TjeerdH wrote:

Dus als ik het goed begrijp, kiezen jullie ervoor om 1 jaar niet te spelen, of als het meezit met een team in de ereklasse te spelen, die degradeerd, en dat jullie over 2 jaar met 1 team in de hoofdklasse, en 1 team in de 2de klasse kunnen gaan spelen? Of denk ik nu verkeerd?
De mogelijkheden zijn legio, net als de geruchten.
Een nieuwe vereniging is zo opgericht, een fusie met elke andere club zo gemaakt. Culemborg heeft wat dat betreft met De Ridder eerdere ervaring opgedaan. Voor zover ik weet kan elke ambitieuze club met een "lijstverbinding" met Culemborg volgend jaar ereklasse spelen. Het lijkt erop dat het KNDB-bestuur ervoor heeft gekozen om Culemborg zelf met creatieve oplossingen te laten komen.

TjeerdH

Post by TjeerdH » Wed Apr 18, 2007 07:28

TjeerdH wrote:

Denk en Zet Culemborg zal volgend seizoen met een team in de Ereklasse spelen. Het tweede en derde team hebben zich teruggetrokken uit de Bondscompetitie.
Er komt een nieuwe vereniging in Culemborg en die zal met een team in de tweede klasse uitkomen.

Als er nog spelers zijn die een jaar Ereklasse willen spelen....we hebben nog een paar plaatsen over!

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Wed Apr 18, 2007 11:54

En wij maar ploeteren om met ons team het walhalla van de damwereld te bereiken, en dat krijg je dit: "Hier, een krat bier als je mee wil spelen!"

Meewarig hoofdschuddend ging hij maar weer naar bed

Mvds87

Post by Mvds87 » Wed Apr 18, 2007 18:12

Arjen de Mooij wrote:En wij maar ploeteren om met ons team het walhalla van de damwereld te bereiken, en dat krijg je dit: "Hier, een krat bier als je mee wil spelen!"

Grijp je kans Arjen!

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Wed Apr 18, 2007 19:41

Arjen de Mooij wrote:En wij maar ploeteren om met ons team het walhalla van de damwereld te bereiken, en dat krijg je dit: "Hier, een krat bier als je mee wil spelen!"

Ik zou er denk ik dus wel voor zijn om bij dergelijke verzoeken dit toe te staan. Het gaat hier wel om ons "damwalhalla", daar moeten gewoon de beste teams spelen, en niet een verzameling zichzelf aangemelde "bierkratspelers".
Wat Culemborg nu doet is nog redelijk netjes, ze hadden ook met een "lijstverbinding" met een willekeurige vereniging die andere vereniging gratis en voor niets naar de ereklasse kunnen laten promoveren.
Ik vind dat in dit geval het verzoek zou moeten zijn gehonoreerd. Maar uiteraard moet je dan wel van te voren weten hoe dan te handelen. Maar ook de nu gekozen constructie brengt problemen met zich mee, en vergt eenzelfde soort (van te voren vastgelegd?) denkwerk, want wie gaat de plek van Culemborg 2 innemen?

guerra

Post by guerra » Wed Apr 18, 2007 20:44

Zaanstreek natuurlijk!
Het heden steunt op het verleden

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Wed Apr 18, 2007 20:49

guerra wrote:Zaanstreek natuurlijk!
Dat is niet vanzelfsprekend. vorig jaar trok RAES 2 zich terug na de promotiewedstrijd gewonnen te hebben en de verliezer van die wedstrijd bleef gewoon in de tweede klasse. Ureterp ging door na loting.

Vermoedelijk zullen er twee lotingen plaatsvinden. Eentje voor een plaats in de hoofdklasse tussen de drie teams in de eerste klasse die de nacompetitiewedstrijden verloren hebben, en vervolgens nog een loting voor de vijf teams die de promotiewedstrijd om een plaats in de eerste klasse hebben verloren.

Het is mij overigens niet duidelijk in hoeverre dit soort lotingen zijn gereglementeerd.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Apr 18, 2007 21:19

Jaap van Galen wrote:... , want wie gaat de plek van Culemborg 2 innemen?
Wie schreef dat ook al weer, Zaanstreek tegen Van Stigt Thans 2, of beter nog: Guido van den Berg doet een kloksimultaan tegen zichzelf?
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Wed Apr 18, 2007 21:52

Jaap van Galen wrote: Ik vind dat in dit geval het verzoek zou moeten zijn gehonoreerd. Maar uiteraard moet je dan wel van te voren weten hoe dan te handelen. Maar ook de nu gekozen constructie brengt problemen met zich mee, en vergt eenzelfde soort (van te voren vastgelegd?) denkwerk, want wie gaat de plek van Culemborg 2 innemen?
Als je het "damwalhalla" een buitengewone positie wilt toekennen, dan zou je van de Ereklasse een soort profliga moeten maken, met daarbij dan ook specifieke voorwaarden, bijv.:
- een licentiesysteem onderbouwd met een solide (meerjaren)begroting
- een minimale "salarisgrens" spelers
- een gezonde vereniging met een clubavond, die ook arbiters aanlevert, een jeugdopleiding ondersteunt (hoeft wat mij betreft niet eens van deze vereniging zelf te zijn)
etc. etc.

Zolang er nog voor peanuts wordt gedamd, hoef je dat niet te doen en is er ook geen sprake van een Walhalla. De Ereklasse is (veredelde) amateursport.
Zodra je uitzonderingspositities gaat creeren met vrijwillige degradaties, zal ook de roep uit andere klasses komen om een vereniging maar (verplicht?)vrijwillig te laten promoveren. Bijv. Bart Smit versterkt zich zodanig dat er voor de andere teams misschien niet eens veel lol aan is.
Dan wordt het snel willekeur en gaan verenigingen bepalen, waar teams gaan spelen.

Uit sportief oogpunt (was dat niet een opmerking van Jan Pieter) dient men m.i. in de klasse uit te komen, waar men zich vorig seizoen in heeft geplaatst. Alleen als men geen team(s) meer op de been kan brengen vind ik dat men zich kan terugtrekken. En uiteraard - vanuit dat zelfde sportieve wedstrijdelement, zijn dat eerst de lagere teams.

Stel je voor: om wat van reden dan ook, wordt de selectie van het 1e team van Ajax verkocht. Gaat men dan Ajax uit de eredivisie terugtrekken? Nee, Ajax 2 (als men daar geen spelers meer voor heeft) wordt dan uit de competitie genomen.

Wat betreft (van te voren vastgelegd?), lotingen en reglementering (opmerking van Bert). Volgens mij staat er in alle wedstrijdvoorwaarden: "in niet voorziene gevallen beslist de wedstrijdleiding". Achteraf kan die zich dan altijd bij (in dit geval de Bondsraad?) verantwoorden.
Je kunt niet voor elke situatie vooraf alles in de details geregeld hebben.

GuidoB

Post by GuidoB » Thu Apr 19, 2007 00:26

Bert Zwart wrote:
guerra wrote:Zaanstreek natuurlijk!
Vermoedelijk zullen er twee lotingen plaatsvinden. Eentje voor een plaats in de hoofdklasse tussen de drie teams in de eerste klasse die de nacompetitiewedstrijden verloren hebben, en vervolgens nog een loting voor de vijf teams die de promotiewedstrijd om een plaats in de eerste klasse hebben verloren.
Er zijn 5 verliezers van de nacompetitie tussen de hoofdklasse en de 1e klasse: Oerterp, Huissen 2, Zaanstreek, Van Stigt Thans 2 en DIOS. Er zijn 4 verliezers van de nacompetitie tussen de 1e klasse en de 2e klasse: RDC 2, TDV 2, Roden en Heijmans 2.
Hanco Elenbaas wrote: Wie schreef dat ook al weer, Zaanstreek tegen Van Stigt Thans 2, of beter nog: Guido van den Berg doet een kloksimultaan tegen zichzelf?
Dit is natuurlijk een win-win-situatie. Ik ben waarschijnlijk de enige speler met 2/5 kans op promotie. Nee, vergeet het maar, ik blijf gewoon bij Van Stigt Thans. Dat weten ze al bij Zaanstreek.

Dieter

Post by Dieter » Thu Apr 19, 2007 13:33

TjeerdH wrote:
TjeerdH wrote:

Denk en Zet Culemborg zal volgend seizoen met een team in de Ereklasse spelen. Het tweede en derde team hebben zich teruggetrokken uit de Bondscompetitie.
Er komt een nieuwe vereniging in Culemborg en die zal met een team in de tweede klasse uitkomen.

Als er nog spelers zijn die een jaar Ereklasse willen spelen....we hebben nog een paar plaatsen over!
Mogen we al weten wie de spelers zijn die tot nu toe het team gaan bemannen?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Apr 20, 2007 02:26

Piet Bouma wrote:
Bert Zwart wrote:Slim van Michiel. Hij ontloopt daarmee zijn vaste nul tegen Gantwarg.

Weet het betreffende slachtoffer bij VST al dat hij eruit moet?
Hanco Elenbaas wrote: Rob Clerc heeft aan Kees Thijssen verteld dat Van Stigt Thans komend seizoen met hetzelfde team zal spelen als afgelopen seizoen.
In een paar weken kan veel veranderen. Zoals het aftreden van drie FMJD-bestuursleden. Heeft Gantwarg nog steeds een plek bij VST?
Anatoli Gantwarg zal zich binnenkort bij het KNDB-bestuur moeten verantwoorden voor alle beschuldigingen die hij de afgelopen tijd heeft geuit richting dambestuurders. Van Gantwarg worden bewijzen verwacht voor wat hij zoal heeft beweerd, met name in zijn brief naar NOC*NSF.
Kan Gantwarg niet bewijzen wat hij geschreven heeft, dan zal hij worden voorgeleid aan de tuchtcommissie en naar aller verwachting worden geschorst, waardoor 'Tolja' geruime tijd niet beschikbaar zal zijn voor Van Stigt Thans.

<center>Image</center>
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

Post Reply