ZevenInEenKlap wrote:Hanco Elenbaas wrote:Menno de Block liet me zien hoe hij zowel tegen Arjan als tegen Zopje zo goed als zeker had kunnen winnen.
34. 29-24 was winst voor Zopje
36. ... 12-18 was winst voor Menno
37. ... 22-28 en daarna 28-33 was winst voor Menno.
Beiden misten de winst. Als Zopje zijn winst niet had gemist, had Menno met lege handen gestaan.Met remise komen beiden goed weg zou je kunnen zeggen.
Klopt, we konden beiden 'blij' zijn met een punt achteraf. Overigens wint uieindelijk ook een simpel zetje voor mij, maar dat terzijde.
In de partij tegen Arjan van den Berg geeft 9-14! ipv 7-12? (ik dacht "Na 25-20 heb ik twee zetten, en breek ik door met 30-35 en 23-28".....) zeer goede kansen. Het is nog net remise te houden voor wit, maar het is maar zeer de vraag of Arjan dat in de partij ook gevonden had.
Mijn partij tegen Cor van vandaag sloeg echter alles; ik stond zeer goed (het was vast wel remise geworden, maar alla) en liep nog in een 'smerig zetje', zoals Cor het zeer terecht uitdrukte.
Uiteindelijk drie nederlagen, waarvan die tegen Bé zeer terecht en die andere twee in minimaal remisestand, en twee overwinningen die me min of meer in de schoot geworpen werden (voor de liefhebber van de bliksemoverwinning - zie naast Hees - de Block ook Kisoensingh - de Block 6e ronde).
Hopelijk kan ik aan het Barnsteen-toernooi toernooi deelnemen om één en ander recht te zetten
Morgen wellicht fragmenten!