Ook Jacek Pawlicki treedt af

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Mar 27, 2007 16:35

Keurientesss wrote:Ondanks zijn politieke ambities vraag ik me af of Wiersma zich zal willen wentelen in het wespennest van de FMJD. Ik kan me uberhaupt niet zo goed voorstellen dat na het opstappen van twee Nederlanders, die in hun brieven duidelijke beweringen doen ten aanzien van het machtsspel binnen de organisatie, twee nieuwe Nederlanders erg staan te springen. Weet waar je
aan begint!

Het lijkt me verder zeker onwaarschijnlijk dat Stokkel het penningmeesterschap zal overnemen. Hoewel Hildering het wel heeft gedaan, zal het lastig zijn voor Jos om naast zijn eigen bedrijf (waar hij zo'n 70 uur per week mee bezig is), een dergelijke taak op zich te nemen. Zowel tijdens Bovec als tijdens het invitatietoernooi in Dorwerth moest hij gewoon werken. Gebrek aan tijd dus, maar ik betwijfel ook of hij er zin in heeft.

Ander punt: noem van de laatste 10 jaar eens personen die ongeschonden uit het bestuur zijn gekomen? Denk aan Van Beek, maar nu ook zeker aan Hildering en Bus. Ongetwijfeld allemaal met volledige overgave zich ingezet voor de damsport en prachtig werk gedaan. Maar, zeker bij van Beek, vooral de vele herinneringen aan moddergegooi jegens hen zullen blijven. Het lijkt me een prachtige ambitie om deel uit te maken van een dergelijk belangrijk bestuur, maar aan welke kant slaat de weegschaal door? Ik denk dat Hildering het juist heeft dat er te veel hindernissen zijn om echt veel onbesmeurde resultaten te halen, en dat op nationaal niveau veel meer te bereiken is. Uiteraard niet bewerende dat er op nationaal niveau niet allerlei machtspelen en moddergegooi aanwezig is.
Een beetje modder over wat FMJD-bestuurders kan geen kwaad. Die modder verhindert dat ze al te megalomane gedachten gaan krijgen, zoals "Ik ben de FMJD!". Maar Anatoli Abramowitsj heeft het wel heel bont gemaakt met dat briefje naar NOC*NSF.
Pieter, Jaap Bus, Wouter van Beek en dergelijke hebben allemaal erg hun best gedaan, maar waren stuk voor stuk niet capabel genoeg om van de FMJD meer te maken dan wat het nu is geworden. Ik ben benieuwd of Harm Wiersma dat wel kan en ik heb goede hoop dat Harm, die voor het damspel geboren is, de uitdaging wél aan zal gaan.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Tue Mar 27, 2007 16:39

Harm heeft een uitstekend CV maar ligt slecht bij sommige bestuurders in Nederland. Ik denk daarom dat de KNDB iemand anders naar voren zal schuiven.

Je hebt daarnaast iemand nodig die tegen een stootje kan. Misschien Anton Schotanus?

Keurientesss

Post by Keurientesss » Tue Mar 27, 2007 16:41

Pieter, Jaap Bus, Wouter van Beek en dergelijke hebben allemaal erg hun best gedaan, maar waren stuk voor stuk niet capabel genoeg om van de FMJD meer te maken dan wat het nu is geworden.
Wat is capabel? Wat is er dan nodig? En vooral: wat is er binnen dat bestuur mogelijk om echt vooruitgang te boeken? Lijkt me erg lastig.

Probleem lijkt me eerder bij de organisatiestructuur te liggen, en vooral, de invulling die bepaalde personen daaraan geven. Te weinig controle, te veel politiek. Vraag me af of je de vertrokkenen echt iets kan verwijten of dat hun bestuurlijke kwaliteiten niet voldoende zijn.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Mar 27, 2007 17:00

Keurientesss wrote:
Pieter, Jaap Bus, Wouter van Beek en dergelijke hebben allemaal erg hun best gedaan, maar waren stuk voor stuk niet capabel genoeg om van de FMJD meer te maken dan wat het nu is geworden.
Wat is capabel? Wat is er dan nodig? En vooral: wat is er binnen dat bestuur mogelijk om echt vooruitgang te boeken? Lijkt me erg lastig.

Probleem lijkt me eerder bij de organisatiestructuur te liggen, en vooral, de invulling die bepaalde personen daaraan geven. Te weinig controle, te veel politiek. Vraag me af of je de vertrokkenen echt iets kan verwijten of dat hun bestuurlijke kwaliteiten niet voldoende zijn.
Harm Wiersma is capabel omdat hij met letterlijk iedereen kan en wil communiceren, omdat hij van mensen houdt, de damwereld beter kent dan wie ook en omdat hij een hekel heeft aan achterkamertjespolitiek.
Bert Zwart wrote:Harm heeft een uitstekend CV maar ligt slecht bij sommige bestuurders in Nederland. Ik denk daarom dat de KNDB iemand anders naar voren zal schuiven.

Je hebt daarnaast iemand nodig die tegen een stootje kan. Misschien Anton Schotanus?
Ik ben bang dat je gelijk hebt Bert, behalve over Schotanus, want die kan wel tegen een stootje, maar is veel te eigenwijs. Bovendien heeft Schotanus een belangrijke bijdrage geleverd aan het wegjagen van vrijgevige sponsors, zie de commentaren van Johan Zwanepol rond het WK 1990 in Groningen.

<center>Image

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Apr 03, 2007 22:05

Voor wie het interesseert.

Op het Shaski-forum staat een open brief van de FMJD-president
Vladimir Ptitsyn.
Als ik het goed begrijp, komt hij op 14 april naar Nederland (als Johan Bastiaannet hem uitnodigt?)

http://www.shashki.com/PNphpBB2-viewtop ... dab0a.html

Babelfishvertaling:
http://babelfish.altavista.com/babelfis ... 00074.html

Jacques PERMAL

Post by Jacques PERMAL » Wed Apr 11, 2007 00:28

http://www.fecadames.org/forum/index.ph ... orumid=558

L'arbitre NDONGO FALL apporte son soutien à J. PAWLICKI et P. HILDERING. Il dénonce les agissements d'A. GANTVARG.
Information : my first priority !!

L'info en première ligne !!

Post Reply