Een beetje modder over wat FMJD-bestuurders kan geen kwaad. Die modder verhindert dat ze al te megalomane gedachten gaan krijgen, zoals "Ik ben de FMJD!". Maar Anatoli Abramowitsj heeft het wel heel bont gemaakt met dat briefje naar NOC*NSF.Keurientesss wrote:Ondanks zijn politieke ambities vraag ik me af of Wiersma zich zal willen wentelen in het wespennest van de FMJD. Ik kan me uberhaupt niet zo goed voorstellen dat na het opstappen van twee Nederlanders, die in hun brieven duidelijke beweringen doen ten aanzien van het machtsspel binnen de organisatie, twee nieuwe Nederlanders erg staan te springen. Weet waar je
aan begint!
Het lijkt me verder zeker onwaarschijnlijk dat Stokkel het penningmeesterschap zal overnemen. Hoewel Hildering het wel heeft gedaan, zal het lastig zijn voor Jos om naast zijn eigen bedrijf (waar hij zo'n 70 uur per week mee bezig is), een dergelijke taak op zich te nemen. Zowel tijdens Bovec als tijdens het invitatietoernooi in Dorwerth moest hij gewoon werken. Gebrek aan tijd dus, maar ik betwijfel ook of hij er zin in heeft.
Ander punt: noem van de laatste 10 jaar eens personen die ongeschonden uit het bestuur zijn gekomen? Denk aan Van Beek, maar nu ook zeker aan Hildering en Bus. Ongetwijfeld allemaal met volledige overgave zich ingezet voor de damsport en prachtig werk gedaan. Maar, zeker bij van Beek, vooral de vele herinneringen aan moddergegooi jegens hen zullen blijven. Het lijkt me een prachtige ambitie om deel uit te maken van een dergelijk belangrijk bestuur, maar aan welke kant slaat de weegschaal door? Ik denk dat Hildering het juist heeft dat er te veel hindernissen zijn om echt veel onbesmeurde resultaten te halen, en dat op nationaal niveau veel meer te bereiken is. Uiteraard niet bewerende dat er op nationaal niveau niet allerlei machtspelen en moddergegooi aanwezig is.
Pieter, Jaap Bus, Wouter van Beek en dergelijke hebben allemaal erg hun best gedaan, maar waren stuk voor stuk niet capabel genoeg om van de FMJD meer te maken dan wat het nu is geworden. Ik ben benieuwd of Harm Wiersma dat wel kan en ik heb goede hoop dat Harm, die voor het damspel geboren is, de uitdaging wél aan zal gaan.