transfer geruchten

Post Reply
GuidoB

Post by GuidoB » Sun Mar 18, 2007 14:27

Jan Pieter wrote:
GuidoB wrote:
Jan Pieter wrote: Er is wel wat meer aan de hand dan alleen een forumdiscussie. Feit is dat de sponsor van DEZ stopt en dat DEZ daardoor leegloopt. Naar aanleiding hiervan hebben een prominent bestuurslid en de nu waarschijnlijk sterkste speler van DEZ publiekelijk verklaard dat DEZ het 1e team gaat terugtrekken. Dat lijkt mij toch voldoende reden om bij de rondvraag eens te informeren naar het standpunt van het KNDB-bestuur in zulke zaken. Dat kan een hoop onrust voorkomen/wegnemen.
Waar hebben ze dit verklaard, Jan Pieter? Toch alleen op dit forum? Het KNDB-bestuur weet van niets en het bondsbureau (gisteren in de wandelgangen even geïnformeerd bij Stoverink) weet van niets. Dus wat is er meer aan de hand dan een forumdiscussie?

Intussen is Stoop bezig met het opbouwen van een nieuw team. Ik heb geen idee of Harmsma nog steeds de beste speler is van Denk en Zet.
Dat lijkt mij zeer publiekelijk. Wat ik van belang vind, is dat het hier niet gaat om een forumdiscussie door buitenstaanders op basis van geruchten, maar dat twee prominente direct betrokkenen zich duidelijk hebben uitgesproken. Ook al ligt er nog geen formeel verzoek bij de KNDB, dan kun je toch wel even vragen naar het standpunt van het bestuur. Voorkomen is beter dan blussen, zei men vroeger. Pro-actief reageren, heet dat nu, geloof ik.
Quote me helemaal, graag. Met je laatste opmerking zeg je dat je iets niet van belang vindt, terwijl je het zelf hebt gezegd. Het is alleen een forumdiscussie en niet 'wel wat meer' dan dat. In plaats van toegeven dat je fout zit, vind je het opeens niet meer van belang.
Last edited by GuidoB on Sun Mar 18, 2007 15:04, edited 1 time in total.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Sun Mar 18, 2007 14:37

Jan Pieter wrote:Ook al ligt er nog geen formeel verzoek bij de KNDB, dan kun je toch wel even vragen naar het standpunt van het bestuur.
Als je tijdens een vergadering, waarvan de notulen openbaar komen, het bestuur vraagt te reageren op geruchten, zullen ze antwoorden dat ze zullen wachten op informatie via officiele kanalen.
Wel hebben we het er buiten de vergadering over gehad.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Sun Mar 18, 2007 14:55

Hanco, prachtig stuk. Dit zijn teksten die er toe doen.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Mar 18, 2007 16:10

Gezien de onschendbaarheid, de immense populariteit en de enorme verdiensten van Stoop zal DEZ Culemborg voor elkaar krijgen wat ze wil.
Wat de Henk-lijn precies zal zijn, weten we nog niet. Op 15 maart is er geen bericht over een terugtrekking van een team naar bondsbureau of KNDB-bestuur gezonden.
Strategisch is er mooi een aantal opties opengelaten. DEZ 1 kan best door de bovengenoemde populariteit nog versterkt worden met ereklasse-waardige spelers, waarvan ex-sponsor Meurs misschien nog zou watertanden. Een tiental van DEZ zou ook niet gebruik kunnen maken van een recht om te promoveren.
Uiteindelijk (net voor een deadline?) zal de KNDB voor het blok gezet worden om de Henk-lijn te gaan volgen.
Voor de KNDB zal het belangrijk zijn dat er één duidelijke lijn geldt: de Henk-lijn.
Dat daarbij slachtoffers vallen is een probleem van lagere orde. Dit zal worden weggemasseerd met waar mogelijk een charmante glimlach. Anderen zullen achteraf opmerken “Wir haben es nicht gewusst”. Want er werden (mochten?) geen vragen over gesteld (worden).

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sun Mar 18, 2007 16:27

GuidoB wrote:Quote me helemaal, graag. Met je laatste opmerking zeg je dat je iets niet van belang vindt, terwijl je het zelf hebt gezegd. Het is alleen een forumdiscussie en niet 'wel wat meer' dan dat.
Forumdiscussie is een beetje denigrerende term, zoals ook achterkamertjespolitiek dat is. Maar als het Kyoto-protocol ergens in een achterkamer is ondertekend (ik heb geen idee) dan maakt dat het voor mij nog geen achterkamertjespolitiek. En evenzo, als twee direct betrokkenen hier iets stellig verklaren dan vind ik dat je dat niet meteen af kunt doen als forumdiscussie. Zo bedoelde ik het, maar dat was kennelijk niet helemaal duidelijk.

Ik ben het helemaal met je eens dat dit forum de agenda van de KNDB niet moet bepalen, maar omgekeerd: het feit dat iets tot nog toe alleen hier geschreven is, vind ik ook geen reden om er dan maar geen aandacht aan te schenken.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Mar 18, 2007 16:39

Klaas van der Laan wrote:Hanco, prachtig stuk. Dit zijn teksten die er toe doen.
Dorien is geweldig Klaas !! Het is nog prettiger om haar te zien en te horen dan om haar te lezen, hoe verkwikkend dat lezen ook is tussen de teksten van al die 'rancuneuze kleinburgers' op dit forum.

<center>Image
professor Dorien Pessers </center>

Je kunt het interview van Paul Witteman met Dorien nog bekijken op de VPRO-site via http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/ ... /28462144/
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Mar 18, 2007 16:41

Jan Pieter wrote:
GuidoB wrote:Quote me helemaal, graag. Met je laatste opmerking zeg je dat je iets niet van belang vindt, terwijl je het zelf hebt gezegd. Het is alleen een forumdiscussie en niet 'wel wat meer' dan dat.
Forumdiscussie is een beetje denigrerende term, zoals ook achterkamertjespolitiek dat is. Maar als het Kyoto-protocol ergens in een achterkamer is ondertekend (ik heb geen idee) dan maakt dat het voor mij nog geen achterkamertjespolitiek. En evenzo, als twee direct betrokkenen hier iets stellig verklaren dan vind ik dat je dat niet meteen af kunt doen als forumdiscussie. Zo bedoelde ik het, maar dat was kennelijk niet helemaal duidelijk.

Ik ben het helemaal met je eens dat dit forum de agenda van de KNDB niet moet bepalen, maar omgekeerd: het feit dat iets tot nog toe alleen hier geschreven is, vind ik ook geen reden om er dan maar geen aandacht aan te schenken.
We hebben geïnformeerd naar de stand van zaken, in de wandelgangen. Daarover hebben Eric en ik al bericht. Dit lijkt me ruim voldoende aandacht. Veel meer is er nu niet te doen.

Leo Mous

Post by Leo Mous » Sun Mar 18, 2007 17:42

Even naar aanleiding van een opmerking van Jan Pieter: als een club vol loopt met een sponsor is dat ook geen aanleiding tot discussie binnen de BR. Dat neemt niet weg dat vragen stellen aan het bestuur natuurlijk altijd kan en mag.

Verder maakt Hanco zich er wel erg gemakkelijk van af door te verwijzen naar een academisch betoog (snel gegoogled en rap gescoord). Natuurlijk weet elk zinnig mens dat er zo iets is als regels en de geest van de regels. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen, Hanco. En pas op met kwalificaties: mensen rancuneuze kleinburgers noemen is erg aanmatigend, zeker als je de personen in kwestie niet voldoende kent. Ik hoop dat je af en toe achteraf ook schrikt van je scherpe bewoordingen. Maar dat zal wel. Je bent volgens mij een gevoelig mens.

Vanaf de theoretische zijlijn een expose geven over een verschijnsel is iets anders dan als bestuurder beslissingen nemen. Dat is heel vervelend. Voor dat dilemma wordt een academicus zelden gesteld. Een KNDB-bestuurder moet binnen een bond vol zonderlinge en eigenzinnige figuren besturen en beslissingen nemen. En dat doe je nooit goed.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Mar 18, 2007 18:43

Leo Mous wrote:Verder maakt Hanco zich er wel erg gemakkelijk van af door te verwijzen naar een academisch betoog (snel gegoogled en rap gescoord). Natuurlijk weet elk zinnig mens dat er zo iets is als regels en de geest van de regels. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen, Hanco. En pas op met kwalificaties: mensen rancuneuze kleinburgers noemen is erg aanmatigend, zeker als je de personen in kwestie niet voldoende kent. Ik hoop dat je af en toe achteraf ook schrikt van je scherpe bewoordingen. Maar dat zal wel. Je bent volgens mij een gevoelig mens.

Vanaf de theoretische zijlijn een expose geven over een verschijnsel is iets anders dan als bestuurder beslissingen nemen. Dat is heel vervelend. Voor dat dilemma wordt een academicus zelden gesteld. Een KNDB-bestuurder moet binnen een bond vol zonderlinge en eigenzinnige figuren besturen en beslissingen nemen. En dat doe je nooit goed.
Ik had het niet over jou Leo, toen ik het over 'rancuneuze kleinburgers' had.

Het betoog van Dorien Pessers is niet alleen maar academisch. Ik vond het zeer inspirerend, heb het in mei 2006 opgenomen en sindsdien verschillende keren gezien, dus niet snel geGoogled. Google maar eens FMJD en Dorien Pessers en je zult zien dat het interview in mei 2006 al eens is aangestipt op dit forum, maar aan de rancuneuze kleinburgers was het ook toen niet besteed.

Alweer heb ik het niet over jou, maar ik vermoed allerlei verborgen agenda's bij sommige betogen tegen het inwilligen van de wens van Denk en Zet Culemborg om de plaats van het Ereklasseteam in te leveren, nu bijna alle spelers zijn weggekocht. De enige die zo'n (nog tamelijk onschuldige) geheime agenda heeft toegegeven is de openhartige Bert Zwart. Enkele vrienden van een vijand van Henk Stoop laten hun maskers ook al een beetje vallen over hún ware motivatie om Denk en Zet niet te gunnen wat het graag wil. En dan zijn er ook nog de fervente amateurs die staan te juichen als er weer een gesponsorde vereniging aan de schandpaal gaat met een krukkenteam in de Ereklasse. Wraak voor het ooit wegkopen van de beste spelers van die amateurs. De geheime agenda van degenen die een zekere degradant willen zien om zo zelf aan degradatie te kunnen ontkomen is al geopenbaard door Bert. En dan is er -niet te vergeten- de categorie die Haitze Meurs via deze affaire probeert weg te werken.

Jouw 'meest voor de hand liggende' scenario levert niet alleen een open plaats op in de Ereklasse, maar ook een in de Hoofdklasse. Dan ben je nog verder van huis.
Juist om de KNDB-bestuurder te ontlasten lijkt het idee van Brion Koullen (Superman) een uitstekende oplossing, vergelijkbaar met de opstand in Friesland tegen het uitzettingsbeleid van Verdonk. Wachten op reglementswijzigingen van bondsraad en bestuur kost teveel tijd dus via de mazen is er een ontsnapping voor Denk en Zet en De Vaste Zet. Een ontsnapping die verhindert dat niet geheel toerekeningsvatbaren met verborgen agenda's een redelijk verzoek torpederen.

Een damvereniging die met behulp van een sponsor spelers aantrekt doet dat niet alleen voor zichzelf maar ook voor de beste spelers en dus ook voor het damspel in het algemeen dat vooruit gaat dankzij de semi-professionalisering. Een gesponsorde vereniging kan beter met respect behandeld worden dan met de jalouzie die clubs zonder sponsor doorgaans tentoonspreiden. Als een dergelijke club ook nog zoveel talentvolle dammers heeft opgeleid als Culemborg en daarmee de damwereld nog meer dienst heeft bewezen, wordt het helemaal verachtelijk om die club op basis van reglementen, 'sportiviteit' en ander geklets te misgunnen dat het zijn eerste team terugtrekt en het tweede en derde team graag gehandhaafd wil zien.

Het idee van Dorien Pessers "ik denk dat dat de rancuneuze kleinburgers zijn waaruit de VVD tegenwoordig
voornamelijk bestaat. Die zelf waarschijnlijk al slachtoffer zijn geworden van 'regel is regel' "
is trouwens treffend van toepassing op een vooraanstaand teamgenoot van mij die zelfs zo gezonken is dat hij af en toe adviseur is van het monster Verdonk.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun Mar 18, 2007 19:35

Piet Bouma wrote:Gezien de onschendbaarheid, de immense populariteit en de enorme verdiensten van Stoop zal DEZ Culemborg voor elkaar krijgen wat ze wil.
Wat de Henk-lijn precies zal zijn, weten we nog niet. Op 15 maart is er geen bericht over een terugtrekking van een team naar bondsbureau of KNDB-bestuur gezonden.
Strategisch is er mooi een aantal opties opengelaten. DEZ 1 kan best door de bovengenoemde populariteit nog versterkt worden met ereklasse-waardige spelers, waarvan ex-sponsor Meurs misschien nog zou watertanden. Een tiental van DEZ zou ook niet gebruik kunnen maken van een recht om te promoveren.
Uiteindelijk (net voor een deadline?) zal de KNDB voor het blok gezet worden om de Henk-lijn te gaan volgen.
Voor de KNDB zal het belangrijk zijn dat er één duidelijke lijn geldt: de Henk-lijn.
Dat daarbij slachtoffers vallen is een probleem van lagere orde. Dit zal worden weggemasseerd met waar mogelijk een charmante glimlach. Anderen zullen achteraf opmerken “Wir haben es nicht gewusst”. Want er werden (mochten?) geen vragen over gesteld (worden).
[img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img] [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img] [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]
Last edited by Bert Zwart on Sun Mar 18, 2007 20:15, edited 1 time in total.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun Mar 18, 2007 19:57

Hanco Elenbaas wrote:
Leo Mous wrote:Verder maakt Hanco zich er wel erg gemakkelijk van af door te verwijzen naar een academisch betoog (snel gegoogled en rap gescoord). Natuurlijk weet elk zinnig mens dat er zo iets is als regels en de geest van de regels. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen, Hanco. En pas op met kwalificaties: mensen rancuneuze kleinburgers noemen is erg aanmatigend, zeker als je de personen in kwestie niet voldoende kent. Ik hoop dat je af en toe achteraf ook schrikt van je scherpe bewoordingen. Maar dat zal wel. Je bent volgens mij een gevoelig mens.

Ik had het niet over jou Leo, toen ik het over 'rancuneuze kleinburgers' had.

Het betoog van Dorien Pessers is niet alleen maar academisch. Ik vond het zeer inspirerend, heb het in mei 2006 opgenomen en sindsdien verschillende keren gezien, dus niet snel geGoogled. Google maar eens FMJD en Dorien Pessers en je zult zien dat het interview in mei 2006 al eens is aangestipt op dit forum, maar aan de rancuneuze kleinburgers was het ook toen niet besteed.

Alweer heb ik het niet over jou, maar ik vermoed allerlei verborgen agenda's bij sommige betogen tegen het inwilligen van de wens van Denk en Zet Culemborg om de plaats van het Ereklasseteam in te leveren, nu bijna alle spelers zijn weggekocht. De enige die zo'n (nog tamelijk onschuldige) geheime agenda heeft toegegeven is de openhartige Bert Zwart. Enkele vrienden van een vijand van Henk Stoop laten hun maskers ook al een beetje vallen over hún ware motivatie om Denk en Zet niet te gunnen wat het graag wil. En dan zijn er ook nog de fervente amateurs die staan te juichen als er weer een gesponsorde vereniging aan de schandpaal gaat met een krukkenteam in de Ereklasse. Wraak voor het ooit wegkopen van de beste spelers van die amateurs. De geheime agenda van degenen die een zekere degradant willen zien om zo zelf aan degradatie te kunnen ontkomen is al geopenbaard door Bert. En dan is er -niet te vergeten- de categorie die Haitze Meurs via deze affaire probeert weg te werken.

Jouw 'meest voor de hand liggende' scenario levert niet alleen een open plaats op in de Ereklasse, maar ook een in de Hoofdklasse. Dan ben je nog verder van huis.
Juist om de KNDB-bestuurder te ontlasten lijkt het idee van Brion Koullen (Superman) een uitstekende oplossing, vergelijkbaar met de opstand in Friesland tegen het uitzettingsbeleid van Verdonk. Wachten op reglementswijzigingen van bondsraad en bestuur kost teveel tijd dus via de mazen is er een ontsnapping voor Denk en Zet en De Vaste Zet. Een ontsnapping die verhindert dat niet geheel toerekeningsvatbaren met verborgen agenda's een redelijk verzoek torpederen.

Een damvereniging die met behulp van een sponsor spelers aantrekt doet dat niet alleen voor zichzelf maar ook voor de beste spelers en dus ook voor het damspel in het algemeen dat vooruit gaat dankzij de semi-professionalisering. Een gesponsorde vereniging kan beter met respect behandeld worden dan met de jalouzie die clubs zonder sponsor doorgaans tentoonspreiden. Als een dergelijke club ook nog zoveel talentvolle dammers heeft opgeleid als Culemborg en daarmee de damwereld nog meer dienst heeft bewezen, wordt het helemaal verachtelijk om die club op basis van reglementen, 'sportiviteit' en ander geklets te misgunnen dat het zijn eerste team terugtrekt en het tweede en derde team graag gehandhaafd wil zien.

Het idee van Dorien Pessers "ik denk dat dat de rancuneuze kleinburgers zijn waaruit de VVD tegenwoordig
voornamelijk bestaat. Die zelf waarschijnlijk al slachtoffer zijn geworden van 'regel is regel' "
is trouwens treffend van toepassing op een vooraanstaand teamgenoot van mij die zelfs zo gezonken is dat hij af en toe adviseur is van het monster Verdonk.
De ouders van DEZ culemborg die zo graag de "Stoop lijn" wilden volgen hebben dat ook uit eigenbelang gedaan. Nu hun kinderen er iedere zaterdag van langs zullen krijgen in de bondscompetitie is er voor hun alsnog wat werk aan de winkel. Overdag zullen ze in alle rust boodschappen kunnen doen, maar s'avonds zal er getroost moeten worden. Jammer voor die kinderen, maar DEZ Culemborg heeft de afgelopen maanden ook puur uit eigenbelang gehandeld.
Het is wel heel naief om te denken dat mensen als Patist en De Voogd zouden blijven bij Meurs. Henk had beter op moeten letten hoe de sfeer naar bijvoorbeeld Jeroen toe precies was. Als jeugdspeler werd Jeroen al voorgetrokken. Ik heb zelf gezien dat Jeroen altijd mocht terugzetten bij vluggertjes, en heb ook gezien hoe mensen als Bas van Velzen daar op afgeknapt zijn.

Als ik weer puur uit het belang van DVSB (ik ben liever openhartig) redeneer denk ik dat het beter is als Meurs volgend jaar met twee teams in de hoofdklasse en tweede klasse gaat spelen. Wellicht dat de eerste klasse B dan iets minder sterk is zodat DVSB 2 een goede kans heeft op handhaving. Dat scheelt mij dan weer een vliegticket voor een promotie-degradatiewedstrijd.

Ondanks dat eigenbelang vind ik dat we een halt moeten toeroepen aan dit soort acties. DEZ Culemborg bestaat uit intelligente volwassen mensen die zelf verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van hun acties. Je mag er redelijkerwijs van uitgaan dat het van te voren bekend was dat deze beslissing tot een leegloop zou leiden.
Last edited by Bert Zwart on Sun Mar 18, 2007 20:19, edited 1 time in total.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Mar 18, 2007 20:51

Het is vreemd dat men het steeds over Henk Stoop heeft als men het over Denk en Zet Culemborg heeft. Er spelen bij Culemborg nog veel anderen op wie niets aan te merken is.

DEZ Culemborg is voor mij Tjeerd Harmsma, John van den Borst, Kees van den Bosch, Theo Meurs, Matthijs van den Akker, Pieter Steijlen en al die grappige jonge talentjes van DEZ 3, die ingemaakt zullen worden als ze in de Hoofdklasse zouden moeten spelen, waardoor ze misschien verloren gaan voor het damspel.

Verder wordt hier over Henk Stoop voortdurend het negatieve belicht. Het kan geen kwaad om hem kritisch te bekijken, maar zoiets wordt bedenkelijk als men het nooit heeft over de zonnige kant van die man, die de damwereld toch maar vele toptalenten en medailles heeft bezorgd plus inkomsten voor veel sterke spelers die bij de jeugdopleiding zijn betrokken. Volgens Paul Oudshoorn is het een indrukwekkende ervaring om bij Henk thuis te zijn. Henk's hele woning staat in het teken van het dammen, meer dan bij wie ook.

Bonja
Real name: Bennie Hiddink

Post by Bonja » Sun Mar 18, 2007 21:07

GuidoB wrote:
Bonja wrote:
Edwin Twiest wrote:Interessante discussies, maar volledig off topic....

Misschien beter een nieuw draadje aan te leggen en dit draadje te houden waarvoor het bedoeld is? (transfers?)
Volkomen gelijk Edwin,maar is de BR nog niet afgelopen?
Kan er iemand vertellen wat daar "besloten"is?
Ik neem aan dat je hier doelt op het "probleem" van Denk en Zet? Dit is totaal niet aan de orde geweest in de bondsraadsvergadering, laat staan dat er iets over "besloten" is.
Bedankt!

Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn » Sun Mar 18, 2007 21:11

Hanco Elenbaas wrote:Verder wordt hier over Henk Stoop voortdurend het negatieve belicht. Het kan geen kwaad om hem kritisch te bekijken, maar zoiets wordt bedenkelijk als men het nooit heeft over de zonnige kant van die man, die de damwereld toch maar vele toptalenten en medailles heeft bezorgd plus inkomsten voor veel sterke spelers die bij de jeugdopleiding zijn betrokken. Volgens Paul Oudshoorn is het een indrukwekkende ervaring om bij Henk thuis te zijn. Henk's hele woning staat in het teken van het dammen, meer dan bij wie ook.
Super dat je dit ook even belicht Hanco. Als ik aan Henk denk, dan gaan mijn gedachten ook vaak hier naar uit. Het is dan wel zo dat ik Henk niet elke dag een 100% aardige kerel heb gevonden , maar voor de Nederlandse damsport is hij van grote waarde. (Bovendien heb ik nog nooit van hem verloren geloof ik hehehe )

Kan het nu weer over transfers gaan a.u.b.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Mar 18, 2007 21:25

Gerucht : Maarten Linssen en Edgar Hartman van Univé Troesoe Arnhem naar Lent.

Post Reply