Gezien de reacties hierop lijken de meeste prikkers het met me (en hem) eens te zijn.Piet Bouma wrote:Respect.
Respect heb ik voor de beslissing van Ton Sijbrands. Vanuit zijn optiek zijn er drie motieven om niet mee te doen aan het WK 2007. Niet dat ik het er mee eens ben, maar ik vind wel dat je beweegredenen van anderen dient te respecteren.
Dat mis ik in bijv. de bijdragen van Henk de Witt. Jammer.
Daarin schildert hij Sijbrands af als een fundamentalist, iemand die al heeft afgedaan (33 jaar geleden veroverde hij de wereldtitel!).
Dat past niet. Sijbrands behaalde in het WK 2003 een fraaie vierde plaats en ook bij het WK 2007 zou hij m.i. (zelfs met min-remises) ongetwijfeld in de top 10 zijn geëindigd. Iets waarvan wij als forumbezoekers alleen maar van kunnen dromen.
Vervelend is het dat over en weer (nu eigenlijk over de rug van Sijbrands’ beslissing) lekker kan worden ‘gekat’ naar elkaar. Ook Henk de Witt krijgt weer flink op zijn donder.
Dat gebrek aan respect voor een ander zijn mening is dus veel verdergaand. Jammer.
Tja, terwijl je allemaal (ook Henk de Witt en Ton Sijbrands) liefde voor het damspel koestert en graag wilt dat het in de komende decennia blijft bestaan, het liefst met ledenwinst en aanzien als sport.
En m.i. kan dat alleen als je met zijn allen een democratisch proces (met voor- en tegenstanders) met respect laat verlopen. Dat mis ik een beetje. Dat wilde ik even kwijt.
Piet wint -als ik hem tegenkom- een consumptie naar keuze.