transfer geruchten
Het straffen van een club omdat die zn sponsor verliest ??
Het is blijkbaar een keuze geweest van de club om zonder sponsor verder te gaan. Dit houd dus in dat die club ook maar zorg moet dragen voor de consequenties.
Dat is dus waarschijnlijk een jaar spelen in de hoogste klasse.
Dit is toch op zich niet raar ?
Het is blijkbaar een keuze geweest van de club om zonder sponsor verder te gaan. Dit houd dus in dat die club ook maar zorg moet dragen voor de consequenties.
......door politie en dominee geweerd.....
-
Dat is zeker niet raar.Vengaboy wrote:Het straffen van een club omdat die zn sponsor verliest ??
We moeten niet gaan rommelen aan de competitie-indeling omdat een team een aantal sterke spelers verliest.
Waarschijnlijk houdt Culemborg nog een redelijk team over, misschien vergelijkbaar met Angarde en beslist sterker dan Raes.
Ook Raes heeft zijn sportieve verplichting gedaan door gewoon de competitie uit te spelen (en nog hier en daar voor een verrassing te zorgen).
-
Ik bedoel wel degelijk dat het Eerste team zich terugtrekt uit de Ereklasse, dat team bestaat namelijk niet meer. Het tweede wordt het eerste en het derde wordt het tweede team van Denk en Zet Culemborg.GuidoB wrote:TjeerdH wrote:het eerste team wordt dan ook opgeheven.Volgens mij schrijft Tjeerd dat niet. Hij schrijft dat het eerste team wordt opgeheven. Dit kan natuurlijk alleen als Meurs alle teams terugtrekt, want anders is een ander team het eerste team en is dit niet opgeheven. Flauw. De vraag is wat Tjeerd bedoelt. In de huidige samenstelling houdt het team inderdaad op te bestaan. Logisch is het in mijn ogen, als de spelers doorschuiven van het 2e naar het 1e team en van het 3e team naar het 2e team. Terugtrekken is een andere optie, maar hiermee zijn veel betrokkenen (KNDB-bestuur, andere clubs) niet blij. Kan Tjeerd vertellen wat de plannen van zijn club zijn?Hanco Elenbaas wrote:Tjeerd schrijft dat Denk en Zet Culemborg het eerste team terugtrekt.
Dat lijkt mij logisch, maar aangezien ik niet meer in het bestuur van de vereniging zit, weet ik natuurlijk ook niet wat er gaat gebeuren.
Eigenlijk was het de bedoeling om ooit met een team van louter Culemborgers (= spelers uit eigen jeugdopleiding eventueel aangevuld met aangetrouwden zoals John, Bas en Tjeerd) in de Ereklasse te spelen. Helaas zijn nu Pim, Dik, Boudewijn, JanPeter en Jeroen niet meer van de partij en zal die droom nog even op vervulling moeten wachten.
Het tweede team is naar de Hoofdklasse gepromoveerd met de bedoeling om daar dan ook in (bijna) dezelfde samenstelling te blijven spelen. Het heeft denk ik niet veel te zoeken in de Ereklasse. Het derde team heeft trouwens helemaal niets te zoeken in de Hoofdklasse.
Er is natuurlijk wel een alternatief. Meurs Denk en Zet trekt zijn drie teams terug, en Denk en Zet Culemborg schrijft zich weer in met twee teams in de Tweede klasse. Maar dat lijkt me nog iets onzinniger dan de eerder genoemde terugtrekking van het Eerste team.
Maar misschien zijn er nog andere alternatieven?
-
Ik meen me te herinneren dat vorig seizoen, onder de verantwoordelijkheid van Ben Smeenk, een team dankzij een loterij van de tweede naar de eerste klasse werd overgeheveld omdat een team uit de eerste klasse wegviel. Was dat Oerterp?
Je kan nu dus een loting organiseren voor de teams die aan de nacompetitie hebben meegedaan en het niet gehaald hebben. Ik heb deze loting zojuist verricht. CEMA speelt volgend jaar ereklasse, Zaanstreek hoofdklasse, en RDC2 is gepromoveerd naar de eerste klasse.
Alle teams gefeliciteerd!
Het alternatief is dat we even een polletje houden, of dat de heren bondsraadleden het a.s. zaterdag ter sprake brengen tijdens de rondvraag. Pro-actief handelen lijkt hier geen slecht idee.
Je kan nu dus een loting organiseren voor de teams die aan de nacompetitie hebben meegedaan en het niet gehaald hebben. Ik heb deze loting zojuist verricht. CEMA speelt volgend jaar ereklasse, Zaanstreek hoofdklasse, en RDC2 is gepromoveerd naar de eerste klasse.
Alle teams gefeliciteerd!
Het alternatief is dat we even een polletje houden, of dat de heren bondsraadleden het a.s. zaterdag ter sprake brengen tijdens de rondvraag. Pro-actief handelen lijkt hier geen slecht idee.
[img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]Hanco Elenbaas wrote:Ik geef het op
Meer on-topic:
Zoals al eerder genoemd zijn er de laatste jaren steeds teams geweest waarvan de sponsor wegviel, die vervolgens gewoon een jaar met een zwakker team ereklasse speelden. Behalve ADG, Westland, en Raes, behoort ook Apeldoorn tot dit rijtje.
Al deze teams hebben gewoon hun sportieve plicht gedaan, hebben hier en daar nog verrassend weerstand geboden, en zijn uiteindelijk gedegradeerd.
Waarom denkt Culemborg zo bevoorrecht te zijn dat zij NIET aan deze sportieve plicht hoeft te voldoen?
Alleen voor Rinsumageest, enkele jaren eerder, was dit volstrekt geen optie, omdat het tweede team zo zwak was (gemiddelde rating van 900 ofzo?) dat het een schertsvertoning zou zijn om dit team in de ereklasse te laten uitkomen. Dit is echter in het geval van Culemborg totaal niet aan de orde, het tweede team is zoals gezegd vele malen sterker dan de eerder genoemde teams. Alleen Apeldoorn was van vergelijkbare sterkte in hun laatste jaar Ereklasse, en die zijn er toen volgens mij ook zelfs nog bijna in gebleven.
Conclusie: niet zeuren, gewoon spelen. En anders ome Stoop maar vragen om wat centen voor een enkele versterking.
Nog een vraag die zich bij me opdringt en die nog niet gesteld is hier volgens mij: hoe is het destijds eigenlijk opgelost met het wegvallen van Rinsumageest?
Edit: ik kan me vaag herinneren deze vraag ook al eens eerder gesteld te hebben. Hebben we deze discussie vorig jaar niet ook over Raes gehad?
Zoals al eerder genoemd zijn er de laatste jaren steeds teams geweest waarvan de sponsor wegviel, die vervolgens gewoon een jaar met een zwakker team ereklasse speelden. Behalve ADG, Westland, en Raes, behoort ook Apeldoorn tot dit rijtje.
Al deze teams hebben gewoon hun sportieve plicht gedaan, hebben hier en daar nog verrassend weerstand geboden, en zijn uiteindelijk gedegradeerd.
Waarom denkt Culemborg zo bevoorrecht te zijn dat zij NIET aan deze sportieve plicht hoeft te voldoen?
Alleen voor Rinsumageest, enkele jaren eerder, was dit volstrekt geen optie, omdat het tweede team zo zwak was (gemiddelde rating van 900 ofzo?) dat het een schertsvertoning zou zijn om dit team in de ereklasse te laten uitkomen. Dit is echter in het geval van Culemborg totaal niet aan de orde, het tweede team is zoals gezegd vele malen sterker dan de eerder genoemde teams. Alleen Apeldoorn was van vergelijkbare sterkte in hun laatste jaar Ereklasse, en die zijn er toen volgens mij ook zelfs nog bijna in gebleven.
Conclusie: niet zeuren, gewoon spelen. En anders ome Stoop maar vragen om wat centen voor een enkele versterking.
Nog een vraag die zich bij me opdringt en die nog niet gesteld is hier volgens mij: hoe is het destijds eigenlijk opgelost met het wegvallen van Rinsumageest?
Edit: ik kan me vaag herinneren deze vraag ook al eens eerder gesteld te hebben. Hebben we deze discussie vorig jaar niet ook over Raes gehad?
Bijna goed, Bert.....Bert Zwart wrote:Ik meen me te herinneren dat vorig seizoen, onder de verantwoordelijkheid van Ben Smeenk, een team dankzij een loterij van de tweede naar de eerste klasse werd overgeheveld omdat een team uit de eerste klasse wegviel. Was dat Oerterp?
Lelystad had een barrage tegen Raes Maastricht gespeeld en die in het sneldammen verloren. Dit was voor promotie naar de 1e klasse.
Later trok Raes Maastricht zich terug (dus eigenlijk wel uit de 1e klasse, je hebt meer gelijk dan ik dacht). Volgens loting is toen Oerterp geplaatst in de 1e klasse. Beetje jammer dat we als Lelystad dit na hebben moeten vragen. Kan me ook niet herinneren dat dit ergens in de regelementen staat.......
- Hanco Elenbaas
Eric van Dusseldorp wrote:We moeten niet gaan rommelen aan de competitie-indeling omdat een team een aantal sterke spelers verliest.
Waarschijnlijk houdt Culemborg nog een redelijk team over, misschien vergelijkbaar met Angarde en beslist sterker dan Raes.
Ook Raes heeft zijn sportieve verplichting gedaan door gewoon de competitie uit te spelen (en nog hier en daar voor een verrassing te zorgen).
ADG en Westland zijn onder andere door dat nachtmerrieseizoen in de Ereklasse zo gedemotiveerd geraakt dat ze beide achter elkaar doordegradeerden naar de Eerste klasse. Datzelfde zal gebeuren met RAES Maastricht, tenzij die club zich nog behoorlijk zal versterken ten opzichte van afgelopen seizoen.Bert Zwart wrote:De afgelopen drie seizoenen was er telkens een team in de ereklasse dat door leegloop werd getroffen en daardoor degradeerde: ADG in 04-05, Westland in 05-06 en RAES in 06-07. Er is wat dat betreft dus niets nieuws onder de zon.
Zet al die 13- en 14-jarige talentjes van Culemborg 3 een jaartje als Culemborg 2 in de Hoofdklasse en je kunt er zeker van zijn dat ze spoedig bijna allemaal genoeg krijgen van dammen.
Denk je als DVSB-er lekker verlost te zijn van een vervelende concurrent als CEMA/De Vaste Zet, komen er opeens een paar hier zeuren over een herkansing voor CEMA. Heel vervelend!! Nee, een beter idee is Culemborg 2 in de Ereklasse te laten spelen, dat scheelt weer een degradatieplaats.Bert Zwart wrote:Ik verwacht dat alle teams, behalve misschien VST, Huissen, Witte van Moort en Hiltex, er bezwaar tegen hebben als Meurs volgend jaar geen ereklasse speelt. Het is voor die teams nu weer een stukje makkelijker om zich te handhaven.
Wat een instelling Bert! Met jullie nieuwe aanwinsten erbij is het realistischer als jullie gaan proberen Witte van Moort van de vierde plaats af te houden.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
- Hanco Elenbaas
Als de meerderheid van die zogenaamde bondsraad jullie twee teams wil verplichten om Ereklasse en Hoofdklasse te spelen, dan moet je gewoon dat terugtrekscenario in werking stellen. Dat zal ze leren allerlei egoïstische motieven te verkopen als sportief en fair.TjeerdH wrote:Het tweede team is naar de Hoofdklasse gepromoveerd met de bedoeling om daar dan ook in (bijna) dezelfde samenstelling te blijven spelen. Het heeft denk ik niet veel te zoeken in de Ereklasse. Het derde team heeft trouwens helemaal niets te zoeken in de Hoofdklasse.
Er is natuurlijk wel een alternatief. Meurs Denk en Zet trekt zijn drie teams terug, en Denk en Zet Culemborg schrijft zich weer in met twee teams in de Tweede klasse. Maar dat lijkt me nog iets onzinniger dan de eerder genoemde terugtrekking van het Eerste team.
Maar misschien zijn er nog andere alternatieven?
Die kinderen van jullie derde kun je natuurlijk geen jaartje Hoofdklasse aandoen.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
-
Je hebt helemaal gelijk Hanco.Hanco Elenbaas wrote: Denk je als DVSB-er lekker verlost te zijn van een vervelende concurrent als CEMA/De Vaste Zet, komen er opeens een paar hier zeuren over een herkansing voor CEMA. Heel vervelend!! Nee, een beter idee is Culemborg 2 in de Ereklasse te laten spelen, dat scheelt weer een degradatieplaats.
Wat een instelling Bert! Met jullie nieuwe aanwinsten erbij is het realistischer als jullie gaan proberen Witte van Moort van de vierde plaats af te houden.
[img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]
Maar ik denk dat er in damland stiekempjes wel zo gedacht wordt. Of ben ik de enige bij wie dit soort gedachten opkomen?
-
Als verenigingen een compleet team zien vertrekken heeft dat gevolgen daar kom je niet omheen. Het is prachtig zoals Maastricht het afgelopen seizoen toch heeft gevochten in de ereklasse al had dat team daar natuurlijk eigenlijk niets verloren. Voor Culemborg is het probleem natuurlijk vooral het derde dat tweede moet worden een dubbele promotie voor een team dat onderin de tweede klasse speelt is natuurlijk geen senicure, onhaalbaar eigenlijk. Het zou een zeer hopeloze missie zijn en het alternatief is terugtrekken uit de competitie waarbij de KNDB dan straft met uitsluiting voor het daaropvolgende seizoen zoals ons in Geleen is overkomen.
Ons tweede verloor spelers en we besloten dat het eerlijker voor de competitie was om dan maar niet te spelen maar gevolg is nu uitsluiting voor het nieuwe seizoen en onze spelers staan aan de kant.
Dus moeten we ook in Geleen creatief worden en gaan we maar een nieuwe club oprichten die zich direct inschrijft voor de KNDB competitie, wel raar dat het zo moet.
Helaas kan ik niet op de bondsraad vergadering zijn zaterdag en dat juist nu het zo'n boeiende gebeurtenis lijkt te gaan worden, verdomd jammer maar ik kan nu eenmaal maar op een plaats tegelijk zijn.
Ons tweede verloor spelers en we besloten dat het eerlijker voor de competitie was om dan maar niet te spelen maar gevolg is nu uitsluiting voor het nieuwe seizoen en onze spelers staan aan de kant.
Dus moeten we ook in Geleen creatief worden en gaan we maar een nieuwe club oprichten die zich direct inschrijft voor de KNDB competitie, wel raar dat het zo moet.
Helaas kan ik niet op de bondsraad vergadering zijn zaterdag en dat juist nu het zo'n boeiende gebeurtenis lijkt te gaan worden, verdomd jammer maar ik kan nu eenmaal maar op een plaats tegelijk zijn.
- Hanco Elenbaas
<center>
Jan Peter Patist
nieuwe aanwinst van Witte van Moort</center>
Kees Thijssen over Jan Peter Patist, de nieuwe aanwinst van Witte van Moort, in het bulletin dat diende als voorbereiding van Hiltex op de wedstrijd tegen Meurs Denk en Zet van 28 oktober 2006:
Jan Peter Patist
nieuwe aanwinst van Witte van Moort</center>
Kees Thijssen over Jan Peter Patist, de nieuwe aanwinst van Witte van Moort, in het bulletin dat diende als voorbereiding van Hiltex op de wedstrijd tegen Meurs Denk en Zet van 28 oktober 2006:
De wedstrijd zou in 10-10 eindigen en Patist werd door de slimme Meurs-coaches niet opgesteld.Kees Thijssen wrote: Jan Peter Patist 1343
Uit de eigen kweek. Werd elk jaar door mij gretig gekarakteriseerd als (bijzonder) zwakke schakel.
Gevolg: nederlagen van Arjan van den Berg, Paul Oudshoorn en Johan Wiering. Patist 3x als matchwinnaar. Nu weten we dus dat onderschatting bij deze speler zeer misplaatst is. Jan Peter is een vechter, geen strateeg. Zijn positionele spel is ongeschoold en vaak ongezond (vreemd aandoend omsingelingsspel), bij voorkeur schakelt hij over op tactisch spel met onduidelijke complicaties. Jan Peter wordt soms hardhandig van het bord gezet, maar kan ook zoals we inmiddels weten de beslissende overwinning behalen voor zijn team, is dus zeer grillig, wint en verliest relatief veel. In dit team is Jan Peter natuurlijk wel een zwakke schakel die positioneel aan de tand moet worden gevoeld.
-
Uit het reglement:
51.6 Elk team komt uit in dezelfde klasse waarin het in de vorige competitie uitkwam, tenzij het door promotie het recht heeft verkregen in een hogere, of door degradatie de plicht heeft in een lagere klasse uit te komen.
Elke vereniging waarvan één of meer teams gerechtigd zijn in een klasse van de landelijke competitie uit te komen, heeft de plicht daadwerkelijk met die teams aan de competitie deel te nemen, tenzij dat gezien het ledenaantal van de vereniging onmogelijk is. In dat
geval zal het niet-deelnemende team steeds het laagste van de betreffende teams zijn.
Conclusie op basis van dit artikel: Zolang Culemborg 10 leden heeft, speelt het volgend seizoen gewoon ereklasse, behalve wanneer alle teams worden teruggetrokken.
Ben benieuwd wat het KNDB bestuur cq. bondsraad gaat beslissen.
51.6 Elk team komt uit in dezelfde klasse waarin het in de vorige competitie uitkwam, tenzij het door promotie het recht heeft verkregen in een hogere, of door degradatie de plicht heeft in een lagere klasse uit te komen.
Elke vereniging waarvan één of meer teams gerechtigd zijn in een klasse van de landelijke competitie uit te komen, heeft de plicht daadwerkelijk met die teams aan de competitie deel te nemen, tenzij dat gezien het ledenaantal van de vereniging onmogelijk is. In dat
geval zal het niet-deelnemende team steeds het laagste van de betreffende teams zijn.
Conclusie op basis van dit artikel: Zolang Culemborg 10 leden heeft, speelt het volgend seizoen gewoon ereklasse, behalve wanneer alle teams worden teruggetrokken.
Ben benieuwd wat het KNDB bestuur cq. bondsraad gaat beslissen.