transfer geruchten
-
Ik geloof dat er toen wel een boete betaald moest worden ( 5 gulden [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] ) En de club kreeg punten in mindering. Veel maakt dat in de 2e klasse trouwens niet uit...................mits je wilt promoveren.Bert Zwart wrote:Rinsumageest heeft een aantal jaren geleden haar eerste teruggetrokken uit de eerste klasse en hield een team in de tweede klasse.
De toenmalige competitieleider heeft het indertijd toegestaan dat Rinsumageest met een team bleef meespelen in de 2e klasse (waar het 2e team speelde), waarbij men twee jaar lang afzag van promotie naar de 1e klasse. Dit stond gelijk aan tweemaal achtereen een degradatie. Het alternatief was dat de club zich helemaal zou terugtrekken uit de competitie. Achteraf was het bestuur zeer ongelukkig met deze beslissing en alle verzoeken in die richting zijn voortaan afgewezen. Ik ben het meer eens met de lijn van het huidige bestuur.Bert Zwart wrote:Rinsumageest heeft een aantal jaren geleden haar eerste teruggetrokken uit de eerste klasse en hield een team in de tweede klasse.
Zolang je het op tijd laat weten moet het mogelijk zijn. Een telefoontje naar Stoverink moet genoeg zijn voor Stoop.
Overigens is Ben Smeenk de competitieleider en niet Stoverink.
- Hanco Elenbaas
Dit is inderdaad een vervelende bijkomstigheid, het enige ter zake doende argument tegen een wedstrijd CEMA-DES. Misschien weet iemand hier nog een oplossing voor?GuidoB wrote:Je haalt nogal wat overhoop. Je moet een extra barrage houden tussen 2 teams voor promotie naar de ereklasse, een barrage tussen 5 teams voor promotie naar de hoofdklasse en een barrage tussen 4 teams voor promotie naar de 1e klasse.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
-
- Hanco Elenbaas
Een van de leden van Hiltex komt met het idee om de wedstrijd CEMA-DES te laten spelen om een plaats in de Ereklasse.Hanco Elenbaas wrote:Dit is inderdaad een vervelende bijkomstigheid, het enige ter zake doende argument tegen een wedstrijd CEMA-DES. Misschien weet iemand hier nog een oplossing voor?GuidoB wrote:Je haalt nogal wat overhoop. Je moet een extra barrage houden tussen 2 teams voor promotie naar de ereklasse, een barrage tussen 5 teams voor promotie naar de hoofdklasse en een barrage tussen 4 teams voor promotie naar de 1e klasse.
In een van de twee Hoofdklassen wordt dan in 2007-2008 met 11 teams gespeeld in plaats van met 12. Voor de Eerste klasse en Tweede klasse komt in 2007-2008 een versterkte promotiemogelijkheid.
Lijkt me een prima oplossing.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
Waarom speel je de ereklasse niet met 11 teams? Lijkt me net zo'n slechte oplossing. En waarom laat je Meurs niet gewoon in de ereklasse spelen? Dat lijkt me nog een betere oplossing.Hanco Elenbaas wrote:Een van de leden van Hiltex komt met het idee om de wedstrijd CEMA-DES te laten spelen om een plaats in de Ereklasse.Hanco Elenbaas wrote:Dit is inderdaad een vervelende bijkomstigheid, het enige ter zake doende argument tegen een wedstrijd CEMA-DES. Misschien weet iemand hier nog een oplossing voor?GuidoB wrote:Je haalt nogal wat overhoop. Je moet een extra barrage houden tussen 2 teams voor promotie naar de ereklasse, een barrage tussen 5 teams voor promotie naar de hoofdklasse en een barrage tussen 4 teams voor promotie naar de 1e klasse.
In een van de twee Hoofdklassen wordt dan in 2007-2008 met 11 teams gespeeld in plaats van met 12. Voor de Eerste klasse en Tweede klasse komt in 2007-2008 een versterkte promotiemogelijkheid.
- Hanco Elenbaas
Beter een van de Hoofdklassen met een oneven aantal dan de voor het gezicht van de KNDB veel belangrijker Ereklasse. In de Hoofdklasse zullen velen het niet erg vinden als ze een extra zaterdagmiddag vrij hebben.GuidoB wrote:Waarom speel je de ereklasse niet met 11 teams? Lijkt me net zo'n slechte oplossing. En waarom laat je Meurs niet gewoon in de ereklasse spelen? Dat lijkt me nog een betere oplossing.Hanco Elenbaas wrote:Een van de leden van Hiltex komt met het idee om de wedstrijd CEMA-DES te laten spelen om een plaats in de Ereklasse.Hanco Elenbaas wrote: Dit is inderdaad een vervelende bijkomstigheid, het enige ter zake doende argument tegen een wedstrijd CEMA-DES. Misschien weet iemand hier nog een oplossing voor?
Nu blijkt dat je toch dolgraag Culemborg straf wilt geven door de club tegen zijn zin in de Ereklasse te laten spelen, zou het prettig zijn als je mijn eerdere vragen wilt beantwoorden Guido.
Moeten verenigingen gestraft worden als ze hun sponsor verliezen? Wil je verenigingen zonder sponsor ontmoedigen een sponsor te zoeken door ze het voorbeeld van Raes Maastricht in de Ereklasse voor te houden?
Voor het gezicht van de KNDB is het het allerbeste als alle klassen met 12 teams zijn gevuld. Dit kan alleen als niemand zich terugtrekt.Hanco Elenbaas wrote:Beter een van de Hoofdklassen met een oneven aantal dan de voor het gezicht van de KNDB veel belangrijker Ereklasse. In de Hoofdklasse zullen velen het niet erg vinden als ze een extra zaterdagmiddag vrij hebben.GuidoB wrote:Waarom speel je de ereklasse niet met 11 teams? Lijkt me net zo'n slechte oplossing. En waarom laat je Meurs niet gewoon in de ereklasse spelen? Dat lijkt me nog een betere oplossing.Hanco Elenbaas wrote: Een van de leden van Hiltex komt met het idee om de wedstrijd CEMA-DES te laten spelen om een plaats in de Ereklasse.
Nu blijkt dat je toch dolgraag Culemborg straf wilt geven door de club tegen zijn zin in de Ereklasse te laten spelen, zou het prettig zijn als je mijn eerdere vragen wilt beantwoorden Guido.
Moeten verenigingen gestraft worden als ze hun sponsor verliezen? Wil je verenigingen zonder sponsor ontmoedigen een sponsor te zoeken door ze het voorbeeld van Raes Maastricht in de Ereklasse voor te houden?
Ik wil al jouw vragen beantwoorden, maar deze vragen slaan niet echt ergens op. Natuurlijk wordt er niemand gestraft, ook Meurs in dit geval niet. Meurs heeft gewoon recht op een plaats in de ereklasse en daar worden ze dan ook ingedeeld. Het zal best dat het team zwakker is dan in het volgende seizoen, maar het is zeer de vraag of dit geen ereklasse-waardig team is. Bert merkte dit ook al op. Of het voor hen leuker is om in de hoofdklasse te gaan spelen? Vast wel, maar het zal nog veel leuker zijn als ze ook het 2e team terugtrekken. Kunnen ze in de 2e klasse lekker alles winnen.
Verder zie ik niet waarom een club wordt ontmoedigd om een sponsor te zoeken als ze een plaats hebben in een hoge klasse. Dat zou toch juist een exta stimulans moeten zijn om een sponsor te vinden? Nu is het nog aantrekkelijk om Meurs te sponsoren, volgend seizoen wellicht niet meer.
-
Ik verwacht dat alle teams, behalve misschien VST, Huissen, Witte van Moort en Hiltex, er bezwaar tegen hebben als Meurs volgend jaar geen ereklasse speelt. Het is voor die teams nu weer een stukje makkelijker om zich te handhaven.
Ook vanwege die belangen denk ik niet dat het haalbaar is om in een achterkamertje te regelen dat DES of CEMA alsnog ereklasse mag spelen.
Dit bezwaar zou afgekocht kunnen worden, Stoop zou bijvoorbeeld alle elf teams in de ereklasse een schadevergoeding van 2000 euro kunnen betalen omdat ze zich moeten versterken om CEMA of DES het hoofd te kunnen bieden.
Wanneer DES promoveert en Hoogteijling en Klarenbeek daardoor teruggaan zou je Hiltex 6000 euro moeten betalen.
Ook vanwege die belangen denk ik niet dat het haalbaar is om in een achterkamertje te regelen dat DES of CEMA alsnog ereklasse mag spelen.
Dit bezwaar zou afgekocht kunnen worden, Stoop zou bijvoorbeeld alle elf teams in de ereklasse een schadevergoeding van 2000 euro kunnen betalen omdat ze zich moeten versterken om CEMA of DES het hoofd te kunnen bieden.
Wanneer DES promoveert en Hoogteijling en Klarenbeek daardoor teruggaan zou je Hiltex 6000 euro moeten betalen.
Last edited by Bert Zwart on Thu Mar 15, 2007 14:50, edited 1 time in total.
- Hanco Elenbaas
Ik geef het op Guido (en Bert).
Tjeerd schrijft dat Denk en Zet Culemborg het eerste team terugtrekt.
Dat vindt niemand leuk. Maar reken er maar niet op dat je Culemborg net als Raes Maastricht kunt dwingen toch in de Ereklasse te spelen. Dus ga er maar van uit dat er een oplossing gevonden wordt waar de meesten vrede mee kunnen hebben en dat dat een andere oplossing is dan die jij in je hoofd hebt.
De Hoofdklasse met 11 teams moet de Hoofdklasse worden waar het eerste van Denk en Zet Culemborg in speelt. En Culemborg moet in de 11de en laatste ronde vrij zijn. Zo krijgt Culemborg toch nog een beetje straf.
Tjeerd schrijft dat Denk en Zet Culemborg het eerste team terugtrekt.
Dat vindt niemand leuk. Maar reken er maar niet op dat je Culemborg net als Raes Maastricht kunt dwingen toch in de Ereklasse te spelen. Dus ga er maar van uit dat er een oplossing gevonden wordt waar de meesten vrede mee kunnen hebben en dat dat een andere oplossing is dan die jij in je hoofd hebt.
De Hoofdklasse met 11 teams moet de Hoofdklasse worden waar het eerste van Denk en Zet Culemborg in speelt. En Culemborg moet in de 11de en laatste ronde vrij zijn. Zo krijgt Culemborg toch nog een beetje straf.
- Hanco Elenbaas
En wat moet Culemborg dan wel niet betalen om te voorkomen dat Culemborg 3 als Culemborg 2 niet meer in de Tweede klasse maar in de Hoofdklasse moet spelen?Bert Zwart wrote:Ik verwacht dat alle teams, behalve misschien VST, Huissen, Witte van Moort en Hiltex, er bezwaar tegen hebben als Meurs volgend jaar geen ereklasse speelt. Het is voor die teams nu weer een stukje makkelijker om zich te handhaven.
-
TjeerdH wrote:het eerste team wordt dan ook opgeheven.
Volgens mij schrijft Tjeerd dat niet. Hij schrijft dat het eerste team wordt opgeheven. Dit kan natuurlijk alleen als Meurs alle teams terugtrekt, want anders is een ander team het eerste team en is dit niet opgeheven. Flauw. De vraag is wat Tjeerd bedoelt. In de huidige samenstelling houdt het team inderdaad op te bestaan. Logisch is het in mijn ogen, als de spelers doorschuiven van het 2e naar het 1e team en van het 3e team naar het 2e team. Terugtrekken is een andere optie, maar hiermee zijn veel betrokkenen (KNDB-bestuur, andere clubs) niet blij. Kan Tjeerd vertellen wat de plannen van zijn club zijn?Hanco Elenbaas wrote:Tjeerd schrijft dat Denk en Zet Culemborg het eerste team terugtrekt.
-