Halve Finales NK Senioren

Post Reply
Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Sun Feb 25, 2007 15:05

Jan Pieter wrote:
Wieger Wesselink wrote:Ik ben benieuwd wanneer er een einde komt aan het bij gelijk eindigen mag er geen barrage gespeeld worden-syndroom van de KNDB [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img].
Kom, kom, we zijn net verlost van het bij gelijk eindigen moet er een barrage gespeeld worden-syndroom, dat ons tot lachertje van de sportwereld maakte, omdat we na een toernooi van twee of zelfs drie weken nog steeds geen winnaar haden.
Er zijn de laatste jaren allerlei mogelijkheden geopperd om een barrage binnen redelijke tijd te laten eindigen, maar toch geeft men de voorkeur aan kunstgrepen om een barrage te vermijden. Het NK van een paar jaar terug, waarin de laatste partij van Barkel bepalend was voor de volgorde van de nummers 1 t/m 3, was dat volgens jou geen lachertje?

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Feb 25, 2007 15:35

Wieger Wesselink wrote:
Jan Pieter wrote:
Wieger Wesselink wrote:Ik ben benieuwd wanneer er een einde komt aan het bij gelijk eindigen mag er geen barrage gespeeld worden-syndroom van de KNDB [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img].
Kom, kom, we zijn net verlost van het bij gelijk eindigen moet er een barrage gespeeld worden-syndroom, dat ons tot lachertje van de sportwereld maakte, omdat we na een toernooi van twee of zelfs drie weken nog steeds geen winnaar haden.
Er zijn de laatste jaren allerlei mogelijkheden geopperd om een barrage binnen redelijke tijd te laten eindigen, maar toch geeft men de voorkeur aan kunstgrepen om een barrage te vermijden. Het NK van een paar jaar terug, waarin de laatste partij van Barkel bepalend was voor de volgorde van de nummers 1 t/m 3, was dat volgens jou geen lachertje?
Ok, Wieger gaat in de bondsraad zitten om het hoogstpersoonlijk allemaal beter te regelen. Een mailtje naar secretaris@kndb.nl is voldoende. Mijn zegen heb je, mijn stem kun je verdienen als je goede ideeën hebt. Aan zuurpruimen die alles beter weten, hebben we niets. Aan mensen die actie ondernemen hebben we wel wat.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Feb 25, 2007 15:40

Ah, discussie omtrent wel of niet barrages.
Leuk.

Maar weet iemand al uitslagen van de barrages van de halve finales?

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Sun Feb 25, 2007 16:00

GuidoB wrote:Ok, Wieger gaat in de bondsraad zitten om het hoogstpersoonlijk allemaal beter te regelen. Een mailtje naar secretaris@kndb.nl is voldoende. Mijn zegen heb je, mijn stem kun je verdienen als je goede ideeën hebt. Aan zuurpruimen die alles beter weten, hebben we niets. Aan mensen die actie ondernemen hebben we wel wat.
Guido waarom bied jij je niet aan als moderator van dit forum? Een mailtje naar webmaster@fmjd.org is voldoende. Mijn zegen heb je, mijn stem kun je verdienen als je goede ideeën hebt. Aan zuurpruimen die alles beter weten, hebben we niets. Aan mensen die actie ondernemen hebben we wel wat. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Last edited by Wieger Wesselink on Sun Feb 25, 2007 16:38, edited 1 time in total.

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Sun Feb 25, 2007 16:09

Piet Bouma wrote:Ah, discussie omtrent wel of niet barrages.
Leuk.

Volgens teletekst hebben Hein Meijer en Peter Schuitema zich geplaatst. Leuk voor Peter, want hij zat er in het verleden al heel dichtbij.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sun Feb 25, 2007 16:10

Wieger Wesselink wrote:Het NK van een paar jaar terug, waarin de laatste partij van Barkel bepalend was voor de volgorde van de nummers 1 t/m 3, was dat volgens jou geen lachertje?
Fraai is anders, maar elke regel die ervoor zorgt dat er op de slotdag van het toernooi een kampioen is, vind ik beter dan een barrage op een later tijdstip.
Een snelle barrage op de slotdag (bijv. de formule van het NK rapid: beide spelers een kwartier tot er een overwinning of een vlag valt) vind ik overigens prima.

Groeneveld

geplaatst hebben zich

Post by Groeneveld » Sun Feb 25, 2007 16:28

Sarah Rijgersberg bij de dames

Bij de heren Meijer en Schuitema

als het tenminste klopt

[img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Sun Feb 25, 2007 16:40

Jan Pieter wrote:
Wieger Wesselink wrote:Het NK van een paar jaar terug, waarin de laatste partij van Barkel bepalend was voor de volgorde van de nummers 1 t/m 3, was dat volgens jou geen lachertje?
Fraai is anders, maar elke regel die ervoor zorgt dat er op de slotdag van het toernooi een kampioen is, vind ik beter dan een barrage op een later tijdstip.
Een snelle barrage op de slotdag (bijv. de formule van het NK rapid: beide spelers een kwartier tot er een overwinning of een vlag valt) vind ik overigens prima.
Mooi, over dat laatste zijn we het in ieder geval eens.

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Feb 25, 2007 17:39

Wieger Wesselink wrote:
GuidoB wrote:Ok, Wieger gaat in de bondsraad zitten om het hoogstpersoonlijk allemaal beter te regelen. Een mailtje naar secretaris@kndb.nl is voldoende. Mijn zegen heb je, mijn stem kun je verdienen als je goede ideeën hebt. Aan zuurpruimen die alles beter weten, hebben we niets. Aan mensen die actie ondernemen hebben we wel wat.
Guido waarom bied jij je niet aan als moderator van dit forum? Een mailtje naar webmaster@fmjd.org is voldoende. Mijn zegen heb je, mijn stem kun je verdienen als je goede ideeën hebt. Aan zuurpruimen die alles beter weten, hebben we niets. Aan mensen die actie ondernemen hebben we wel wat. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Wieger, waar slaat deze reactie op? Waar laat ik weten interesse te hebben in het zuiveren van berichten op dit forum?

Overigens heeft Wieger nog steeds niet vermeld welke mogelijkheden er de laatste jaren zijn geopperd om een barrage binnen redelijke tijd te laten eindigen. Maar dat horen we binnenkort wel van hem in de bondsraad.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Feb 25, 2007 17:58

GuidoB wrote:
Overigens heeft Wieger nog steeds niet vermeld welke mogelijkheden er de laatste jaren zijn geopperd om een barrage binnen redelijke tijd te laten eindigen. Maar dat horen we binnenkort wel van hem in de bondsraad.
Op blz. 3 van dit forum staat de door Jelmer Martens geopende topic:
Nieuwe ideeën voor de damsport.
(Ongelooflijk hoe snel zo'n topic op de achtergrond raakt.... )
Een mooie plek om te discussieren over de barrages.
Misschien dat Wieger daar zijn ideeën ook kwijt kan.
Op blz. 3 van die topic staat ook al een voorstel voor alternatieve barrages.
Schiet er eens op!!

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Sun Feb 25, 2007 18:03

GuidoB wrote:
Wieger Wesselink wrote:
Wieger, waar slaat deze reactie op? Waar laat ik weten interesse te hebben in het zuiveren van berichten op dit forum?
Guido, waar slaat deze reactie op? Waar laat ik weten interesse te hebben in het plaatsnemen in de bondsraad?

Groeneveld

Post by Groeneveld » Sun Feb 25, 2007 18:14

TjeerdH wrote:Dan nog een keer, op volgorde van de nieuwe rating:

J.Lemmen 1423
B.Provoost 1421
T.Hage 1381
F.de Koning 1378
E.v. Hierden 1365
W.v.d.Kooij 1364
A.Schotanus 1343
L.Sekongo 1317
W.Ludwig 1315
M.Verkaik 1249

G.Jansen 1528
P.Oudshoorn 1397
M.Barkel 1391
M.Kroesbergen 1386
B.Hollander 1374
P.v.d.Stap 1336
M.Palmans 1329
P.Steijlen 1282
D.Merkus 1278
R.Meijer 1271

J.v.d.Akker 1450
S.Winkel 1421
P.Meurs 1393
J.Sterrenburg 1376
D.Slotboom 1343
A.Ottink 1333
P.Schuitema 1308
D.Kasse 1295
R.Boomstra 1247
Th.Berends 1244

A.v.Berkel 1448
C.v.Dusseldorp 1432
H.Meijer 1406
B.Derkx 1381
K-H.Leijenaar 1341
R.Keurentjes 1335
G.Boom 1332
P.Sier 1302
H.Wong 1278
B.Koullen 1271

.

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Feb 25, 2007 18:43

Wieger Wesselink wrote:Waar laat ik weten interesse te hebben in het plaatsnemen in de bondsraad?
Ah, je hebt geen inseresse? Dan hebben we niets aan jou als het gaat om het verbeteren van de barrages. Jammer maar helaas.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun Feb 25, 2007 18:54

GuidoB wrote:
Wieger Wesselink wrote:Waar laat ik weten interesse te hebben in het plaatsnemen in de bondsraad?
Ah, je hebt geen inseresse? Dan hebben we niets aan jou als het gaat om het verbeteren van de barrages. Jammer maar helaas.

Als Guido zegt dat E[X]^= E[X^2] dan moet iedereen, ook Theo en Wieger, zijn muil houden.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Feb 25, 2007 23:58

Hanco Elenbaas wrote:Image
foto: Manon Bassant

Wordt Hein de tweede Hiltex 2 speler na Bert Raven die zich plaatst voor de Finale ?
Het zou Hein's 16de NK finale worden.
Wieger Wesselink wrote:
Piet Bouma wrote:Ah, discussie omtrent wel of niet barrages.
Leuk.

Volgens teletekst hebben Hein Meijer en Peter Schuitema zich geplaatst. Leuk voor Peter, want hij zat er in het verleden al heel dichtbij.
Ja, hartelijk gefeliciteerd Peter, ook namens Paul en Hein die vinden dat Peter zich zeer verdiend heeft geplaatst!
Het moet een enerverende uitputtingsslag zijn geweest.
Om 10:00 uur begonnen Marino en Paul met hun herkamp, die om 12:30 nog niet tot een beslissing had geleid. In de derde partij had Marino een winnend zetje gemist, maar daarna was het steeds Paul die het dichtst bij de overwinning was. Paul had trouwens in de zaterdagronde ook al rond de 47ste zet de winst gemist tegen Michiel, die in het late middenspel zou zijn gaan knoeien.

Rond 12:30 vandaag, na 6 remises, besloten Paul en Marino dat het lot maar moest beslissen. Paul won de loting.

In de eerste ronde van de barrage versloeg Hein Jasper met een goed bestudeerde variant op een eerder gespeelde partij tussen Ton Sijbrands en Jean-Marc Ndjofang, waarin Hein de paden volgde van Ndjofang. Paul kwam niet verder dan remise tegen Peter.
In de tweede ronde speelde Jasper alles of niets tegen Peter. Peter won. Hein en Paul kwamen remise overeen.
De derde ronde bracht Paul niet langs Jasper, terwijl Hein niet wist te winnen van Peter.
Nogmaals, ook namens Hein en Paul felicitaties en complimenten voor Peter!

Hein gaat zich nu als eerste speler van Hiltex 2 proberen te kwalificeren voor het WK in Hardenberg.

Wel kun je je afvragen of het eerlijk is om een speler die eerst een 2 ½ uur durende uitputtingsbarrage heeft gespeeld met relatief frisse spelers opnieuw barrage te laten spelen. Maar van Paul heb ik hierover geen wanklank gehoord.

Post Reply