Peter de Hek wrote:Hanco Elenbaas wrote:
Daarnaast hoort een speler van het formaat Rob Clerc natuurlijk altijd uitgenodigd te worden voor de finale.
Waarom?
Het gaat mij hierom publiciteit, die genereert Rob Clerc m.i. nauwelijks. Dit integenstelling tot Ton Sijbrands en Harm Wiersma. Maar goed jij beoordeelt deze situatie ongetwijfeld op basis van Rob Clerc zijn damkwaliteiten. Vanuit dat perspectief ben ik met je eens dat wanneer je al keuzeplaatsen te vergeven hebt Clerc daar als een van de eerste in aanmerking voor kan komen. Let wel kan, ik persoonlijk zie dan meer in een uitnodiging voor b.v. Auke Scholma, naar zijn partijen kijk ik met meer plezier dan die van Rob Clerc.
Het is vanzelfsprekend dat Rob Clerc meedoet aan het NK 2004.
Auke Scholma is een interessante sterke speler, maar ook iemand die in zijn carrière misschien éénachtste heeft bereikt van wat Rob Clerc bij elkaar heeft gespeeld.
Daarnaast is Rob Clerc iemand die de organiserende vereniging Huissen in de jaren tachtig heeft helpen grootmaken.
Veel landskampioenschappen van Huissen in die periode zijn voor een belangrijk deel aan Clerc te danken.
Een mooie oprolpartij van Clerc is zelfs voor Ton Sijbrands erg interessant.
Jammer dat die persmap van Rob Clerc nooit door een insider is samengesteld!
Er zijn nog vele sappige details aan te dragen, die via de sportpagina's voor de nodige opschudding zouden zorgen. De naam Rob Clerc zou met één keiharde knal gevestigd zijn in de Nederlandse sportwereld.
"Rob Clerc?!! Oh, die van ...!! Hahahahah!!!"
Als ik die verhalen hier zou onthullen, ben ik bang dat het (incrementele) hart van Guest het begeeft.