Hij veegde mij voor straf in 25 zetten van het bord.Jelmer Martens wrote:Hoe reageerde Johan eigenlijk op deze gemiste kans?
Bondscompetitie 2006-2007
- Hanco Elenbaas
-
Voir article d'UKRSHASHKI sur A. DOMCHEV dans le cadre de la compétition interclubs.
http://babelfish.altavista.com/babelfis ... cat%3d7%26
www.ukrshashki.com
http://babelfish.altavista.com/babelfis ... cat%3d7%26
www.ukrshashki.com
Information : my first priority !!
L'info en première ligne !!
L'info en première ligne !!
-
Vorig jaar vond ik het al opmerkelijk en dit jaar weer. Jonge spelers presteren soms opvallend goed! Zo staat Roel Boomstra momenteel achtste in de topscorerslijst van de Ereklasse. Interessant gegeven, want hoewel bij een jonge speler als Roel z'n rating ongetwijfeld achter blijft bij zijn speelsterkte, is 9 uit 6 natuurlijk wel ERG goed. Vraag is dan: is zo'n speler dan werkelijk al zo goed, of is de Nationale competitie motiverend, eindelijk tegenstanders van naam (zo speelde Roel Boomstra o.a. tegen Gantwarg) en stijgt een speler dan boven zichzelf uit?
-
- Real name: Martijn van Gortel
Denk dat Roel nog teveel onderschat wordt. Bovendien is het als eerste jaars Ereklasser altijd makkelijker dan de jaren daarna. Je speelt nog vrijuit, niks is slecht, het kan alleen maar goed gaan.pietervdvorm wrote:Vorig jaar vond ik het al opmerkelijk en dit jaar weer. Jonge spelers presteren soms opvallend goed! Zo staat Roel Boomstra momenteel achtste in de topscorerslijst van de Ereklasse. Interessant gegeven, want hoewel bij een jonge speler als Roel z'n rating ongetwijfeld achter blijft bij zijn speelsterkte, is 9 uit 6 natuurlijk wel ERG goed. Vraag is dan: is zo'n speler dan werkelijk al zo goed, of is de Nationale competitie motiverend, eindelijk tegenstanders van naam (zo speelde Roel Boomstra o.a. tegen Gantwarg) en stijgt een speler dan boven zichzelf uit?
Als Roel nu maar zo goed blijft spelen zou Hijken er vast nog eens een mooie transfersom voor kunnen vangen
ik denk dat beide gebruikte argumenten kloppen, de bondscompetitie werkt motiverend (eindelijk eens ANDERE tegenstanders) en Roel is gewoon goed. Maar even los daarvan, er zijn nog heel veel andere goede jeugdspelers ook die hoger zouden kunnen spelen dan ze nu doen. Alleen durven heel veel verenigingen het niet aan om die te laten spelen. Er is wel een verandering zichtbaar, kijk maar eens goed naar de lijsten, de kenners zullen zien dat er steeds jongere spelers ook buiten de 2e klasse spelen ! (en met behoorlijke resultaten) Met andere woorden, het kunnen er nog steeds meer zijn als de durf er was en als anderen hun plaatsje zouden willen opofferen ten gunste van de toekomst.....
Maar nogmaals : het positieve begin is er zeker !
Maar nogmaals : het positieve begin is er zeker !
Evgeni Watoetin liet afgelopen vrijdag op de training van Meurs Denk en Zet onderstaand fragment zien. Het komt uit de geruchtmakende partij Watoetin-van Schaik jr.
Ondanks dat Evgeni wist dat achterlopen altijd gevaarlijk is, kon hij het niet laten om met 29. 39-33? de zwarte voorpost op veld 29 te bestoken. Waarom is dit niet zo'n goed idee?
Ondanks dat Evgeni wist dat achterlopen altijd gevaarlijk is, kon hij het niet laten om met 29. 39-33? de zwarte voorpost op veld 29 te bestoken. Waarom is dit niet zo'n goed idee?
-
Iets als 15-20, 22-28 ?Voorpost wrote:Evgeni Watoetin liet afgelopen vrijdag op de training van Meurs Denk en Zet onderstaand fragment zien. Het komt uit de geruchtmakende partij Watoetin-van Schaik jr.
-
Piet Bouma wrote:Iets als 15-20, 22-28 ?Voorpost wrote:Evgeni Watoetin liet afgelopen vrijdag op de training van Meurs Denk en Zet onderstaand fragment zien. Het komt uit de geruchtmakende partij Watoetin-van Schaik jr.
Voor mij een nieuwe wending!
Misschien even de juiste stand opzetten Blondegod?blondegod wrote:
Blondegod - Watoetin
Stand klopt waarschijnlijk niet helemaal, maar het principe wel.
Watoetin speelde 14-19?
Ik was er zoals gewoonlijk niet bij en nam het 2om2 ruiltje geloof ik. Een jaar later kwam ik er achter dat er een veel betere voortzetting is voor wit! Die Watoetin leert het ook nooooit
Neem aan dat het niet gaat over wendingen als 24-20 en 28-23,
of 29-23 en 28-23....
-
Dank Jelmer!Jelmer Martens wrote:TjeerdH wrote:Misschien even de juiste stand opzetten Blondegod?
Neem aan dat het niet gaat over wendingen als 24-20 en 28-23
Tjeerd, daar gaat het dus wel om. Dit is de stand (ereklasse 14/2/2004), met dank uiteraard aan Turbo Dambase van Klaas Bor.
Toch wel erg simpel...al sprake van tijdnood?
(Zwart is gewoon overspeeld in die stand)
De Limburgse derby in de ereklasse is in aantocht, nooit eerder troffen twee Limburgse clubs elkaar op het hoogste niveau en gezien de stand op de ranglijst zal het voorlopig ook wel bij deze ene keer blijven. Op diverse sites wordt de spanning ludiek opgevoerd, een leuk sfeertje zo voor een damwedstrijd.
Nu maar hopen dat de Limburgse kranten ook eens meer kunnen schrijven dan de standaard stukjes die we normaal lezen.
www.pldb.nl
www.devastezet.nl
Nu maar hopen dat de Limburgse kranten ook eens meer kunnen schrijven dan de standaard stukjes die we normaal lezen.
www.pldb.nl
www.devastezet.nl
- archimedes
Het staat in ieder geval in de agenda in De Limburger/Limburgs Dagblad (http://mgl.digi-dition.nl/daily/2006/12 ... 83_897.php), maar wel in Geleen i.p.v. Berg en Terblijt......Dieter wrote:Nu maar hopen dat de Limburgse kranten ook eens meer kunnen schrijven dan de standaard stukjes die we normaal lezen.