Verkiezingen
- Hanco Elenbaas
Onder andere om die reden wordt het waarschijnlijk CDA-PvdA-VVD.composite wrote:Een zespartijen-kabinet... Bij de eerste de beste scheet valt zo'n kabinet uit elkaar.Hanco Elenbaas wrote:Er kan een redelijk sociaal bewogen kabinet worden geformeerd met de partijen PvdA, SP, GL, Christen Unie, D'66 en PvdD, momenteel samen goed voor 76 zetels.
Een beter scenario zou zijn CDA-PvdA-SP, maar het ligt voor de hand dat de SP op een strategisch moment uit zo'n kabinet stapt, als de belangenverstrengeling tussen multi-nationals (olie, wapens, medicijnen, banken), CDA en PvdA aan het licht komt.
- Eric Sanders
Ten eerste is het gebruikelijk dat grote winnaars aan de onderhandelingstafel worden uitgenodigd. Ten tweede krijgt een kleine PvdA ten opzichte van een grote CDA weinig in de melk te brokkelen, dus zullen zij aansturen op onderhandelingen met de SP erbij, ook omdat zij zelf verliezers zijn. Dan zitten zij mooi in het midden en is er een groot links blok naast de rechtse CDA.Jelmer Martens wrote:Waarom zou het CDA met de SP moeten onderhandelen? Ze hebben de SP niet nodig; volgens de peilingen heeft PvdA-CDA nog steeds een meerderheid.Eric Sanders wrote:Bij de coalitie-onderhandelingen zullen ze namelijk niet alleen met de PvdA, maar ook met de SP om de tafel moeten. Komen ze er niet uit, dan krijgen we of een instabiel rechts kabinet, een minderheidskabinet of nieuwe verkiezingen.
Overigens geef ik die onderhandelingen weinig kans van slagen.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
- Hanco Elenbaas
Bijna 40% van de stemgerechtigden weet nog niet op wie ze woensdag gaan stemmen. Speciaal voor deze groep is nu een nieuw soort stemwijzer ontwikkeld.
-
Ik kom bij het CDA uit, ben ik toevallig ook lid van. Maar met deze test had ik net zo goed bij Wilders of bij Groen Links terecht kunnen komen, want je wordt gedwongen extreme antwoorden te kiezen.Hanco Elenbaas wrote:Bijna 40% van de stemgerechtigden weet nog niet op wie ze woensdag gaan stemmen. Speciaal voor deze groep is nu een nieuw soort stemwijzer ontwikkeld.
Volgens de peilingen heeft PvdA-CDA geen meerderheid meer, gelukkig maar, want dat wordt een ramp. 'Links' plus ChristenUnie zou - inderdaad Hanco - net 76 zetels halen. Balkenende de premierbonus en Bos alnog premier?
Dat zou de ultieme wraak van de PvdA voor de mislukte formatie in 1977 zijn. Toen werd de partij van Den Uyl de grootste, maar uiteindelijk kwam er een kabinet CDA-VVD. Dit was grotendeels te wijten aan overvragen door de PvdA. Lees het boek "De verbeelding aan de macht' van Bootsma/Breedveld maar. En Trouw-journalist Breedveld kun je moeilijk van anti-linkse sentimenten betichten, integendeel.
- Eric Sanders
- Hanco Elenbaas
-
In dat geval blijf ik nog een decennium of wat in the home of the brave and land of the free... ik voorspel daarnaast dat met Marijnissen als premier zo'n 500.000 ondernemende en/of hoog-opgeleide Nederlanders hun biezen pakken. Toch geef ik aan Marijnissen de voorkeur boven Bos en eigenlijk is het allemaal niks.
- Hanco Elenbaas
"The home of the brave and the land of the free", Where The Vandals Took The Handles.Bert Zwart wrote:In dat geval blijf ik nog een decennium of wat in the home of the brave and land of the free...
Hoe zou minister-president Jan Marijnissen omgaan met multinationals, Brussel, wapenindustrie, farmaceutische industrie en dergelijke? Zou minister-president Marijnissen werkelijk alle banken nationaliseren en zou Marijnissen ook Beatrix en haar Habsburgse clan het land uit flikkeren?Bert Zwart wrote:Toch geef ik aan Marijnissen de voorkeur boven Bos en eigenlijk is het allemaal niks.
Ik ben bang dat TNO Delft en AIVD al lang geleden in de stemcomputers de oplossing gevonden hebben om te voorkomen dat we ooit een minister-president Marijnissen zullen krijgen.
-
En dat noemt mij dan een rechtse rakker...Bert Zwart wrote:In dat geval blijf ik nog een decennium of wat in the home of the brave and land of the free... ik voorspel daarnaast dat met Marijnissen als premier zo'n 500.000 ondernemende en/of hoog-opgeleide Nederlanders hun biezen pakken. Toch geef ik aan Marijnissen de voorkeur boven Bos en eigenlijk is het allemaal niks.
-
Eric je mag best grapjes maken maar als ik jou was zou ik alles hier als de weerlicht verpatsen en permanent richting Thailand vertrekken. Een mooi land waar het leger nog een ouderwetse vinger in de pap heeft. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
-
Welja Bert, alsof DVSB zich na jouw vertrek nog een brain drain kan veroorloven! Laten we maar gewoon afwachten, als het woensdag slecht weer is hebben veel SP-kiezers geen zin om naar het stemhokje te komen. Dus Hanco, als Marijnissen geen premier wordt, moet je maar verhaal gaan halen bij de weergoden. Niet bij zogenaamd dubieuze stemcomputers.
-
Zonder geld Thailand binnenkomen is het stomste wat je kunt doen, tenzij je de rest van je leven als boeddhistische monnik door het leven wilt gaan. Wat overigens mogelijk best een optie is.Bert Zwart wrote:Eric je mag best grapjes maken maar als ik jou was zou ik alles hier als de weerlicht verpatsen en permanent richting Thailand vertrekken. Een mooi land waar het leger nog een ouderwetse vinger in de pap heeft. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
In landen als Thailand, Brazilie, Filippijnen, Dominicaanse Republiek etc. wonen honderden miljoenen mensen die weten dat ze nooit in hun leven de kans zullen krijgen om meer te verdienen dan pakweg 100 euro per maand.
In wat minder mate geldt die problematiek ook voor de door jou zo geliefkoosde VS. Een kwart leeft onder de armoedegrens, een derde kan geen ziektekostenverzekering afsluiten. Leuk om te wonen, de VS, als je maar geld en/of kansen hebt.
Ik kom uit een rechts nest, maar ik zie door al die reizen die ik gemaakt heb wel de dingen zoals ze zijn.
-
-
Het land is ook wel erg guur geworden, met Bush en de zijnen. Niet alleen de buitenlandse politiek, maar ook intern.Bert Zwart wrote:Het is ook hier inderdaad schrijnend Eric ... veel mensen raken hier dakloos omdat ze hun ziekenhuisrekening niet kunnen betalen, mede doordat de medicare en social security leeggeplunderd is.
Het land van de vrijheid heeft een zekere aantrekkingskracht, maar wat mij betreft dan toch liever onder leiding van de Kennedy's, Carters en Clintons.