Verkiezingen

Op wie ga je 22 november stemmen?

Poll ended at Thu Nov 23, 2006 21:03

CDA
7
13%
PvdA
7
13%
VVD
6
11%
D66
1
2%
SP
10
18%
GroenLinks
4
7%
ChristenUnie
3
5%
SGP
1
2%
PvdDieren
1
2%
PVV (Wilders)
4
7%
EenNL (Pastors)
9
16%
Fortuyn
0
No votes
anders
2
4%

Total votes: 55

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Oct 23, 2006 19:53

Alex wrote:Als de dammers een doorsnee van de samenleving zijn, dan krijgen we zo te zien weer een kabinet als de afgelopen 4 jaar en willen we dat? NEE!! Balkenellende mag wat mij betreft de oppositie in of nog beter achter de geraniums (zonder wachtgeld) net als Kutte trouwens.
Mark Rutte nam overigens wel de moeite om The Hague Open 2006 van een openingsspeech te voorzien.

Leuk zal hij het niet vinden om door een van de organisatoren 'Kutte' te worden genoemd, zelfs niet in de wetenschap dat het veruit de domste man uit de zaal betrof.

Alex

Post by Alex » Mon Oct 23, 2006 19:58

Eric van Dusseldorp wrote:
Alex wrote:Als de dammers een doorsnee van de samenleving zijn, dan krijgen we zo te zien weer een kabinet als de afgelopen 4 jaar en willen we dat? NEE!! Balkenellende mag wat mij betreft de oppositie in of nog beter achter de geraniums (zonder wachtgeld) net als Kutte trouwens.
Mark Rutte nam overigens wel de moeite om The Hague Open 2006 van een openingsspeech te voorzien.

Leuk zal hij het niet vinden om door een van de organisatoren 'Kutte' te worden genoemd, zelfs niet in de wetenschap dat het veruit de domste man uit de zaal betrof.
Wat ik op persoonlijke titel zeg, kan verschillen wat ik als lid van een organisatiecomité zeg. Ik had dan ook persoonlijk liever een ander de opening zien doen. Ik kan 'm overigens ook Kamertrut noemen (zie elders).

En over dom gesproken: kijk eens in de spiegel en/of doe en IQ-test, ik heb er 's 1 gedaan en kwam uit op ca. 125

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Oct 23, 2006 20:01

Die dag zaten er dus meer dan 100 hoogbegaafde dammers in 1 zaal...

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Mon Oct 23, 2006 20:04

ildjarn wrote:
ildjarn wrote:Wat heeft dit met dammen te maken? Welke partij heeft standpunten over het dammen?
"Wat stemmen dammers" heeft met dammen te maken.
Het heeft met dammers te maken, niet met dammen.
He, wat zurig nou ildjarn.
Ik heb nergens in de regels zien staan dat elke discussie over dammen moet gaan. Lijkt me ook nergens voor nodig. Andere onderwerpen, zoals muziek, politiek kunnen ook interessant zijn.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Oct 23, 2006 20:11

Alex wrote: En over dom gesproken: kijk eens in de spiegel en/of doe en IQ-test, ik heb er 's 1 gedaan en kwam uit op ca. 125
Fascinerend. Adembenemend. Maar hoe komt het dan dat je zo ontieglijk dom overkomt, zowel achter het dambord als hier op het forum?

Iemand die Rutte heet Kutte noemen, zoiets vond ik op achtjarige leeftijd al bijzonder flauw. En toen wist ik nog niet eens wat een kut was.

Alex

Post by Alex » Mon Oct 23, 2006 20:20

Alex wrote: En over dom gesproken: kijk eens in de spiegel en/of doe en IQ-test, ik heb er 's 1 gedaan en kwam uit op ca. 125
Fascinerend. Adembenemend. Maar hoe komt het dan dat je zo ontieglijk dom overkomt, zowel achter het dambord als hier op het forum?

Iemand die Rutte heet Kutte noemen, zoiets vond ik op achtjarige leeftijd al bijzonder flauw. En toen wist ik nog niet eens wat een kut was.
Misschien zegt dat meer over jou dan over mij? En om iets dergelijks als Balkenellende te zeggen, kon ik zo gauw niks anders bedenken dan Kutte. Ik had, zo bedenk ik nu, beter Nutte(loos) kunnen zeggen.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Oct 23, 2006 20:31

Alex wrote:

Misschien zegt dat meer over jou dan over mij? En om iets dergelijks als Balkenellende te zeggen, kon ik zo gauw niks anders bedenken dan Kutte. Ik had, zo bedenk ik nu, beter Nutte(loos) kunnen zeggen.
Met een IQ van ca. 125 had dat toch zeker moeten lukken.

Jelmer Martens

Post by Jelmer Martens » Tue Oct 24, 2006 11:47

In eerste instantie dacht ik ook dat deze draad over de bondsraadverkiezingen ging, al ben ik natuurlijk een beetje biased. Politiek is een leuk onderwerp, dus als andere dammers dat ook vinden, prima. Moeten we voor de bondsraadverkiezingen een andere draad openen of mogen we af en toe deze zijweg bewandelen?

Afgelopen weekend heb ik de stemwijzer ingevuld en daar werd ik niet veel wijzer van: 1. EenNL 2. GroenLinks. Nu heb ik inderdaad een wat afwijkende mening: wat milieu betreft mag er van mij een links kabinet komen, maar voor de economie en integratie houd ik dan mijn hart vast. Waarom bestaat er niets zoiets als Groen Rechts?

Dieter

Post by Dieter » Tue Oct 24, 2006 13:19

Jelmer Martens wrote:In eerste instantie dacht ik ook dat deze draad over de bondsraadverkiezingen ging, al ben ik natuurlijk een beetje biased. Politiek is een leuk onderwerp, dus als andere dammers dat ook vinden, prima. Moeten we voor de bondsraadverkiezingen een andere draad openen of mogen we af en toe deze zijweg bewandelen?

Afgelopen weekend heb ik de stemwijzer ingevuld en daar werd ik niet veel wijzer van: 1. EenNL 2. GroenLinks. Nu heb ik inderdaad een wat afwijkende mening: wat milieu betreft mag er van mij een links kabinet komen, maar voor de economie en integratie houd ik dan mijn hart vast. Waarom bestaat er niets zoiets als Groen Rechts?
Laat ik nu net gisteren een discussie voeren waarbij ik ook voorstelde dat er een Groen Rechts moest komen, zo'n partij heeft draagvlak geloof ik Jelmer

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Tue Oct 24, 2006 15:17

Dieter wrote:
Jelmer Martens wrote:In eerste instantie dacht ik ook dat deze draad over de bondsraadverkiezingen ging, al ben ik natuurlijk een beetje biased. Politiek is een leuk onderwerp, dus als andere dammers dat ook vinden, prima. Moeten we voor de bondsraadverkiezingen een andere draad openen of mogen we af en toe deze zijweg bewandelen?

Laat ik nu net gisteren een discussie voeren waarbij ik ook voorstelde dat er een Groen Rechts moest komen, zo'n partij heeft draagvlak geloof ik Jelmer
Ik voel meer voor Zwart Wit en stem op de Dampartij.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Tue Oct 24, 2006 15:28

Klaas van der Laan wrote:Ik voel meer voor Zwart Wit en stem op de Dampartij.
De Partij voor de Dieren steunt ongetwijfeld het damhert.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Alex

Post by Alex » Tue Oct 24, 2006 15:33

ildjarn wrote:
Klaas van der Laan wrote:Ik voel meer voor Zwart Wit en stem op de Dampartij.
De Partij voor de Dieren steunt ongetwijfeld het damhert.
Pastors is een RotterDAMMER

Ik vraag me af welke partijen er bij 'anders' horen, ze staan er toch allemaal op? Overigens mis ik een optie, te weten 'ik stem niet'.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Tue Oct 24, 2006 15:49

Alex wrote:Ik vraag me af welke partijen er bij 'anders' horen, ze staan er toch allemaal op? Overigens mis ik een optie, te weten 'ik stem niet'.
Er zijn nog wel een aantal partijen hoor.
Wie op 22 november niet stemt, heeft in deze poll ook niets te zoeken. Die optie 'ik stem niet' is dan ook nergens voor nodig.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Oct 30, 2006 14:39

Brabants Dagblad, 30 oktober 2006

Stemmachines in 35 gemeentes afgekeurd

DEN HAAG (ANP) - De stemmachines in 35 gemeentes zijn afgekeurd omdat bij deze apparaten makkelijk is te achterhalen wat iemand heeft gestemd. Amsterdam moet weer met potlood gaan stemmen, andere gemeentes kunnen hier ook voor kiezen of andere stemmachines inschakelen.
<center>
Image
De stemmachines in 35 gemeentes zijn afgekeurd omdat bij deze
apparaten makkelijk is te achterhalen wat iemand heeft gestemd.
Amsterdam moet weer met potlood gaan stemmen, andere gemeentes
kunnen hier ook voor kiezen of andere stemmachines inschakelen.
ANP Photo
</center>

Dat heeft minister Atzo Nicolaï (Bestuurlijke Vernieuwing) maandag bekendgemaakt. Het gaat om de bijna 1200 stemmachines van producent Sdu, 10 procent van het totale aantal stemmachines in Nederland.
Uit onderzoek van de inlichtingendienst AIVD is gebleken dat de radiosignalen waarmee de stemresultaten worden doorgegeven tot op enkele tientallen meters zo goed zijn te onderscheppen dat gezien kan worden wat iemand heeft gestemd. ,,Dit vormt een te groot risico voor het stemgeheim'', zei Nicolaï. ,,Daarom heb ik de vergunning voor de stemmachines ingetrokken.''

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Oct 30, 2006 15:44

Op wie ga je 22 november stemmen?
CDA
15% [ 6 ]
PvdA
12% [ 5 ]
VVD
10% [ 4 ]
D66
0% [ 0 ]
SP
15% [ 6 ]
GroenLinks
2% [ 1 ]
ChristenUnie
7% [ 3 ]
SGP
0% [ 0 ]
PvdDieren
2% [ 1 ]
PVV (Wilders)
7% [ 3 ]
EenNL (Pastors)
22% [ 9 ]
Fortuyn
0% [ 0 ]
anders
5% [ 2 ]

Total Votes : 40
Wie kan me vertellen wat er zo geweldig is aan die Pastors?
Dat is toch gewoon een rechtse persiflage op Pim?
Als Pim het zou kunnen zien, die vreselijke Pastors in zijn huis... Gelukkig dat hij dat niet meer hoeft mee te maken.

Post Reply