Verkiezingen
- Eric Sanders
Verkiezingen
Verkiezingen over een maand.
Hoe stemmen dammers?
Wie heeft zijn keus al gemaakt?
Hoe stemmen dammers?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
-
Re: Verkiezingen
Een poll over de bondsraadverkiezingen was ook leuk geweest, Eric.Eric Sanders wrote:Verkiezingen over een maand.
Hoe stemmen dammers?
Wie hebben zich kandidaat gesteld?
Laten we eens een lijstje maken (mijn favoriete bezigheid):
Piet Bouma
Jelmer Martens.
Wie vult aan?
- Eric Sanders
-
-
- Eric Sanders
Ik heb een1 keer (de vorige keer) SP gestemd.Eric van Dusseldorp wrote:Verrassend. Voorheen was je toch SP?
Het sympathieke aan die partij vind ik dat ze ook buiten verkiezingstijd druk in de weer zijn om dingen in de wijken te verbeteren. Speelplaats hier, bibliotheek daar.
De grote partijen zitten elkaar alleen vliegen af te vangen tijdens verkiezingstijd. Ideologisch sta ik het dichtst bij GroenLinks, maar iets bij die partij, wat ik niet goed kan benoemen, staat me tegen.
Hoewel ik altijd tegen one-issue partijen ben geweest ben ik toch geneigd de partij van de Dieren aan een zetel te helpen, omdat ik de bio-industrie walgelijk vind. Verder heb ik niet zo veel met dieren. Daarbij blijkt volgens de stemwijzer dat ze redelijk dezelfde standpunten hebben als ik. En aangezien die linkse meerderheid er toch niet komt, maakt het regeringstechnisch niet zoveel uit waarop ik stem.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
- Hanco Elenbaas
Goed zo Eric! Daarnaast is het logisch dat een mensheid die dieren zo mishandelt als de hedendaagse mens, niet beter verdient dan voor de gek te worden gehouden als arbeidskracht en melkkoe voor een boosaardige, uit machtswellustelingen bestaande elite.Eric Sanders wrote:Hoewel ik altijd tegen one-issue partijen ben geweest ben ik toch geneigd de partij van de Dieren aan een zetel te helpen, omdat ik de bio-industrie walgelijk vind. Verder heb ik niet zo veel met dieren. Daarbij blijkt volgens de stemwijzer dat ze redelijk dezelfde standpunten hebben als ik.
- Hanco Elenbaas
Het heeft met dammers te maken, niet met dammen.Eric van Dusseldorp wrote:"Wat stemmen dammers" heeft met dammen te maken.ildjarn wrote:Wat heeft dit met dammen te maken? Welke partij heeft standpunten over het dammen?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
-
Volgens mij staan CDA-VVD bij de dammers op slechts 30%, nog minder dan in de algemene peilingen (45-48%).Alex wrote:Als de dammers een doorsnee van de samenleving zijn, dan krijgen we zo te zien weer een kabinet als de afgelopen 4 jaar
De linkse meerderheid is al even ver weg bij de dammers (PvdA-SP-GL 33%, inclusief PvdDieren 36%).Eric Sanders wrote:En aangezien die linkse meerderheid er toch niet komt, ..
Dit zou wel een grappige uitslag zijn, met in tegenstelling tot de algemene peilingen niet genoeg stemmen voor een CDA-PvdA (vecht)kabinet.
De erfgenamen van Fortuyn (PVV - EenNL) halen 16%, niet voldoende om CDA-VVD aan een meerderheid te helpen. Dus net als in de gewone peilingen speelt de ChristenUnie bij de dammers een cruciale rol met 10% vd stemmen, omgerekend 15 Kamerzetels.
Op het moment van mijn 1e reactie waren er wel meer CDA/VVD-stemmen. Gaat dus de goede kant op.Jelmer Martens wrote:Volgens mij staan CDA-VVD bij de dammers op slechts 30%, nog minder dan in de algemene peilingen (45-48%).Alex wrote:Als de dammers een doorsnee van de samenleving zijn, dan krijgen we zo te zien weer een kabinet als de afgelopen 4 jaarDe linkse meerderheid is al even ver weg bij de dammers (PvdA-SP-GL 33%, inclusief PvdDieren 36%).Eric Sanders wrote:En aangezien die linkse meerderheid er toch niet komt, ..
Dit zou wel een grappige uitslag zijn, met in tegenstelling tot de algemene peilingen niet genoeg stemmen voor een CDA-PvdA (vecht)kabinet.
De erfgenamen van Fortuyn (PVV - EenNL) halen 16%, niet voldoende om CDA-VVD aan een meerderheid te helpen. Dus net als in de gewone peilingen speelt de ChristenUnie bij de dammers een cruciale rol met 10% vd stemmen, omgerekend 15 Kamerzetels.
CDA en PvdA zullen wel niet samen gaan regeren, dan hadden ze dat 4 jaar geleden wel gedaan, maar "de chemie ontbrak".
Doe mij maar een links kabinet, met 4 jaar tomatensoep!