Piet Bouma wrote:Respect.
Respect heb ik voor de beslissing van Ton Sijbrands. Vanuit zijn optiek zijn er drie motieven om niet mee te doen aan het WK 2007. Niet dat ik het er mee eens ben, maar ik vind wel dat je beweegredenen van anderen dient te respecteren.
Dat mis ik in bijv. de bijdragen van Henk de Witt. Jammer.
Daarin schildert hij Sijbrands af als een fundamentalist, iemand die al heeft afgedaan (33 jaar geleden veroverde hij de wereldtitel!).
Wat een rare, suggestieve zin dat ik Sijbrands afschilder als fundamentalist. Sijbrands IS fundamentalist. Of wil jij iets anders beweren Piet? Zeg dat dan gewoon en onderbouw het alsjeblieft met feiten. Ik ben zeer benieuwd.
Waar schrijf ik dat ‘Sijbrands heeft afgedaan’? Dat zijn laatste wereldtitel dateert van 33 jaar geleden is een feit. Of heb jij andere informatie? Ongetwijfeld had hij vaker wereldkampioen kunnen zijn maar het is zijn keuze geweest om al op jonge leeftijd (meestal) het WK aan zich voorbij te laten gaan. Jammer voor de damsport, maar het is zijn keuze en die verdient inderdaad respect.
Nu hij de vijftig ruim is gepasseerd en praktisch al jaren niet meer aan toptoernooien deelneemt, is zijn beslissing om definitief te stoppen als topdammer niet meer dan logisch en zelfs toe te juichen. Het neemt de steeds terugkerende vraag ‘doetie het wel of doetie het niet en als ie het doet hoe zal die het doen?’ en het getrek en geduw eromheen weg. Wel sneu voor de heer Wildkamp.
Dat je mij gebrek aan respect voor Sijbrands in de schoenen tracht te schuiven accepteer ik niet. Ik heb groot respect voor de dammer Ton Sijbrands. Hij is een ongekend fenomeen. Dat heb ik meermalen, ook op dit forum benadrukt.
Respect voor de dammer Ton Sijbrands betekent echter niet dat ik hem kritiekloos in alles volg. Er is ook veel op hem aan te merken. Ik vind het prima wanneer jij ook nog een keer jouw respect wilt betonen. Ook zal ik je niet tegenhouden als jij je in het koor van slijmers en in de kont kruipers wilt scharen. Hoewel we daar groupie Hanco al voor hebben.
Ik maak wel bezwaar als het slijmen ten koste van mij gaat. Wat ik schrijf is duidelijk genoeg en ik vind het erg vervelend wanneer iemand mijn woorden er met de haren bijsleept, verdraait en misbruikt om ergens in een goed blaadje te komen.