Reglementswijzigingen

Vengaboy

Post by Vengaboy » Wed Oct 04, 2006 18:53

Cor van Dusseldorp wrote:
Jan Pieter wrote:Overigens ben ik het met je eens dat het in principe de arbiter is die de uitslag vaststelt. Nu hij daarbij een fout gemaakt heeft, zou een protest zeker toegewezen moeten worden. Maar ja, wie gaat het protest indienen?
De speler met de hoogste rating lijkt mij. Een reglementaire 0-0 telt niet mee voor zijn rating, bij een 1-1 verliest hij rating [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Ook zonder protest zou bij controle van de notatie een 0-0 de uitslag moeten zijn.
......door politie en dominee geweerd.....

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Wed Oct 04, 2006 19:00

Jan Pieter wrote:Overigens ben ik het met je eens dat het in principe de arbiter is die de uitslag vaststelt. Nu hij daarbij een fout gemaakt heeft, zou een protest zeker toegewezen moeten worden. Maar ja, wie gaat het protest indienen?
Is er in het Oerterp geval protest ingediend? Ik kan het in ieder geval niet uit de tekst van Sietze Nagel halen. Als er geen protest is geweest, kan de KNDB blijkbaar dus de arbiter overrulen. En dan verwacht ik eigenlijk dat ze achteraf deze partij tot 0-0 verklaren, aangezien ze anders die regel net zo goed kunnen schrappen.

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Oct 04, 2006 19:15

Vengaboy wrote:
De speler met de hoogste rating lijkt mij. Een reglementaire 0-0 telt niet mee voor zijn rating, bij een 1-1 verliest hij rating [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Ook zonder protest zou bij controle van de notatie een 0-0 de uitslag moeten zijn.
Daar dacht ik ook al aan. Maar wie gaat de notatie controleren? Niet iemand van de KNDB, want die krijgt de notatie niet. Er zijn twee (maal twee) exemplaren. Eentje gaat naar Klaas Bor en de andere houdt de speler zelf.

blondegod

Post by blondegod » Wed Oct 04, 2006 19:19

Jan Pieter wrote: Commentaar van de arbiter toen hij er op werd geattendeerd: 'Die regel geldt hier toch niet...'
Hahahaha, die maffe arbiters ook altijd.

Maar even serieus. Zoiets KAN toch niet???? "die regel geldt hier toch niet " Tjongejongejonge

kneeltje

Post by kneeltje » Wed Oct 04, 2006 20:20

Denk je nou echt dat Arie nog bezig is met het verbeteren van zijn rating? Beide spelers waren echter niet op de hoogte van de spelregelwijziging. Ze werden daar na de partij door toeschouwers pas op geattendeerd

mountain

Post by mountain » Wed Oct 04, 2006 21:18

en de betreffende arbiter had nou net DIE reglementswijziging niet uitgelegd aan het begin van de partijen.... Overigens denk ik dat geen van beide partijen er iets mee opschiet om protest aan te tekenen lijkt mij ? Waarschijnlijk zal het voor beide spelers een goede les geweest zijn en bij DEZ Reeuwijk zal nu niemand meer een remise aannemen voordat er minimaal 40 zetten gespeeld zijn. (tenzij hij of zij er een enorm teambelang mee kan dienen natuurlijk hahahaha)

Post Reply