Afscheid van bondsdirecteur Johan Haijtink

Post Reply
Vengaboy

Afscheid van bondsdirecteur Johan Haijtink

Post by Vengaboy » Wed Sep 27, 2006 16:26

27-09-06
Op zaterdag 23 september nam de KNDB officieel afscheid van bondsdirecteur Johan Haijtink. In het IJsselpaviljoen in Zutphen organiseerde het bestuur van de KNDB een sneldamtoernooi en aansluitend een receptie. Het sneldamtoernooi, waaraan 62 mensen deelnamen, werd gewonnen door Anton van Berkel. De receptie werd druk bezocht. Oud-bestuursleden, oud-collega's en veel andere dammers, maar ook vertegenwoordigers van andere bonden en NOC*NSF, kwamen Johan de hand drukken. Johan kreeg onder meer een reis naar Wenen aangeboden.

http://www.kndb.nl/cms/images/stories/0 ... ernooi.txt
......door politie en dominee geweerd.....

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Sep 28, 2006 11:56

Ik hoop dat Johan Haijtink nog lang mag genieten van zijn pensioen. Johan is een sympathieke kerel, die zich bijzonder heeft ingespannen voor het damspel.

Jarenlang verzorgde hij met zijn vrouw de boekenstands van de KNDB. Johan voelde zich nooit te goed voor een of ander klusje. Voor Denksportcafé Baba Sy op het Staringplein in Amsterdam heeft Johan in 1989 nog een prachtig demonstratiebord gemaakt.

Ik vraag me af of we Theo Stoverinck en Paul Visser binnenkort ook achter de boekentafel kunnen aantreffen tijdens het Bijlmertoernooi. Hopelijk wel, want net als Johan kunnen Paul en Theo op die manier gemakkelijk contacten onderhouden met de achterban.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Sep 28, 2006 13:48

Ik denk dat Johan zich nog heel verdienstelijk kan maken voor de damsport. Zoals GuidoB al eens heeft uitgelegd, had Haitink tot nu toe slechts een uitvoerende rol. Nu de KNDB hem niet meer kan ontslaan, zou hij ook een besturende rol kunnen vervullen.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Thu Sep 28, 2006 14:19

Bert Zwart wrote:Ik denk dat Johan zich nog heel verdienstelijk kan maken voor de damsport. Zoals GuidoB al eens heeft uitgelegd, had Haitink tot nu toe slechts een uitvoerende rol. Nu de KNDB hem niet meer kan ontslaan, zou hij ook een besturende rol kunnen vervullen.
Johan Haijtink is sinds gisteren de voorzitter van de Gelderse DamBond.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

GuidoB

Post by GuidoB » Thu Sep 28, 2006 14:37

Eric Sanders wrote:
Bert Zwart wrote:Ik denk dat Johan zich nog heel verdienstelijk kan maken voor de damsport. Zoals GuidoB al eens heeft uitgelegd, had Haitink tot nu toe slechts een uitvoerende rol. Nu de KNDB hem niet meer kan ontslaan, zou hij ook een besturende rol kunnen vervullen.
Johan Haijtink is sinds gisteren de voorzitter van de Gelderse DamBond.
Fantastisch! Ik denk dat Johan een hele goede bestuurder is. Heeft hij vroeger trouwens al bestuurd, voordat hij bondsdirecteur was?

Post Reply