Guido heeft al laten zien welke onzin je hier uitkraamt.ildjarn wrote:Omdat er nog geen consequenties hangen aan het een beetje rondpielen met de nieuwe telling. Als spelers ook echt rating kunnen verliezen, of als het bijv. in een serieus toernooi als een NK wordt gespeeld, zal dat m.i. 'betondammen' wel degelijk gaan voorkomen.
Ik wil er nog wel iets aan toevoegen. Jij bent een herkenbaar type in de damwereld. Het type dat al 'wist' welke negatieve effecten de puntenoverwinning zou hebben voor er überhaupt mee gespeeld was. Het type dat vervolgens zijn vooroordelen één voor één door de praktijk achterhaald zag worden.
Maar toegeven dat hij er helemaal naast zat? Welnee. Dat doet dit type nooit. Dan liever wat psychologie van de koude grond uit de hoed getoverd. 'Ach die toernooitjes in Delft, daar pielen de toppers maar wat rond. Als het er echt om zou gaan...'
En passant toon je hier trouwens een heel nare minachting voor de topspelers die ons zoveel moois hebben laten zien.
Types als jij zaten vroeger tot in het KNDB-bestuur. Ik kan me de discussies met zo’n bestuurder nog levendig herinneren. Hij zocht mij altijd op om te informeren naar de puntentelling.
Ik kon hem positieve ervaringen melden op onze club.
Type: 'Dat zegt mij niks. Je kunt pas iets zeggen wanneer de toppers ermee spelen en als het er echt om gaat. Als er om forse geldprijzen gespeeld wordt'.
De toppers kwamen er, de geldprijzen kwamen er, de positieve ervaringen werden bevestigd.
Type: 'Toch zegt het me nog steeds niks, je kunt pas iets zeggen als het er echt om gaat, als er een titel op het spel staat'.
Puntenteller: 'Je vroeg om toppers en geldprijzen en nou is het weer niet goed. Maar jij je zin. In 2000 organiseren we het NK met puntenoverwinning in Delft. Dan zullen we het weten’.
Type (geschrokken): 'NK? Nee, nee, dat nooit, we gaan het NK niet opofferen aan een experiment!' (het woord ‘opofferen’ werd letterlijk gebruikt, hdw).
Puntenteller: 'Ik gaf je alles wat je vroeg, ik gaf je meer, maar nu vraag je het onmogelijke, je vraagt me om een bewijs dat ik door jou toedoen nooit kan leveren'.
Dit type, dat op alle mogelijke manieren star aan zijn vooroordelen wenst vast te houden, leek me heel langzamerhand uit te sterven. Hopelijk ben jij één van de laatste der Mohikanen.
Ik hoef Ildjarn zeker niet te vragen of hij voorstander is van de puntenoverwinning in het NK? Gewoon om zijn redenering te testen?
Ik hoef Ildjarn zeker ook niet te vragen om zich in te schrijven voor het open toernooi in Delft? Gewoon om wat ervaring op te doen, teneinde een klein beetje te weten waarover hij praat?