Muziek

Post Reply
Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Thu Sep 21, 2006 17:10

Peter van Heun wrote:
Eric Sanders wrote:10.000 Days van Tool is de plaat van het jaar, nu Amputechture van The Mars Volta dat niveau niet blijkt te halen.
Zo.
Heb je Tool ook in de Bijlmer bierhal gezien?
Neen. Ik heb Tool twee keer live gezien, maar ik geloof dat ik de enige Tool fan ben die ze live niet zo geweldig vindt. Ik hou zowiezo niet van bands die live de plaat naspelen.

Ben jij wel geweest?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

steenslag

Post by steenslag » Thu Sep 21, 2006 22:53

from the Department of Misheard Lyrics

Eindelijk ondertitels bij Tears for Fears:
http://www.youtube.com/watch?v=MLoBFFs03WU

steenslag

Re: Muziek

Post by steenslag » Sat Sep 23, 2006 01:58

steenslag wrote:
composite wrote: Alles van Boudewijn de Groot (Nijgh), jaren zestig en klassiek (Canon in D van Pachelbel, mits in de juiste uitvoering, is werkelijk hemelsTer toelichting: ik heb inmiddels op de kop af 101 versies van Pachelbels Canon in D verzameld (inderdaad, Shakespeare zei het al: there is system in madness) variërend van versies van 58 seconden tot een maxversie van 38 minuten. Veruit de mooiste is de uitvoering van het Engels Kamer Orkest o.l.v. Raymond Leppard (6,27'). En wat Boudewijn de Groot betreft: 'Testament' is een eenzaam hoogtepunt in de Nederlandstalige muziek.
Da's ook wat. Ik heb onlangs iets van 200 euro betaald voor een speeldoos - met Pachelbel's canon. De door jouw aangeprezen uitvoering staat inmiddels in mijn virtuele verlanglijstje.
Hier nog een Pachelbel voor composite's verzameling, door een jochie op zijn slaapkamer. Negen miljoen kijkers... http://www.youtube.com/watch?v=QjA5faZF1A8

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sat Sep 23, 2006 14:51

steenslag wrote:
steenslag wrote:
composite wrote: Alles van Boudewijn de Groot (Nijgh), jaren zestig en klassiek (Canon in D van Pachelbel, mits in de juiste uitvoering, is werkelijk hemelsTer toelichting: ik heb inmiddels op de kop af 101 versies van Pachelbels Canon in D verzameld (inderdaad, Shakespeare zei het al: there is system in madness) variërend van versies van 58 seconden tot een maxversie van 38 minuten. Veruit de mooiste is de uitvoering van het Engels Kamer Orkest o.l.v. Raymond Leppard (6,27'). En wat Boudewijn de Groot betreft: 'Testament' is een eenzaam hoogtepunt in de Nederlandstalige muziek.
Da's ook wat. Ik heb onlangs iets van 200 euro betaald voor een speeldoos - met Pachelbel's canon. De door jouw aangeprezen uitvoering staat inmiddels in mijn virtuele verlanglijstje.
Hier nog een Pachelbel voor composite's verzameling, door een jochie op zijn slaapkamer. Negen miljoen kijkers... http://www.youtube.com/watch?v=QjA5faZF1A8
Bah, wat een herrie. Een complete verkrachting van zijn compositie.
Pachelbel zou zich omdraaien in zijn graf.

Overigens kunnen liefhebbers van alternatieve uitvoeringen van Canon hun hart ophalen aan de site
http://www.helander.se/stefan/pachelbel/files.shtml

composite

Post by composite » Sat Sep 23, 2006 22:58

Eric van Dusseldorp wrote:
steenslag wrote:
steenslag wrote: Da's ook wat. Ik heb onlangs iets van 200 euro betaald voor een speeldoos - met Pachelbel's canon. De door jouw aangeprezen uitvoering staat inmiddels in mijn virtuele verlanglijstje.

Overigens kunnen liefhebbers van alternatieve uitvoeringen van Canon hun hart ophalen aan de site
Af en toe komt de cultuurbarbaar in me naar boven: ik vind het eerlijk gezegd alleszins te verteren wat die jongen uit zijn gitaar weet te halen.

Bedankt jongens voor de uitbreiding van mijn verzameling!

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Sep 24, 2006 00:24

composite wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:
steenslag wrote: Hier nog een Pachelbel voor composite's verzameling, door een jochie op zijn slaapkamer. Negen miljoen kijkers... http://www.youtube.com/watch?v=QjA5faZF1A8

Af en toe komt de cultuurbarbaar in me naar boven: ik vind het eerlijk gezegd alleszins te verteren wat die jongen uit zijn gitaar weet te halen.

Bedankt jongens voor de uitbreiding van mijn verzameling!
Bij wijze van uitzondering ben ik bereid mijn mening bij te stellen.
Toch wel erg knap wat hij doet, na een paar keer geluisterd te hebben begin ik het in zekere zin te waarderen. Ik zou zeggen, petje af, al zal dat niet lukken.
En ik vraag me af waar al die slaginstrumenten vandaan komen, ook uit zijn slaapkamer?

'Alles went, behalve een vent' is de titel van een bekend boek. Dit soort muziek begint ook te wennen, zolang ik maar een klassieker als Canon er doorheen hoor.

mountain

Post by mountain » Sun Sep 24, 2006 11:26

Als deze in beeld zijnde jongen het echt zelf heeft ingespeeld zou ik zeggen dat de nieuwe Michael Schenker/Ritchie Blackmore is opgestaan.....
Wat mij betreft waanzinnig goed, ik heb hem maar als mp3 binnen gehaald [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Mon Sep 25, 2006 20:01

steenslag wrote:Hier nog een Pachelbel voor composite's verzameling, door een jochie op zijn slaapkamer. Negen miljoen kijkers... http://www.youtube.com/watch?v=QjA5faZF1A8
Wat informatie over 'het jochie' en de oorspronkelijke versie.
http://disembedded.wordpress.com/2006/0 ... anon-rock/

Peter van Heun

Post by Peter van Heun » Wed Sep 27, 2006 21:23

Eric Sanders wrote:
Peter van Heun wrote:
Eric Sanders wrote:10.000 Days van Tool is de plaat van het jaar, nu Amputechture van The Mars Volta dat niveau niet blijkt te halen.
Zo.
Heb je Tool ook in de Bijlmer bierhal gezien?
Neen. Ik heb Tool twee keer live gezien, maar ik geloof dat ik de enige Tool fan ben die ze live niet zo geweldig vindt. Ik hou zowiezo niet van bands die live de plaat naspelen.

Ben jij wel geweest?
Ja. De eerste keer en ik kijk er met gemengde gevoelens op terug. Het geluid in de bierhal is altijd grandioos voor popmuziek. Tool speelde vlekkeloos strak de plaat na. Dus klonk het goed maar ook lekker braaf.

Je bent dus niet de enige die ze live matig vindt.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Nov 04, 2006 19:49

Van Muswell Hillbillies, het beste album van The Kinks:

Image Image

<CENTER>
ALCOHOL (1971)
(tekst en muziek: Ray Davies)

Here is a story about a sinner,
He used to be a winner who enjoyed a life of prominence and position,
But the pressures at the office and his socialite engagements,
And his selfish wifes fanatical ambition,
It turned him to the booze,
And he got mixed up with a floosie
And she led him to a life of indecision.
The floosie made him spend his dole
She left him lying on skid row
A drunken lag in some Salvation Army mission.
It's such a shame.

Oh demon alcohol,
Sad memories I cannot recall,
Who thought I would say,
Damn it all and blow it all,
Oh demon alcohol,
Memories I cannot recall,
Who thought I would fall a slave to demon alcohol.

Who thought I would fall,
A slave to demon alcohol.

Barley, wine, pink gin,
He'll drink anything,
Port, pernod or tequila,
Rum, scotch, vodka on the rocks,
As long as all his troubles disappeared.
But he messed up his life and he beat up his wife,
And the floosie's gone and found another sucker
She's gonna turn him on to drink
She's gonna lead him to the brink
And when his money's gone,
She'll leave him in the gutter.
It's such a shame.

Oh demon alcohol,
Damn it all and blow it all.

A slave to demon alcohol.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Nov 11, 2006 00:39

Serge Yushkevitch wrote: ..., I send you the really unique thing:
music piano-piece of Russian/Soviet musician, professeur, researcher and composer
A. Drosdoff.
It makes no impression if to consider it as a piece of graphic-art or a picture art, but in
music-art this is the single music piece offered to draughts from those which are staying
within of my knowledge.
The biographic information see in PS.
I also have nice post-cards of French federations, if you are interested in it, I will send.
Too, I think, may be it would not be bad if you would open special new topik for
DIPLOMES for winners of various draughts competitions. In different countries there were
different diplomes, also in different ages. P.e., not so many people have seen a FMJD
diploma, etc.
I personally have the one interesting (I do not mean here those ones which I won
myself) diploma: it was issued specially for Problemism contest in memory of
Y.A.Schmidt in Kharkov in 1983. And it was not repeated, I mean it was not a standart
diploma.
Your sincerely
S Yushkevitch

PS.

Follow MUSYKALNYI ENCYCLOPEDICHESKIJ SLOVAR (MUSIC ENCYCLOPEDIA
DICTIONARY), EDITION "SOVETSKAYA ENCYCLOPEDIA", Moscow, 1990, page 184:

Anatolij Nikolaevich DROSDOFF (1883-1950) - is Soviet (former USSR-S.Y.) pianist,
composer, musical critic, professeur.
He was the pupil of N.Dubasoff (piano). During his studying-ages in Petersburgh
consevatory A.DROSDOFF was as active participant of Russian revolution movement.
Since 1918 he was as the professeur of Saratov conservatory, in 1920-1924 years he
was as the professeur of Moscow conservatory. Author of music pieces, also articles and
books concerned with the history of European and Russian arts.
[S.Y.remark:
Follow that dictionary, A.DROSDOFF has brother: Vladimir Nikolaevich DROSDOFF
(1982-1960), who is charachterized as Russian pianist and composer.
These two different characteristics: 'Soviet' for A.DROSDOFF and 'Russian' for
V.DROSDOFF may be explained by differents ways of their life after Russian revolution in
1917. A.DROSDOFF stayed live in USSR while V.DROSDOFF has emigrated from USSR in
1923 and lived, mostly, in U.S.A.]
<center>
Image

Image

steenslag

Post by steenslag » Thu Nov 30, 2006 00:18

Het beroemde 4'33" van John Cage in een zinderende uitvoering.
Gevonden op het wonderlijke www.ubu.com, waar ze naast een heleboel avantgarde filmpjes ook vondsten als deze vertonen.

***edit***
O jee. Een zustersite is the Grey Lodge. Misschien is Hanco er blij mee.

Image
***/edit***

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Nov 30, 2006 08:44

steenslag wrote:Het beroemde 4'33" van John Cage in een zinderende uitvoering.
Gevonden op het wonderlijke www.ubu.com, waar ze naast een heleboel avantgarde filmpjes ook vondsten als deze vertonen.

***edit***
O jee. Een zustersite is the Grey Lodge. Misschien is Hanco er blij mee.

Image
***/edit***
Dank je, leuk filmpje met Tom Waits.
En als je geïnteresseerd bent in John Cale, kun je op 'The Grey Lodge' ook een stukje vinden met het eerste optreden van de Velvet Underground:
http://www.jonasmekas.com/Merchant2/mer ... t_Count=31

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Dec 06, 2006 00:37

Image Image
http://www.ad.nl/denhaag/article871861.ece
Ben Anoniem wrote:Venus was een prachtig nummer.
En is dat nog steeds.

In de States op 1 was iets wat ik toen heel bewust meemaakte. Zou het lukken, of toch niet?
"I heard it through the grapevine" was de concurrent. Billboard, Cashboard en dan was er nog een Hot One Hundred.

De sixties waren voorbij.
Maar "Venus" veroverde alsnog de USA, geweldig was dat.

Bert Bervoets - Dordrecht - 04/12/06 - 00:08:10
'I heard it through the grapevine' van Marvin Gaye was een nummer 1 hit in The Billboard Hot 100 in november 1968. 'I heard it through the grapevine' van Gladys Knight & The Pips was nummer 2 in november 1967.
Venus was één week nummer 1 in Billboard, in de week van 7 februari 1970. Nummer 2 was toen 'I want you back' van de Jackson Five, nummer 3 'Raindrops Keep Falling on my Head' van B.J. Thomas.

steenslag

Post by steenslag » Tue Dec 12, 2006 23:39

Die mooie commercial voor Gears of War was zo verrassend vanwege de muziek. Die kwam uit de slotscene van Donnie Darko. Het is een cover door Gary Jules van een oude Tears for Fears song (jaja, zo klonken de jaren 80), die blijkbaar nogal vaak gecovered word.

Post Reply