![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Ronde NC 2006-2007
-
- Real name: Irene Stegeman
Ronde NC 2006-2007
Hierbij de rondes van de NC van a.s. seizoen.
http://www.kndb.nl/cms/images/stories/0 ... sternc.pdf
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
-
- Hanco Elenbaas
De eerste landelijke clubwedstrijden werden gespeeld op 17 en 31 januari 1904 tussen Ons Genoegen Edam en V.A.D. Amsterdam. Het Vereenigd Amsterdamsch Damgenootschap van begin 1900 moet niet verward worden met het huidige VAD, dat pas in 1969 ontstond uit een fusie tussen Jozef Blankenaar en G.S. (Gezellig Samenzijn).Christian van der Schaaf wrote:VAD mag meteen in de eerste ronde tegen de volgens Hanco gedoodverfde kampioen Bart Smit.
Kees Keller is misschien wel de enige (Wim Rustenburg zat ook in 1928 al bij G.S.) die zowel lid was van V.A.D. als van VAD.
Omdat V.A.D. lang geleden (tijdens de laatste jaren van de Tweede Wereldoorlog) is opgeheven, is Ons Genoegen Edam/Volendam, opgericht in oktober 1902, de oudste nog bestaande vereniging in Noord-Holland. In Nederland is alleen Constant uit Rotterdam ouder. Constant bestaat al sinds oktober 1899.
Sinds vorig jaar wordt OG Edam/Volendam gesponsord door de speelgoedketen Bart Smit, waar Sijmen Hansen het min of meer voor het zeggen heeft. Bart Smit heeft grote plannen met de oudste damclub van Noord-Holland. Het moet nog even geheim blijven wie er volgend jaar behalve Francis Tholel allemaal voor Volendam gaan spelen, maar het zou een knappe prestatie van VAD zijn als het de schade tegen Volendam zal weten te beperken tot laten we zeggen 14-6.
Maar dat mag de pret niet drukken! Als VAD de tweede plaats weet te veroveren ten koste van Zaanstreek, Meurs 2, Samen Sterk Hazerswoude, OG Utrecht, DOS Delft, Gandhi Amsterdam, Amstelland, HDC Haarlem, Tamek Damkring Marknesse en ODB Den Haag, dan krijgt VAD nog een promotie/degradatiewedstrijd tegen Huizum.
Echter, ook Zaanstreek probeert zich behoorlijk te versterken, dus het ziet er naar uit dat VAD voorlopig tevreden zal moeten zijn met een plaatsje in de eerste klasse.
-
Re: Ronde NC 2006-2007
Het speelrooster is inmiddels ook opgenomen in <a href=http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... ooibase</a>Damkoningin wrote:Hierbij de rondes van de NC van a.s. seizoen.
Klik op de klasse van uw keuze en vervolgens op de link Alle uitslagen.
(Invoerfouten en wijzigingen voorbehouden).
- Hanco Elenbaas
Henk Fokkink is weg uit het organisatiecomité van het Bijlmertoernooi. Ook is Fokkink vervangen als voorzitter van de TC van de FMJD. Bravo!!
Wél krijgt Fokkink nu de gelegenheid om zijn machtswellust te botvieren in de clubcompetitie van de KNDB. Zo is de topper tussen Hiltex en Van Stigt Thans in de 10de ronde toegewezen aan Fokkink. Ik hou mijn hart vast. Pas als het kalf verdronken is, dempt men de put.
Tot enkele weken geleden voelde Fokkink zich altijd te goed om arbiter te spelen in de clubcompetitie. Hij wou alleen maar Hoofdarbiter zijn tijdens Internationale Toptoernooien.
Mijn advies aan de verenigingen DVSB, Angarde Informatica, Bart Smit Volendam, OG Utrecht, Zaanstreek, Amstelland en Hiltex is: controleer goed of Fokkink niet sjoemelt met bijvoorbeeld de reiskosten op zijn declaratie!! En plaats een tweetal onpartijdige waarnemers in de buurt van Fokkink, zodat dezen verslag kunnen uitbrengen als Fokkink de zaak weer eens uit de hand heeft laten lopen.
Wél krijgt Fokkink nu de gelegenheid om zijn machtswellust te botvieren in de clubcompetitie van de KNDB. Zo is de topper tussen Hiltex en Van Stigt Thans in de 10de ronde toegewezen aan Fokkink. Ik hou mijn hart vast. Pas als het kalf verdronken is, dempt men de put.
Tot enkele weken geleden voelde Fokkink zich altijd te goed om arbiter te spelen in de clubcompetitie. Hij wou alleen maar Hoofdarbiter zijn tijdens Internationale Toptoernooien.
Mijn advies aan de verenigingen DVSB, Angarde Informatica, Bart Smit Volendam, OG Utrecht, Zaanstreek, Amstelland en Hiltex is: controleer goed of Fokkink niet sjoemelt met bijvoorbeeld de reiskosten op zijn declaratie!! En plaats een tweetal onpartijdige waarnemers in de buurt van Fokkink, zodat dezen verslag kunnen uitbrengen als Fokkink de zaak weer eens uit de hand heeft laten lopen.
Voorstel: Johan Demasure als vaste arbiter bij wedstrijden van Hiltex 2 [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]Hanco Elenbaas wrote:Henk Fokkink is weg uit het organisatiecomité van het Bijlmertoernooi. Ook is Fokkink vervangen als voorzitter van de TC van de FMJD. Bravo!!
- Hanco Elenbaas
Nee, dank je Alex, geen knoeiers bij Hiltex 2!Alex wrote:Voorstel: Johan Demasure als vaste arbiter bij wedstrijden van Hiltex 2 [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Wij zijn zeer tevreden over Auke Bakker en Cor Verdel, met wie we in dertig jaar clubcompetitie nog nooit iets vervelends hebben meegemaakt.
-
ohjah hah ahad ik wel gezien.. ff vergeten [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
-
Ndjofang-Scholma klinkt interessant [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]