hans andriessen wrote:Vreemd. Ik heb ooit het volgende gehoord of gelezen.Edwin Twiest wrote:Ja hoor, dat mag, zolang je het maar een open toernooi noemt....
had ik al over gebeld met de KNDB (we gaan natuurlijk wel legaal te werk)
De titel "NK open" rouleert langs de zomertoernooien en wordt alleen toegekend als aan bepaalde voorwaarden voldaan is.
Welke die voorwaarden zijn, weet ik niet, maar Alex weet dat vast wel i.v.m. The Hague Open.
Wel even gespiekt op de site van DNC Open.
Ze schrijven daar dat het predikaat "NK Open" door de KNDB is toegekend. En dat is eerder in 2001 en 2004 gebeurd.
Toekenning door de KNDB lijkt mij van wezenlijk belang; het is geen automatisme (dus niet: zolang je het "open" noemt, mag je alles een NK noemen).
Het zal voor het Open NK viertallen wel expliciet door de KNDB toegekend zijn.
Het is inderdaad zo dat het predikaat open NK verleent is door de KNDB, wij moeten aan een aantal voorwaarden voldoen om het Open NK te mogen noemen.
Dit tournooi had er hoe dan ook gekomen, of we nu het predikaat Open NK gekregen hadden of niet. (was waarschijnlijk met het tournooi in Den Haag ook gebeurd)
Voor de rest is het niet anders dan een leuke voorbereiding op het komende seizoen.
De tijd en afstand mogen in Nederland normaal gesproken geen probleem zijn. Je wil graag komen of niet. als voorbeeld wil ik de door WVM georganiseerde damnacht aanhalen in december, daar doen al jaren spelers mee vanuit heel Nederland.