Jacques Permal wrote: CDM juniors/AOUT/HIJKEN
Message envoyé par Jacques PERMAL Le 01/07/2006 12:53:48
http://home.hetnet.nl/~dorpshoeve-hijken/
---
Veuiller trouver toutes les infos relatives au CDM juniors filles et garçons qui se déroulera à HIJKEN (HOLLANDE) au mois d'AOUT.
Wereldkampioenschap Junioren in Hijken, 12-18 augustus 2006
- Hanco Elenbaas
Wereldkampioenschap Junioren in Hijken, 12-18 augustus 2006
- Hanco Elenbaas
http://home.hetnet.nl/~dorpshoeve-hijken/nl_index.html
<center>
Wim Koopman, voorzitter van het organisatiecomité,
tijdens het toernooi in Parthenay, begin juli.
<center>
Wim Koopman, voorzitter van het organisatiecomité,
tijdens het toernooi in Parthenay, begin juli.
-
Re: Wereldkampioenschap Junioren in Hijken, 12-18 augustus 2
Gisteren (12 augustus) is de eerste ronde gespeeld.
Als make-even spelers zijn toegevoegd: Joël Palmans en Leonie de Graag.
Uitslagen evenals loting tweede ronde staan op de site van Hijken.
Er is vandaag een dubbele ronde.
Men begint om 09.00 uur
Nog wat aanvullende informatie voor geïnteresseerden:
Het speeltempo is Fischer 1 uur 20 minuten + 1 minuut per zet.
Remise voor de 40ste zet levert een 0-0 op.
Er komen geen barrages; ook niet voor de eerste plaats.
Voor spelers en ook voor bezoekers geldt: als je mobiel afgaat, krijg je 5 euro boete.
Als make-even spelers zijn toegevoegd: Joël Palmans en Leonie de Graag.
Uitslagen evenals loting tweede ronde staan op de site van Hijken.
Er is vandaag een dubbele ronde.
Men begint om 09.00 uur
Nog wat aanvullende informatie voor geïnteresseerden:
Het speeltempo is Fischer 1 uur 20 minuten + 1 minuut per zet.
Remise voor de 40ste zet levert een 0-0 op.
Er komen geen barrages; ook niet voor de eerste plaats.
Voor spelers en ook voor bezoekers geldt: als je mobiel afgaat, krijg je 5 euro boete.
-
Re: Wereldkampioenschap Junioren in Hijken, 12-18 augustus 2
Alle uitslagen 2e ronde staan op de WK-site.
-
-
Inderdaad prima werk.Double_D wrote:Inmiddels ook al wat uitslagen van de derde ronde. Prima site, geweldig up to date ook, mijn complimenten!
Als de webmasters dat alle dagen volhouden, dan zijn wij thuis dik tevreden.
Ook alle partijen van 1e en 2e ronde nu al beschikbaar; heel fijn.
Ik heb maar één klein wensje: kan men de loting voor de volgende ronde zo snel mogelijk opbrengen. Eerder nog dan de stand (die kan je zelf uitrekenen) wil je toch graag zien wat de koppels zijn.
Je gebeden zijn verhoord Hans. De loting voor de vierde ronde staat inmiddels online, de stand na 3 ronden nog niet.hans andriessen wrote:Inderdaad prima werk.Double_D wrote:Inmiddels ook al wat uitslagen van de derde ronde. Prima site, geweldig up to date ook, mijn complimenten!
Als de webmasters dat alle dagen volhouden, dan zijn wij thuis dik tevreden.
Ook alle partijen van 1e en 2e ronde nu al beschikbaar; heel fijn.
Ik heb maar één klein wensje: kan men de loting voor de volgende ronde zo snel mogelijk opbrengen. Eerder nog dan de stand (die kan je zelf uitrekenen) wil je toch graag zien wat de koppels zijn.
Bij de junioren gaan Maikel en Pim samen met Mikhalchenko aan kop met 5 uit 3
Ongelooflijk. Ik hoorde al dat het remise geworden was, maar kon het me nauwelijks voorstellen. Danilova forceerde hetzelfde zetje als waarmee Mei-Jhi op het bord ernaast een minuut eerder mee van Ingrid had gewonnen, en kreeg vervolgens een ruimschoots gewonnen eindspel.Danilova Marfa Magone Zane 1 - 1
De stand klopt denk ik niet helemaal, schijf 39 stond er geloof ik niet, maar waar dan wel weet ik niet meer. Het idee was in ieder geval als volgt: 38-32 (7-12) x (12-18) 30-25! 25-20, 36-31, 47-41, 38-33, 30x12 en na (6-11) 28-22 en 22-17 x 12-7 liep Danilova naar dam.
Wat er daarna precies allemaal gebeurd is weet ik niet, maar toen ik later terugkwam stond deze stand op het bord:
Wit besloot hier de combinatieschijf op 35 af te ruilen met 45-40(?) (35x44) 50x38. Makkelijker was 48-42! met op (26-31) 42-37!! en zwart kan opgeven! Ook het offer (35-40) haalt weinig meer uit.
Herstel:
Het is in de partij niet zo gegaan als eerder geschreven. De partij ging verder met:
(31-36) 38-33 (27-32) 33-42 (13-18)
Deze zet had ik even gemist.
In deze stand heeft Danilova de winst dus verprutst, en niet een paar zetten later, wat ik eerder dacht. In deze stand is 48-43! en vervolgens 42-48 simpel gewonnen. Wit speelde echter
42-47? (9-14) 48-42 (14-20) 42-37 (32x41) 46x37 (20-25) en dan is de overgebleven stand natuurlijk wél remise, omdat zwart met schijf 13 inmiddels naar 18 gelopen is en de eerste trictraclijn in bezit heeft.
Last edited by MenO on Mon Aug 14, 2006 12:43, edited 2 times in total.
-
Alleen is de loting "not for sure" bij de meiden.MenO wrote: Je gebeden zijn verhoord Hans. De loting voor de vierde ronde staat inmiddels online, de stand na 3 ronden nog niet.
Bij de junioren gaan Maikel en Pim samen met Mikhalchenko aan kop met 5 uit 3
Dus wie er nu naar mijn gebeden heeft geluisterd (toch niet een grijze kardinaal, hoop ik)?
En de stand is bijgewerkt op één wedstrijd na. Terwijl de uitslag daarvan al bekend is [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
Ik vermoed, dat de webmaster met zijn eigen programma de loting heeft gemaakt, maar dit niet als officieel durft te presenteren.
Inderdaad heeft alleen de arbiter de juiste loting.
Misschien een kopietje van het FMJD-programma maken? Wel dezelfde instellingen doen.
Of na de loting even en kopietje van de laptop van de arbiter trekken.
-
Er waren wat problemen met de site. Die lijken nu opgelost.
Zelfs een prettige verbetering ingebouwd. Als je naar resultaten gaat kom je direct bij de actuele ronde.
Alleen de partij
De Graag Leonie Shestakova Natalia 1 - 1
is nog niet verwerkt (met ook consequenties voor WP en SB van 4 andere meisjes). Maar dat zal de volgende ronde wel bijtrekken.
Er zijn al 2 uitslagen bij de meisjes.
Zelfs een prettige verbetering ingebouwd. Als je naar resultaten gaat kom je direct bij de actuele ronde.
Alleen de partij
De Graag Leonie Shestakova Natalia 1 - 1
is nog niet verwerkt (met ook consequenties voor WP en SB van 4 andere meisjes). Maar dat zal de volgende ronde wel bijtrekken.
Er zijn al 2 uitslagen bij de meisjes.
Damian Reszka, de Poolse tegenstander van Maikel Palmans van vandaag, heeft een voorliefde voor foute openingen.
In de eerste ronde speelde hij met wit de van Westerloo met 37-32 ipv 38-32, maar werd in het zadel geholpen doordat zijn tegenstander 11-16 speelde in plaats van 21-27! 11-16.
Vandaag was hij tegen Maikel zo vriendelijk om met wit de Agafonov-opening te spelen. Ben benieuwd hoe het verder gaat...
In de eerste ronde speelde hij met wit de van Westerloo met 37-32 ipv 38-32, maar werd in het zadel geholpen doordat zijn tegenstander 11-16 speelde in plaats van 21-27! 11-16.
Vandaag was hij tegen Maikel zo vriendelijk om met wit de Agafonov-opening te spelen. Ben benieuwd hoe het verder gaat...
Maikel heeft gewonnen en staat weer alleen aan kop!
Pim en Mikhalchenko speelden remise en staan op 1 punt. Varik staat inmiddels alweer op 2, dankzij een nieuwe verdienstelijke remise van Martijn. Ook Daniël speelde een goede remise tegen Chulkov.
Morgen dus zeer waarschijnlijk Palmans - Meurs of Palmans - Mikhalchenko
Klaas-Hendrik speelt een mooie partij vandaag, met een duidelijk plan: beuken op de korte vleugel van zwart. Zijn strategie lijkt te zijn gelukt en hij gaat zich waarschijnlijk bij de achtervolgers Pim en Ihar voegen!
Klaas-Hendrik Leijenaar - Nauris Brantevics
Stand na 40. 11-6
Pim en Mikhalchenko speelden remise en staan op 1 punt. Varik staat inmiddels alweer op 2, dankzij een nieuwe verdienstelijke remise van Martijn. Ook Daniël speelde een goede remise tegen Chulkov.
Morgen dus zeer waarschijnlijk Palmans - Meurs of Palmans - Mikhalchenko
Klaas-Hendrik speelt een mooie partij vandaag, met een duidelijk plan: beuken op de korte vleugel van zwart. Zijn strategie lijkt te zijn gelukt en hij gaat zich waarschijnlijk bij de achtervolgers Pim en Ihar voegen!
Klaas-Hendrik Leijenaar - Nauris Brantevics
Stand na 40. 11-6
-
[img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] geweldig een indiase-remise! veel spectaculairder dan een grootmeestersremise [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Je had die partij van de beide Indiase dames moeten zien gisteren. Het is jammer dat Turbo het niet aankan, omdat ze al binnen 20 zetten vergaten te slaan. Maar spectaculair was het zeker [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]Maartuhhh wrote: geweldig een indiase-remise! veel spectaculairder dan een grootmeestersremise [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]