Wat denk je zelf?Alex wrote: Over de organisatie zal je mij ook niet horen, zal allemaal verder keurig geregeld zijn, op 1 puntje na: waarom is Marinus Snellaars ineens Marco van Bronswijk geworden?
NOVIO PONTIS NIJMEGEN OPEN 2006 * 23 - 29 juli 2006
-
- Hanco Elenbaas
Jacques PERMAL wrote:J.M. NDJOFANG contre A. SAFONOV
<center>
Safonov - Ndjofang 2-0 </center>
Eric van Dusseldorp wrote:Alles goed en wel, maar haast iedere normale zet van zwart wint, bijv. (20-24, x24). Ook de combinatie nemen met (6-11) moet winnen. Kennelijk dacht Jean-Marc dat wit na (17-21) 29x18 moest slaan waarna een rondslag volgt.Eddie van de Acker wrote:
Een van de piepjonge onbekende Oost-Europeanen, Alexander Safonov (wit) versloeg vandaag verrassend Ndjofang. In grote tijdnood van de zwartspeler kwam het volgende sensationele afspel op het bord:
(22-27) 31x24 (17-21 ???) - [onder zwaar hoofdschudden; zwart speculeert kennelijk op meer dan een punt, na bijv (6-11) zal het wel remise worden] - 26x17 (3-9) 29x18 (20x47) 18-12 (49x27) 12-7 (27-31) 17-12 (9-13) 7-2 (31-22) 2x24 (22x50) 24-29 (6-11) 12-8 (5-45) 8-2 (15-20) 2x16 en met nog 2 seconden op de klok gaf zwart op.
Jean-Marc had ook veel te veel tijdnood (en dan heb ik het over een paar seconden voor nog enkele zetten) tegen Lemstra en Tkatsjenko. Zoiets moet een keer misgaan.
foto's: Geb Kos
Geb Kos wrote:Zie: http://www.deventerdamclub.nl/Albums/Nijmegen2006/
- Eric Sanders
Minstens drie keer laat je je schamper uit over Nijmegen: hoe we volgens jou fout (maar in werkelijkheid correct) Ruph schrijven, over ons volgens jou fout (maar in werkelijk correct) niet gebruiken van Solkoff en de vraag of wij een internationaal arbiter hebben. Vooral de toon bevalt mij niet.Alex wrote:Dan moet ie zijn vraag wat duidelijker for-mu-le-ren [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]Eric van Dusseldorp wrote:Maar dat was niet helemaal Erics vraag, Alex.Alex wrote: Of Nijmegen wel een internationale arbiter heeft, dit i.v.m. de FMJD-normen en ratings.
Dat is niet constructief. We hebben een aantal mooie zomertoernooien in Nederland die allemaal op eigen wijze worden georganiseerd. De een gebruikt alternatieve puntentelling, de ander Solkoff. Dat mag allemaal, want ze worden niet namens KNDB of FMJD georganiseerd.
Als je je oprecht zorgen maakt over onvolkomenheden in het Nijmegen toernooi, wordt een mailtje naar de organisatie zeer op prijs gesteld.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
- Eric Sanders
Zwitsers is per definitie niet eerlijk, omdat iedereen een andere set tegenstanders krijgt. Ik vind het zeer logisch om zowel het aantal punten als de weerstandspunten over alle tegenstanders te berekenen. Als je zeer makkelijk aan je punten bent gekomen, vanwege een zwakke tegenstander, hoort daar automatisch een lage weerstand tegenover.Alex wrote:Dat volgt na Wlh, te weten W-l.Eric van Dusseldorp wrote:Al gaan er ook stemmen op om wel de zwakste, maar niet de sterkste tegenstander eraf te halen. Ik weet het niet precies.Alex wrote: Demasure past trouwens bij elk Zwitsers toernooi Solkoff toe, dus lijkt me dat de KNDB fout zit? Is eerlijker ook, omdat de zwakste en sterkste tegenstanders eraf gaan.
Stel nu dat er op het laatst een speler was binnengekomen die thuishoort in de 2e klasse landelijk of lager, en ook nog en GMI, dan kan je niet anders dan die tegen elkaar zetten, met als gevolg dat de GMI in zijn maag zit met de WP van zijn 1e tegenstander. Erafhalen dus. Andersom heeft de andere speler een voordeeltje t.o.v. zijn concurrenten omdat hij wel een hooggeklasseerde gehad heeft, en de anderen niet. Ook eraf halen dus.
Het is arbitrair om er slechts 1 vanaf te halen, waarom niet de laagste 2 of 3 of 4?
De oneerlijkheid van GMI's die tegen zwakke tegenstanders moeten, vangen we gedeeltelijk op door de geleide loting in de eerste ronde. Dat ze later tegen een zwakke omhooggevallen speler terecht kunnen komen, hoort bij (de "oneerlijkheid" van) het Zwitsers systeem.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Ik zie in de ratinglijst een andere spelling, en ging ervan uit dat die correct is, te meer omdat ik van Ruph/Roep de spellingswijze Roep heb doorgekregen.Eric Sanders wrote: Minstens drie keer laat je je schamper uit over Nijmegen: hoe we volgens jou fout (maar in werkelijkheid correct) Ruph schrijven,
Waaarom wil Demasure dan Solkoff??Eric Sanders wrote: over ons volgens jou fout (maar in werkelijk correct) niet gebruiken van Solkoff en de vraag of wij een internationaal arbiter hebben. Vooral de toon bevalt mij niet.
Dat is niet constructief. We hebben een aantal mooie zomertoernooien in Nederland die allemaal op eigen wijze worden georganiseerd. De een gebruikt alternatieve puntentelling, de ander Solkoff. Dat mag allemaal, want ze worden niet namens KNDB of FMJD georganiseerd.
Had gekund, maar vond dit sneller gaan.Eric Sanders wrote:Als je je oprecht zorgen maakt over onvolkomenheden in het Nijmegen toernooi, wordt een mailtje naar de organisatie zeer op prijs gesteld.
- Hanco Elenbaas
Je lijkt een nogal hoge pet op te hebben van die Demasure, Alex, sinds die Stijn Vreven door ADO is gekocht.Alex wrote: Waaarom wil Demasure dan Solkoff??
Overschat die Demasure niet, want het is niet veel meer dan een Fokkink-adept met een grote bek.
Als Solkoff verplicht zou zijn, dan had Frank Teer het wel verteld aan de organisatie in Nijmegen.
Wat heeft voetbal nou weer met dammen te maken??Hanco Elenbaas wrote:Je lijkt een nogal hoge pet op te hebben van die Demasure, Alex, sinds die Stijn Vreven door ADO is gekocht.Alex wrote: Waaarom wil Demasure dan Solkoff??
Overschat die Demasure niet, want het is niet veel meer dan een Fokkink-adept met een grote bek.
Als Solkoff verplicht zou zijn, dan had Frank Teer het wel verteld aan de organisatie in Nijmegen.
Demasure heeft 't niet met zoveel woorden gezegd, maar volgens mij denkt ie over Hanco precies zo als andersom. En ik heb geen problemen met Demasure, de samenwerking verliep prima. Ik zou Demasure niet met Fokkink willen vergelijken.
- Hanco Elenbaas
Desalniettemin doe je er niet onverstandig aan eerst naar de mening van Frank Teer te vragen voordat je die mensen in Nijmegen lastig gaat vallen met het geklets van Demasure.Alex wrote: En ik heb geen problemen met Demasure, de samenwerking verliep prima. Ik zou Demasure niet met Fokkink willen vergelijken.
Dat beledigen in Hanco's bloed zit weet nu iedereen wel. Ik ken Demasure al heel lang, en komen steeds met een jeugdafvaardiging ieder jaar naar drenthe toe om mee te doen met een toernooi. Belgie mag blij zijn met Demasure!! Waar basseer jij je volstrekt verkeerde vergelijking eigenlijk op?? hmm nutteloze vraag ook om aan jou te stellen, komt toch nooit wat serieus uit bij jouHanco Elenbaas wrote:Je lijkt een nogal hoge pet op te hebben van die Demasure, Alex, sinds die Stijn Vreven door ADO is gekocht.Alex wrote: Waaarom wil Demasure dan Solkoff??
Maarten, als je Demasure kent, weet je ook dat Fokkink en hij 2 totaal verschillende individuen zijn. Dat is wat ik bedoelde te zeggen.Maartuhhh wrote:Dat beledigen in Hanco's bloed zit weet nu iedereen wel. Ik ken Demasure al heel lang, en komen steeds met een jeugdafvaardiging ieder jaar naar drenthe toe om mee te doen met een toernooi. Belgie mag blij zijn met Demasure!! Waar basseer jij je volstrekt verkeerde vergelijking eigenlijk op?? hmm nutteloze vraag ook om aan jou te stellen, komt toch nooit wat serieus uit bij jouHanco Elenbaas wrote:Je lijkt een nogal hoge pet op te hebben van die Demasure, Alex, sinds die Stijn Vreven door ADO is gekocht.Alex wrote: Waaarom wil Demasure dan Solkoff??
THO gebruikt trouwens al sinds Theo Dijkstra Solkoff (toen nog onder wijlen Van Marle), en Demasure bevestigde alleen maar dat wij het juiste systeem grbruiken.Hanco Elenbaas wrote:Desalniettemin doe je er niet onverstandig aan eerst naar de mening van Frank Teer te vragen voordat je die mensen in Nijmegen lastig gaat vallen met het geklets van Demasure.Alex wrote: En ik heb geen problemen met Demasure, de samenwerking verliep prima. Ik zou Demasure niet met Fokkink willen vergelijken.
- Hanco Elenbaas
Wij zullen het niet snel over iets eens worden Maartuhhh.Maartuhhh wrote:[Dat beledigen in Hanco's bloed zit weet nu iedereen wel. Ik ken Demasure al heel lang, en komen steeds met een jeugdafvaardiging ieder jaar naar drenthe toe om mee te doen met een toernooi. Belgie mag blij zijn met Demasure!! Waar basseer jij je volstrekt verkeerde vergelijking eigenlijk op?? hmm nutteloze vraag ook om aan jou te stellen, komt toch nooit wat serieus uit bij jou
België mag blij zijn met Demasure en Maartuhhh ook, maar met België, Demasure en Maartuhhh heb ik gelukkig geen fluit te maken.
- Hanco Elenbaas
Als je die e-mail van Frank Teer leest zul je zien dat Solkoff is afgeschaft door de FMJD in 2003. Misschien is dat weer teruggedraaid, maar dat doet er eigenlijk niets toe, want Eric Sanders schreef al terecht:Alex wrote: THO gebruikt trouwens al sinds Theo Dijkstra Solkoff (toen nog onder wijlen Van Marle), en Demasure bevestigde alleen maar dat wij het juiste systeem grbruiken.
Eric Sanders wrote:We hebben een aantal mooie zomertoernooien in Nederland die allemaal op eigen wijze worden georganiseerd. De een gebruikt alternatieve puntentelling, de ander Solkoff. Dat mag allemaal, want ze worden niet namens KNDB of FMJD georganiseerd.